728 x 90

فساد اقتصادى,

آخوند مصباح یزدی: «سیستم بانکداری ما بر اساس رباست»

-

آخوند مصباح یزدی
آخوند مصباح یزدی
آخوند مصباح یزدی به‌اصطلاح معلم اخلاق آخوندها ضمن اذعان به وضعیت خراب اقتصادی رژیم به وجود ربا در سیستم بانکداری رژیم اعتراف کرد و گفت: «امروز اگر به مسئولان بگویید ربا حرام است، برخی خواهند گفت در شرایط امروز کدام کشور حتی اسلامی، می‌تواند بدون ربا اداره شود؟! چگونه می‌توان مردم را از رباخواری نهی کرد، در حالی که سیستم بانکداری ما بر اساس رباست، و حتی برخی نهادهای مقدس در کشور نیز به آن آلوده شده‌اند؟ نهایت کاری که در کشور ما در سیستم بانکداری ربوی انجام شده، این است که به رباخواری عنوان عقود شرعیه داده شده است. بگذریم از این‌که فرد وام گیرنده از بانک، اصلاً معنای کلمه عقود شرعیه را نمی‌داند و صرفاً برای گرفتن وام، طبق دستور بانک برگه‌هایی را امضاء می‌کند؛ و نتیجه طبیعی این عملکرد چیزی نیست جز آنچه دارد واقع می‌شود».

آخوند مصباح یزدی در این سخنانش اعتراف کرد که بسیاری از نهادی رژیم نیز آلوده به ربا هستند و بدین ترتیب به گوشه‌یی از فساد حکومتی رژیم اذعان کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e02ebdad-400e-4b6f-bd72-68e03ae8a6d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات