728 x 90

اخبار سوريه,

وال استریت ژورنال: کلاه سفیدهای تیم نجات، ناجیان مردم سوریه

-

 -
-
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از اعضای تیمهای نجات نوشت آنها از دید مردم سوریه به سوارکاران سفید تبدیل شده‌اند.

کلاه سفید ها تنها گروه نجاتی هستند که در مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در شرق حلب عمل می‌کنند.
 
این روزنامه می‌افزاید گروه کلاه سفیدها نزدیک به 130نفر در شرق حلب و 2600نفر در کل سوریه است.
 
این گروه که به عزم و اراده و اصرار بر نجات جان مردم شناخته می‌شوند فردی را نیز در میان خود دارند که نامش خالد الحارهٴ است که به‌عنوان ناجی کودکان معروف است. چالش‌هایی که این گروه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بی‌سابقه است.
 
4سال بمباران باعث شده که زیر ساختهای سوریه منهدم شود و مراکز پزشکی که کلاه سفیدها با آنها کار می‌کنند زیر فشار برود.
 

این گروه می‌گوید 120 داوطلب عضویت در آن هنگام نجات جان شهروندان کشته شده‌اند.
 
بیشتر بخوانید:

بیانیه ۴۲گروه رزمنده ارتش آزادی سوریه: انتقام جنایت رژیم اسد در حلب را می‌گیریم

42گروه رزمنده ارتش آزادی سوریه روز یکشنبه 12اردیبهشت، با امضای بیانیه‌یی آتش‌بس جدید با رژیم اسد را رد کردند و خواهان پاسخ کوبنده به جنایات این رژیم در جریان بمباران شهر حلب شدند.

به گزارش دیلی تلگراف در این بیانیه آمده است: ”آتش بس… هفته گذشته از هم فرو پاشید. واشینگتن و مسکو اعلام آتش‌بس جدیدی کرده‌اند که فقط لاذقیه در شمال غربی و بخشهایی از دمشق را در بر می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر حمله‌یی علیه مناطق آزاد شده که یکی از گروههای رزمنده ما در آنجا حاضر باشد به‌عنوان حمله علیه تمامی گروههای رزمنده تلقی می‌شود و ما حق پاسخگویی به آن را داریم.

شهروندان در حلب به دیلی تلگراف گفتند به مذاکرات اطمینان ندارند، به مدت شش سال است در حالی که آنها در اتاقهای کنفرانس مذاکره می‌کنند، ما کشته می‌شویم.
 

ژنرال اسعد الزعبی: ما به پایداری رزمندگان و مردم سوریه تکیه داریم

ژنرال اسعد الزعبی در مصاحبه‌یی با تلویزیون الجزیره جنایات رژیم اسد و متحدان آن در سوریه را تشریح کرد و تأکید کرد: ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم.

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون سوریه در پاسخ به این سؤال که روسیه یک موعد جدید برای از سرگیری گفتگوها مشخص کرده و خواهان نامگذاری برخی اعضای اپوزیسیون شرکت‌کننده در گفتگوها در لیست تروریستی است، موضع شما چیست؟ گفت:
من مطلقاً از موضع روسیه غافلگیر نشدم زیرا آنها گفتگو کنندگان و سخنگویان بشار اسد هستند هم‌چنان‌که مقامات رژیم ایران اینطور هستند.

روسیه ترجیح می‌دهد موضعی اتخاذ کند که کمترین اخلاق و شرافت در آن باشد این را هم با عملیات تروریستی علیه مردم سوریه و جنایتهایی که علیه آنان مرتکب می‌شود، به پیش می‌برد.

آتش بسی در کار نبود بلکه یک تصمیم سیاسی شکست خورده بود. ... ما در برابر یک نمایش سیاسی قرار داریم... چطور می‌شود آن را آتش‌بس نامید؟ این یک توطئه علیه مردم سوریه است. آتش‌بس قتل و ویرانی علیه سوریه و مردم سوریه بود.

همان روز اول آتش‌بس، روسیه بیش از 400 حمله هوایی انجام داد. رژیم اسد بیش از 100 بشکه انفجاری بر سر مردم فرو ریخت. روسیه و رژیم اسد در ماه مارس حداقل 21 جنایت مرتکب شدند. علاوه بر جنایتهایی که در آوریل انجام دادند.

موضع آمریکا یک موضع شرم‌آور است. در قتل مردم سوریه کاملاً مشارکت دارد. آمریکا نه منطقه امن یا پروازممنوع را می‌پذیرد و نه به دفاع هوایی برای حفاظت از مردم سوریه از بشکه‌های رژیم اسد رضایت می‌دهد... آمریکا می‌گوید که به روسها فشار می‌آورد تا به رژیم اسد فشار بیاورد اما این فشار کجاست؟ به‌خصوص این‌که آمریکا 5سال است می‌گوید این رژیم مشروعیت ندارد و همزمان خواهان مذاکره با رژیمی است که مشروعیت ندارد..

ما همیشه به نقش شرافتمندانه و پاک شرکای عربمان تکیه کرده‌ایم. هم‌چنین به نقش ترکیه تکیه داریم اما قبل از اینها ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم. توانمندیهای نظامی زیادی هست می‌توانیم از آن استفاده کنیم. رزمندگان زیادی هستند که آماده نبرد هستند. فکر می‌کنم صحبت از ارتش ملی و تشکیل یک فرماندهی نظامی مشترک، نظامیان در شمال و جنوب را شامل می‌شود و از امکانات بهره‌برداری خواهند کرد. می‌توان از بیشترین امکانات گروههای رزمنده و انقلابی در تمام سوریه استفاده کرد. می‌توان گفت که ما گام اولیه را در راه انقلاب واقعی برداشته‌ایم. به‌ویژه این‌که میزان کمی تولید داخلی شروع شده است و این امر ما را تا حدودی از خارج بی‌نیاز می‌کند. ما به نقش کشورهای عرب خلیج فارس و سعودی و امارات و قطر تکیه داریم.. از آنها انتظار کمکهای بیشتر هستیم و آنها هم تا کنون از هیچ تلاشی برای انقلاب مردم سوریه کوتاهی نکرده‌اند. اما اصل و پایه در مسیر انقلاب، پایداری و مقاومت خلقمان است.

مصاحبه با عصام الریس سخنگوی ارتش آزادی در جبهه جنوبی سوریه

سرگرد عصام الریس سخنگوی ارتش آزادی سوریه در جبهه جنوبی به تلویزیون العربیه گفت:
رژیم اسد تلاش می‌کند تصویر هر آلترناتیوی را برای جامعه جهانی از بین ببرد و فقط به داعش و القاعده بپردازد اما اگر یک تشکل نظامی مانند جبهه جنوبی ظاهر شود و ارتش آزادی با تشکیلات منظم ظاهر شود، این یک خطر بزرگ برای رژیم است. رژیم اسد به دلایل مختلف بر جنوب متمرکز شده است: اول این‌که نزدیک پایتخت است و دوم وجود رزمندگان و به‌ویژه این‌که نسبت بالای جداشدگان از رژیم در این جبهه است. سه فرمانده بالای رزمندگان از افسران و خلبانان ارتش اسد بوده‌اند. رزمندگان ارتش آزادی الآن بعد از 5سال جنگ از بهترین عناصر نظامی در جهان محسوب می‌شوند. آنها اکنون با سه ارتش درگیر هستند. با داعش و شبه‌نظامیان و رژیم اسد.. بنابراین رژیم اسد، جبهه جنوبی را بیشتر هدف قرار می‌دهد. ما معتقدیم که رژیم اسد مطلقاً چه در شمال و چه در جنوب به آتش‌بس پایبند نیست. سیاست این رژیم، بکارگیری تروریسم علیه شهروندان است.

داعش در واقع آلت دست بشار اسد است. او آنها را یک جایی می‌گذارد و بعد می‌گوید این مکان خطرناک است و... این نمایشی است که خیلی زیاد دیده‌ایم در تدمر و اخیراً در الضمیر دیدیم ما دیدیم چطوری داعش بدون هیچ مشکلی تحت پوشش هوایی اسد از تدمر عقب‌نشینی کرد. رژیم اسد از فرصت چیزی که آتش‌بس نامیده می‌شود، استفاده کرد و هسته‌های مخفی داعش را در منطقه فعال کرد و به حرکت درآورد. همه چیز از مهمات و سلاح و پول و... را به راحتی به داعش می‌رساند. عملیات تدمر برای این بود که داعش را در مقابل رزمندگان در غوطه شرقی قرار دهد.. این ابزار رژیم اسد که در مقابل جامعه جهانی علم کند و بگوید من با تروریسم می‌جنگم. من تنها جایگزین هستم که می‌شود به آن اطمینان کرد. رژیم اسد هم‌چنین از داعش برای مقابله با ارتش آزادی استفاده می‌کند. رژیم اسد 250 میلیون دلار نفت از داعش خریداری کرده است.. تقریبا یک چهارم بودجه کشور را به داعش اختصاص داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cb41944-f7c9-40ad-8b2b-8fa9d0235160"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات