728 x 90

اخبار سوريه,حمایتهای مردمی,

مصاحبه اختصاصی جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه با سیمای آزادی

-

جرج صبرا معاون هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
جرج صبرا معاون هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه، چهارشنبه 15اریبهشت 95 در مصاحبه با سیمای آزادی، درباره وضعیت در حلب، بر همبستگی انقلاب سوریه و مقاومت ایران در برابر دو دیکتاتوری حاکم در دمشق و تهران، تاکید کرد.

جرج صبرا ضمن قدردانی از موضعگیری خانم مریم رجوی درباره فاجعه حلب و جنایات مشترک رژیم اسد و رژیم آخوندی گفت: ما احساس می‌کنیم مقاومت ایران با تمام صداقت در کنار ماست و ما به‌کار مشترکمان علیه دیکتاتورها و برای کمک به مردم سوریه به‌منظور خروج از بحرانی که علت اصلی آن رژیم آخوندهاست، ارج می‌گذاریم. زیرا این رژیم تهران است که برای اهداف خاص خود از دیکتاتوری اسد محافظت می‌کند. بنابراین نبرد ما یک نبرد مشترک است.

جرج صبرا درباره اوضاع جاری در حلب گفت: آنچه در حلب جریان دارد، یک رویارویی نظامی یا یک جنگ نیست، بلکه یک کشتار سیستماتیک و ادامه‌دار است که رژیم سوریه با پشتیبانی رژیمهای ایران و روسیه به پیش می‌برد و متأسفانه جامعه جهانی به این جنایت ادامه‌دار و خونین، مثل تماشاگر نگاه می‌کند و کاری انجام نمی‌دهد.

معاون هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در مصاحبه با سیمای آزادی گفت:
کشتاری که در حلب صورت می‌گیرد، جنایت و کشتار و انهدام، علیه یک شهر تاریخی و باستانی است که از اولین شهرهایی است که به‌دست انسان ساخته شده است این شهر تنها متعلق به سوریه نیست، بلکه متعلق به فرهنگ انسانی است.

جرج صبرا اضافه کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که مردم حلب پایدارند، مردم سوریه هرگز به عقب برنمی گردند. به یاری خدا پیروزی در دسترس است و نتایج این پیروزی تنها آسایش و رفاه مردم سوریه نخواهد بود، بلکه پس از آن تمام منطقه در آسایش و راحتی زندگی خواهند کرد. زیرا مردم بر اساس اراده و منافع خود بر کشورهایشان حکومت خواهند کرد، نه تحت اراده و حاکمیت باندهای آخوندی در تهران یا نیروهای امنیتی اسد در سوریه یا شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در لبنان و یمن، که همه آنها متأسفانه از حساب مردم ایران و با تاراج اموال مردم ایران تغذیه می‌شوند تا در خدمت باندهای حاکم بر تهران باشند.
 
بیشتر بخوانید:

سمیر نشار عضو ائتلاف ملی سوریه: حلب گورستان شبه‌نظامیان رژیم ایران خواهد شد

سمیر نشار عضو ائتلاف ملی سوریه به تلویزیون العربیه گفت: بگذارید به همه توضیح بدهم که حلب شکست نخواهد خورد، حلب گورستان شبه‌نظامیان رژیم ایران خواهد شد. همه باید بدانند گروههای رزمنده در حلب تنها یک گزینه دارند یا پیروز خواهند شد و یا به‌شهادت خواهند رسید. روزهای آینده گواه این صحنه خواهد بود.

سمیر نشار افزود: شبه‌نظامیان رژیم ایران به سوی حلب روانه شده‌اند تا مناطق آزاد شده را تصرف کنند. بعد از بمبارانهای وحشیانه هیچ راهی برای آتش‌بس وجود ندارد چرا که طرحهایی توسط اسد و روسیه با مشارکت رژیم ایران و با سکوت و همکاری آمریکا وجود دارد. آنها برای تصرف شهر حلب تلاش می‌کنند.

وی گفت: جالب است در حالی که رژیم اسد و متحدانش آتش‌بس را نقض می‌کنند و مردم سوریه را کشتار می‌کنند استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل‌متحد اپوزیسیون سوریه را سرزنش می‌کند.

او به تبلیغات مشمئزکننده رژیم اسد و حامیانش اشاره کرد و گفت: یک درمانگاه در شهر حلب هدف قرار می‌گیرد و می‌خواهند بگویند اپوزیسیون در پاسخ به بمباران بیمارستان قدس به این درمانگاه تهاجم کرده است. تمامی اطلاعات و فیلمهایی که در اختیار اپوزیسیون قرار دارد نشان می‌دهد که عناصر رژیم اسد که در شاخه امنیت نظامی در منطقه حلب جدید مستقر هستند این درمانگاه را هدف قرار دادند تا به جهان بگویند که اپوزیسیون هم به بیمارستانها تهاجم می‌کند. این برای وارونه جلوه داده واقعیت‌هاست.

مرکز مطالعات استراتژیک در لبنان: از شهریورماه تا کنون ۲۸۰ نظامی رژیم ایران در سوریه کشته شده‌اند

مرکز مطالعات استراتژیک در لبنان طی گزارشی فاش ساخت از شهریور سال 94 تا کنون بیش از 280تن از نظامیان رژیم در سوریه به هلاکت رسیده‌اند.

بنا‌به این گزارش کثرت کشته‌های رژیم در سوریه نشان‌دهنده اهمیتی است که این رژیم برای حفظ بقای بشار اسد در قدرت قائل است، هم‌چنین نشان‌دهنده این است که این رژیم حاضر است با نظامیان خود، جای ارتش فروپاشیده اسد را بگیرد.

به گفته مرکز مطالعات استراتژیک در لبنان 50تن از نظامیان رژیم ایران در تازه‌ترین ضدحمله ‌این کشور که ماه گذشته در جنوب حلب انجام داد، کشته شدند. تنها در ماه بهمن سال 94، تعداد نظامیان کشته شده رژیم ایران به 64تن رسید که ۵۱ تن آنها طی ۱۰ روز در جریان حمله‌یی در شمال حلب کشته شدند.

دکتر بکری معاذ: رژیم اسد هر مخالفی را به قتل می‌رساند

دکتر بکری معاذ برادر محمد معاذ پزشک کودکان که در بمباران بیمارستان قدس حلب به‌شهادت رسید، گفت: قصد دارم عمل پزشکی را در درمانگاههای حلب ادامه دهم. او رژیم اسد را متهم کرد به عمد برادرش را به قتل رسانده است.

دکتر بکری معاذ گفت: از سال 2012 که ارتش آزادی سوریه وارد حلب شده در بخش درمانی این شهر فعالیت داشته و برادرش نیز مشابه او ابتدا در یک بهداری کار می‌کرد ولی بعد از بمباران این درمانگاه به بیمارستانهای حکیم و قدس منتقل شد و در دو شیفت صبح و عصر در این دو بیمارستان کار می‌کرده است.

او گفت: رژیم اسد علاوه بر کشتن پزشکان سوریه قصد دارد هزاران غیرنظامی را نیز کشتار کند چرا که این رژیم هر کسی که با او مخالف باشد را به قتل می‌رساند.

سفیر انگلستان در سازمان ملل: حلب با آتش اسد و روسیه به آتش کشیده می‌شود

روز گذشته 14اردیبهشت 95 شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به اتفاق آرا حمله به مراکز پزشکی در سوریه را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دانست.

در اجلاس شورای امنیت سفیر انگلستان در سازمان ملل‌متحد گفت: حلب با آتش اسد و روسیه به آتش کشیده می‌شود. وی از مسکو خواست از نفوذش بر روی رژیم اسد استفاده کند و مانع کشتار توسط او شود.

او گفت: ما می‌دانیم چه کسی مسئول این جنایات است. رژیم اسد وقت کافی دارد که بار دیگر غیر نظامیان را به قتل برساند، فرصت کشتار کارکنان بخش پزشکی را دارد و این در حالی است که این کارکنان تلاش می‌کردند غیر نظامیان را نجات دهند.

مفتی لبنان خواهان توقف ماشین کشتار رژیم اسد در سوریه شد

شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان از کشورهای عرب و مسلمان و شورای امنیت خواست تا به‌صورت جمعی در سوریه آتش بسی سریع را محقق کنند و ماشین کشتار و ویرانی و نسل کشی رژیم اسد در این کشور به‌ویژه در حلب را متوقف سازند.

مفتی لبنان در نامه‌یی به‌مناسبت روز آزادی و معراج نوشت: ”فرزندان حلب بهای سنگینی را با خون خود می‌پردازند “.
وی خواهان راه‌حل سیاسی شد که بتواند جاری شدن این خونها را متوقف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9782316f-7e46-4c21-9acf-3cc21bf0ce4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات