728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۵اردیبهشت ۱۳۹۵

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های باند هاشمی رفسنجانی به اظهارات حسن روحانی در جریان نمایش افتتاح نمایشگاه کتاب مبنی بر ضرورت ادامه زهر خوران در سایر عرصه‌ها و حمله به باند رقیب اختصاص یافته است:

اقتصاد پویا: رئیس‌جمهور: ارجحیت فرهنگ بر اقتصاد و سیاست پس از برجام

آرمان: روحانی: نقاد را دستگیر نمی‌کنند و به زندان نمی‌برند، دولت نباید در هرجایی مداخله کند

شهروند: روحانی: ناشران کتاب امنیت و آزادی می‌خواهند


روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع ضمن پاسخ به حملات روحانی، به وضعیت نظام در بن‌بست برجام نیز اعتراف کرده‌اند:

جوان: روحانی هم‌چنان نتایج برجام را خوش می‌خواند
رئیس‌جمهور یک‌بار دیگر در خوانشی خوشبینانه از نتایج برجام که حتی مورد تردید همکاران او در دولت واقع شده است، اصرار دارد که «چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگی و دنیای ما قبل از برجام با پسابرجام به‌طور کامل متفاوت است».

کیهان: این نخستین بار نیست که رئیس‌جمهوری در فضای بی‌ارتباط به برجام و سیاست و اقتصاد، مقوله برجام را به رخ می‌کشد تا تاثیرات برجام را در «همه چیز» بعد از برجام نشان دهد. روحانی در ماه‌های اخیر به هر بهانه‌یی و در هر مراسمی، مسأله برجام و دوره پسابرجام را بزرگنمایی کرده و حرفی از آن به میان کشانده است... گویا در دولت یازدهم همه راه‌ها به بن‌بست برجام ختم می‌شود!


روزنامه‌های باند خامنه‌ای با پاسخگویی به اظهارات هاشمی رفسنجانی و مجید انصاری در خصوص برجام، تشدید صف‌بندی در بالای نظام را به نمایش گذاشته‌اند:

وطن امروز: آقای مجید انصاری، معاون رئیس‌جمهور گفته اگر برجام محقق نمی‌شد، حمله نظامی به ایران صورت می‌گرفت... این ادعای آقای انصاری در حالی است که وضعیت فعلی صنعت هسته‌یی ایران بی‌شباهت به یک صنعت جنگ‌زده نیست! بلکه خسارات وضعیت فعلی شاید بسیار بیشتر از خسارتی بود که حمله نظامی به برنامه هسته‌یی ایران وارد می‌کرد... آنچه جنگ نمی‌توانست بر سر برنامه هسته‌یی ایران بیاورد، آقایان با برجام آوردند!... کاری که این منحرفان پیش‌تر در قالب ماجراهایی مثل «مک‌فارلین» نتوانستند جلو ببرند را در حاشیه برجام نهایی کردند! با این حال اما آنچه آنها تحت عنوان «شراکت سیاسی» انتظارش را داشتند، حالا خود را به شکل «بردگی سیاسی» نشان داده است. یوم‌الحساب برجام چندان دور نیست. امیدوارم آقای هاشمی رفسنجانی تا آن روز در سلامت کامل باشند.


روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای، با اخطار به دولت روحانی تلاش کرده‌اند وحشت خود از طرح مصوبه جدید علیه رژیم در کنگره آمریکا و فشرده‌تر شدن طناب تحریمها بر گلوی نظام را با حمله به باند رقیب لاپوشانی کنند:

کیهان: اخیراً طرحی را به کنگره آمریکا فرستادند برای جلوگیری از برگزاری مانور نظامی ایران در خلیج فارس!... رویکرد تهاجمی آمریکا در برابر دیپلوماسی التماسی برخی دوستان، کاملاً طبیعی است. برخورد از موضع بالای آمریکا، نتیجه پالس‌هایی است که -عمداً یا سهواً- برای ضعیف دیده شدن ما فرستاده شده‌ است، نتیجه مواضع انفعالی ما در برابر مواضع تهاجمی آمریکاست... بزک کنندگان آمریکا و برجام اگر به‌دنبال جلوگیری از تحریم‌ها و تحقیر‌های بیشتر هستند، می‌بایست به جای تهمت زدن به منتقدان و تعریف و تمجید اغراق‌آمیز از برجام، در برابر خلف وعده‌ها و راهزنی‌ها قولا و عملاً بایستند.

رسالت: سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: مهمترین وظیفه و ضرورت امروز بی‌اثر کردن سلاح تحریم است. وی با بیان این‌که سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه لبخند... تصریح کرد: پروژه لبخند با گرگ شکست خورده است.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای مهم‌ترین عنوانهای خود را به دود و دمهای ضداستکباری و جنگ‌طلبانه پاسداران خامنه‌ای اختصاص داده‌اند اما در این دود و دمها تنها حملات باندی و عقب‌نشینی از خاکریزهای منطقه‌یی بارز شده است

جوان: سردار سلامی: اگر آمریکا تهدید کند مانع عبورشان از هرمز می‌شویم- رزمایش‌های دریایی را مطابق تقویم و نیز بدون اعلام قبلی، با قدرت برگزار می‌کنیم، اراده کنیم قطره‌ای نفت به شرق و غرب عالم صادر نخواهد شد

جوان: سرلشکر سلیمانی: استقلال کشور در همه ابعاد باید باقی بماند

حمایت: سرلشگر سلیمانی در کنگره ملی 8هزار شهید گیلان؛ دشمن را به زانو در آورده‌ایم

رسالت: سلیمانی در کنگره بزرگداشت هشت هزار شهید استان گیلان: حفظ عزت و استقلال اولویت ماست

رسالت: گفتگو برای گفتگو، ما را به دالانی تو در تو هدایت می‌کند که انتها ندارد. انتهای این دالان را دشمن تعیین می‌کند نه ما! هیچ پیامبری از راه گفتگو، بر مشرکان و کفار غلبه نکرده است. آنجا که شمشیر لازم بوده، آن را در غلاف گفتگو فرو نبرده است

رسالت: صفار هرندی: مهمترین روش نفوذ، تسلط بر فکر مسئولان و مردم در حوزه افکار عمومی است. این نفوذ یعنی القای باور این‌که اگر مسیر مد نظر دشمنان را عملی کنیم مشکلات حل می‌شود؛ در صورتی که در آینده به آنچه انتظار داشته‌ایم نمی‌رسیم و به دست خودمان کشور را تحت فشار قرار داده‌ایم.

تندترین پاتک روزنامه‌های باند رفسنجانی به مواضع باند خامنه‌ای به حملات رفسنجانی و خیز او برای قبضهٴ کرسی ریاست خبرگان قرار دارد:

اعتماد: منتخب اول مردم تهران در مجلس خبرگان بار دیگر بر پیام انتخابات هفتم اسفند تأکید می‌کند و این‌بار دیگر این تأکید پررنگ‌تر و جان‌دارتر هم شده است.
هاشمی رفسنجانی هم بر همین مسأله تأکید دوباره می‌کند و می‌گوید: مردم با انتخاب خویش در میان انواع سلیقه‌ها و مواضع سیاسی به‌روشنی اعلام کرده‌اند که چه می‌خواهند و باید در راستای خواسته‌های مردم برنامه‌ریزی و فعالیت کرد. وی گفت: «متأسفانه بعضی از رسانه‌ها و تریبونها، حتی در ابعاد ملی، به دلایل و اغراض سیاسی و جناحی، سعی در وارونه جلوه دادن مسائل و کتمان بعضی از حقایق دارند».

رسالت: مشاور نهاد ریاست‌جمهوری گفت: ریاست خبرگان مال هاشمی است.
محمد اشرفی‌اصفهانی درباره گزینه‌های ریاست مجلس خبرگان رهبری، گفت: غیر از آقای هاشمی فرد دیگری لیاقت ریاست خبرگان را ندارد. وی در پاسخ به این سؤال که آقای مرعشی گفته‌اند که هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا نمی‌شود، افزود: بی‌خود می‌گویند؛ اگر هاشمی هم کاندیدا نشود او را در این صحنه وارد می‌کنند، چرا که او متعین به‌ریاست خبرگان است.


روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی ضمن انتساب تمامی بحرانهای اقتصادی و فساد فراگیر به باند خامنه‌ای، تنها راه برون‌رفت از بحرانها را گشودن مسیر جلب اعتماد برای سرمایه‌گذار خارجی توصیف کرده‌اند، مسیری که جز با خوراندن جامهای زهر منطقه‌یی و داخلی به نظام هموار نخواهد نشد:

آرمان: در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد خسارت و زیانهای بی‌شماری به اقتصاد کشور وارد شد. در این دوره نرخ بیکاری به شکل بی‌سابقه در کشور افزایش پیدا کرد. به‌طوری که چهارده‌ هزار واحد تولیدی در کشور ورشکست شدند و بالغ بر هشتصد هزار نفر شغل خود را از دست دادند. عوارض آن دوران دهه‌ها در کشور باقی خواهد ماند.

جهان صنعت: خوشبینانه خواهد بود که تصور کنیم سرمایه‌گذاران خارجی فقط با تضمینهای دولتی و بدون در نظر گرفتن نظام‌مند و شفاف بودن ارکان نهادی که قصد دارند در آن سرمایه‌گذاری کنند، حجم زیادی از نقدینگی خود را با آرامش و خیال آسوده از آن سوی دنیا به این سوی دنیا در قلب ایران برای سرمایه‌گذاری و کسب سود بیاورند. به نظر باید همزمان با دعوت از خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران بسترها و سازوکارهای جذب این سرمایه‌ها و مدیریت آن، دقیق‌تر از همیشه و روال کنونی آماده شود تا این‌گونه سرمایه‌گذاریهای کلان با کوچک‌ترین مشکل حاشیه‌ای عطای سرمایه‌گذاری را به لقای آن نبخشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5ff20d4-88bd-44b0-b564-8bd6cce9cc67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات