728 x 90

تشدید سرکوب ,اعدام دسته جمعي,

اعدام دو زندانی در اردبیل

-

اعدام دو زندانی در اردبیل
اعدام دو زندانی در اردبیل
رژیم آخوندی روز سه‌شنبه 14اردیبهشت 95 دو زندانی را در زندان مرکزی اردبیل اعدام کرد.

دادگستری ارتجاع در اردبیل این خبر را اعلام کرد اما اسامی و مشخصات اعدام شدگان را مشخص نکرد.
رژیم آخوندی روز یکشنبه 12اردیبهشت 95 در مشهد هم، دو زندانی را حلق‌آویز کرد.

این اعدامها که برای ایجاد فضای رعب و وحشت صورت می‌گیرد، بیانگر هراس رژیم آخوندی از اعتراضات مردم به جان آمده است.
بیشتر بخوانید:

خطر اعدام قریب‌الوقوع چهار زندانی در زندان قزلحصار کرج

رژیم آخوندی روز دوشنبه 13اردیبهشت 95، چهار زندانی را در زندان قزلحصار کرج و زندان فشافویه در تهران بزرگ، برای اجرای حکم اعدام، به سلول انفرادی واحد یک زندان قزلحصار کرج منتقل کردند.

اسامی این زندانیان عبارتند از: احمد الطافی، عبدالحمید باقری، مجید ایمانی و رضا حسینی.

برخی منابع می‌گویند شمار زندانیانی که برای اجرای حکم اعدام منتقل شدند، بیشتر است.
 

اعدام دو زندانی در مشهد

رژیم آخوندی یکشنبه 12اردیبهشت 95 دو زندانی  را در زندان مشهد به‌دار آویخت. یکی از آنها جوانی   با نام اختصاری ع معرفی شده، 28سال سن داشت.
دژخیمان رژیم در قضاییه مشهد پای چوبه‌دار حضور داشتند.
 

اعدام یک زندانی در نهاوند

رژیم آخوندی یک زندانی را در زندان نهاوند از توابع استان همدان اعدام کرد.
وی با نام اختصار ”م. ر “معرفی شده است.
اعدام زندانیان نشانه وحشت سران رژیم آخوندی از نارضایتی و اعتراضات فزاینده مردم به جان آمده ایران به‌خصوص میلیونها جوانی است که از فقر و فساد و اعتیاد و بیکاری و دیگر معضلات اجتماعی به ستوه آمده‌اند و خواهان سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران هستند.

خطر اعدام قریب‌الوقوع ۳۰ زندانی اهل سنت در زندان گوهردشت کرج

30تن از هموطنان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج با خطر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام روبه‌رو هستند.

العربیه در این باره گزارش داد: به گفته خانواده این زندانیان بسیاری از آنان بیش از چهار سال است که در زندان به‌سر برده و تا کنون بلاتکلیف هستند، برخی از آنان به اتهام ’عضویت در گروه‌های مذهبی’، ماه‌ها در بازداشتگاههای اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه‌های طولانی قرار گرفته‌اند. برخی از آنان نیز نزدیک به یک سال در سلول‌های انفرادی بوده و سپس به زندان زنجان و سلول‌های بند ۲۰۹ زندان اوین و زندانهای دیگر منتقل شده‌اند».

اکثریت این هموطنان در بیدادگاههای قضاییه رژیم آخوندی به‌ریاست دژخیم مقیسه، به اتهام ”محاربه “و ”اقدام علیه امنیت ملی “، در دادگاههایی ۱۰ دقیقه‌یی به اعدام محکوم شده‌اند. این در حالی است که به گفته خود زندانیان: ”ما تنها از فعالان اهل سنت کرد هستیم “.

شایان ذکر است که قضاییه جنایتکار رژیم آخوندی پیشتر در تاریخ 13اسفند 93 چهار زندانی اهل سنت به نامهای جمشید و جهانگیر دهقانی، کمال ملایی و حامد احمدی را پس از شکنجه‌های طاقت‌فرسایی که بازجویان برای اخذ اعترافها اجباری بر آنها روا داشتند؛ از جمله سه بار اعدام نمایشی، زدن شوک الکتریکی به نقاط حساس بدن، شکنجه جوجه‌ کباب، آویزان کردن زندانی با بستن پاها به سقف و در حالت قپانی برای وادار کردن آنها به امضای اعتراف علیه‌ خود اعدام نمود.

حکم اعدام زندانی سیاسی کرد ماموستا کاوه ویسی در گوهردشت کرج قطعی شد

روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت 97دژخیمان زندان گوهردشت کرج، زندانی سیاسی کرد کاوه ویسی را احضار کرده و به وی گفته‌اند به‌زودی حکم اعدامت به همراه تعدادی دیگر از زندانیان اجرا خواهد شد.

مردانی، رئیس زندان گوهردشت کرج، شجاعی رئیس بند چهار و یک دژخیم دیگر به‌نام دادیار به وی گفته‌اند حکمت قطعی و آماده اجرا می‌باشد.

زندانی سیاسی کرد، کاوه ویسی متولد 1363 در روستای منصور بلاغی سنندج، از فارغ‌التحصیلان مدارس دینی در منطقه ماکوران، اطراف شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) می‌باشد، وی در 21خرداد ماه 1388 در سنندج توسط مأموران اطلاعات دستگیر و به مدت 30ماه و ده روز به‌طور متوالی در سلول اطلاعات سنندج، تحت شکنجه‌های روحی و جسمی شدید مورد بازجویی قرار گرفت. وی به مدت هفت سال است که در زندانهای مختلف محبوس می‌باشد. به‌قرار اطلاع حکم اعدام این زندانی سیاسی اهل سنت قطعی و پرونده وی به بخش اجرای احکام واگذار گردیده است. تا کنون این حکم به این زندانی سیاسی به‌طور رسمی ابلاغ نگردیده، در روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت رئیس زندان نیز به‌طور ضمنی از وی سؤال می‌کرده است که ایا به حکمت که قطعی گردیده، اعتراض داری یا خیر؟ دژخیمان به این زندانی گفته‌اند بعد از این نفرات ردیف بالا و مؤثر را اعدام می‌کنیم و یکی از این نفرات تو هستی!

قابل ذکر است که رژیم ضدبشری کاوه ویسی را به اتهام آخوند‌ساخته محاربه و اقدام علیه امنیت ملی محکوم به اعدام کرده است.

اعدام جنایتکارانه دو زندانی در زندان مرکزی کرج

رژیم آخوندی روز پنجشنبه9اردیبهشت دو زندانی را در زندان مرکزی کرج به‌دار آویخت.
یکی از اعدام مهدی باقر زاده نام داشت.
رژیم آخوندی ۱۷زندانی را در فاصله روزهای ۴ تا ۸ اردیبهشت (۲۳ تا ۲۷ آوریل) به‌دار آویخت.

در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت (۲۷ آوریل) 6زندانی به‌طور جمعی در زندان قزلحصار به‌دار آویخته شدند. یکی از این زندانیان به‌نام میلاد مستخدمی برای هفتمین بار به پای چوبه‌دار برده شده بود. این یک شیوه شناخته شده دژخیمان برای شکنجه روانی زندانیان است.

روز ۷ اردیبهشت سه جوان ۲۲ تا ۳۰ساله در زندان مرکزی زاهدان و یک زندانی در زندان قزوین اعدام شدند. دو زندانی دیگر در ۵ اردیبهشت در زندان ساری به‌دار آویخته شدند. پنج زندانی نیز در ۴ اردیبهشت به‌صورت جمعی در زندان مرکزی زاهدان حلق آویز شدند. بدین ترتیب شمار اعدامها از ابتدای آوریل به ۵۲ تن می‌رسد. هدف از این اعدامهای خودسرانه و جمعی تشدید فضای رعب و وحشت و جلوگیری از بروز انفجاری نارضایتی و انزجار مردم به‌ویژه جوانان از رژیم آخوندی است.
این اعدامها که همزمان و بعد از سفر نخست‌وزیر ایتالیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا به تهران صورت گرفته نشان می‌دهد دیدار مقامات اروپایی از تهران نه تنها باعث بهبود حقوق‌بشر نشده بلکه این رژیم را در نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر تشجیع کرده است. مراودات اقتصادی و سیاسی با این رژیم هیچ مشروعیتی ندارد و باید به بهبود حقوق‌بشر و به‌خصوص توقف اعدامها مشروط شود.
مقاومت ایران از عموم مردم به‌ویژه جوانان دلیر ایران می‌خواهد در مقابل جنایات و اعدامهای جمعی و روزمره این رژیم به‌پاخاسته و به همبستگی و همدردی با خانواده اعدام شدگان و زندانیان بپردازند.

 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b964d18-1729-482d-acac-73c98584b968"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات