728 x 90

تشدید سرکوب ,اخبار امريكا,اقلیتهای مذهبي,

کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا: رژیم ایران در صدر ناقضان آزادی مذهبی در جهان

-

رژیم ایران در صدر ناقضان آزادی مذهبی در جهان
رژیم ایران در صدر ناقضان آزادی مذهبی در جهان
کمیسیون بین‌المللی "آزادی مذهبی" در آمریکا، روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه گزارش سالانه خود را در زمینه وضعیت آزادی مذهبی در کشورهای مختلف منتشر کرد. در این گزارش، نام رژیم ایران در صدر ناقضان آزادیهای مذهبی قرار دارد.
در این گزارش تأکید شده است: وضعیت آزادی مذهبی در ایران طی سال گذشته، هم‌چنان وخیم بوده است. آزار و اذیت و محدودیتهای شدید علیه مسلمانان سنی، مسیحیها و بهاییها شدید بوده است.

گروههای مدافع حقوق‌بشر موارد بیشتری از آزارهای جسمی و ضرب و جرح مسیحیان در زندان را گزارش کردند. تعداد مسیحیان زندانی تا اردیبهشت ۱۳۹۵، به ۹۰ نفر رسیده است.

در گزارش کمیسیون بین‌المللی "آزادی مذهبی" در آمریکا آمده است: در چند سال اخیر چندین وکیل مدافع به‌دلیل دفاع از بهاییان و مسیحیان، از سوی دادگاه رژیم ایران به حبس و مجازات محکوم شده‌اند.

مقامهای رژیم ایران که مسئول نقض حقوق‌بشر و آزادیهای مذهبی در ایران هستند، از ورود به آمریکا محروم هستند و داراییهای آنها نیز مسدود شده است.
 
بیشتر بخوانید:

گزارش سالانه خانه آزادی در واشینگتن، رژیم ایران در میان رکوردداران نقض آزادی مطبوعات

گزارش خانه آزادی - ایران هم‌چنان کشوری غیر آزاد است

مرکز پژوهشی خانه آزادی مستقر در واشینگتن در گزارش سالانه خود که روز چهارشنبه 8اردیبهشت 95منتشر شد، ایران تحت حاکمیت آخوندها را در ردیف ده کشور آخر آزادی مطبوعات قرار داد.

شاخص تنزل آزادی در هر کشوری، افزایش فشارهای سیاسی در بسیاری از کشور‌ها، آزار و فشارهای غیرقانونی و سرکوب و خشونت علیه دست‌اندرکاران رسانه است.

ده کشوری که از نظر آزادی مطبوعات در سال ۲۰۱۵ بد‌ترین وضعیت را داشتند عبارتند از رژیم ایران، بلاروس، شبه‌جزیره کریمه، کوبا، گینه استوایی، اریتره، کره شمالی، سوریه، ترکمنستان و ازبکستان.

خاطر نشان می‌شود خانه آزادی در گزارش‌های سالانه خود با عنوان آزادی مطبوعات در جهان، هر سال وضعیت آزادی رسانه‌ها در ۱۹۹ کشور جهان را بررسی و تحلیل می‌کند. بر اساس این تجزیه و تحلیل به هر کشور امتیاز داده و رتبه آن در جدول احترام به آزادی رسانه‌ها تعیین می‌شود.
 
 

بیانیه گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد: ممانعت از رسیدگی پزشکی به زندانیان سیاسی در ایران غیرقابل قبول است

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد

5تن از گزارشگران ویژه سازمان ملل‌متحد طی بیانیه مشترکی اعلام کردند ممانعت از رسیدگی پزشکی به زندانیان سیاسی در ایران غیرقابل قبول است.
دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در زمینه وضعیت حقوق‌بشر ایران
دانیوس پوراس، گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در زمینه حقوق انسانها در بهره‌گیری از بالاترین استانداردهای سلامت جسمی و روانی
خوان مندز، گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در زمینه شکنجه و سایر مجازاتهای وحشیانه و غیرانسانی
مانیا کیای، گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در زمینه حقوق انسانها در دسترسی به آزادی تشکیل انجمن ها و اجتماعات
سئونگ فیل هنگ، گزارشگر ارشد سازمان ملل‌متحد و رئیس گروه کاری مربوط به بازداشتهای خودسرانه این بیانیه را امضا کردند.
 

قسمتهایی از بیانیه گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد:

در این بیانیه آمده است: دهها تن از زندانیان سیاسی ایران شامل مدافعان برجسته حقوق‌بشر، وکلا و فعالان سیاسی سرشناس، به علت شرایط جسمی رو به وخامت آنها در آستانه خطر مرگ قرار گرفته‌اند و مقامهای رژیم ایران به‌طور پیوسته از درمان پزشکی آنها جلوگیری می‌کنند.
شرایط تعدادی از زندانیان سیاسی که دچار بیماریهای جسمی هستند در اثر حبس طولانی‌مدت و خودداری مکرر رژیم از دسترسی آنها به امکانات پزشکی، دارو و درمان فوری، روز به روز بدتر می‌شود. عدم درمان، شکنجه‌های جسمی و همچنین ازدحام ناشی از تعداد بیشمار زندانیان در زندانها و از طرفی حبس در سلول‌های انفرادی و سایر اشکال شکنجه، زندانیان را در معرض خطر آسیبهای جدی و مرگ قرار داده است متأسفانه وضعیت زندانهای ایران با چنین تراژدی هایی بیگانه نیست و اگر مقامات رژیم درمان مناسب را برای زندانیان فراهم می‌کردند، چنین فجایعی قابل پیشگیری بود.’

گزارشگران ویژه سازمان ملل‌متحد در گزارش خود وضعیت بحرانی چند تن از زندانیان را برجسته کرده‌اند از جمله نرگس محمدی، عبدالفتاح سلطانی، حسین رونقی ملکی، آیت‌الله کاظمینی بروجردی و امید کوکبی.

آقای کوکبی در ژانویه 2011 پس از اتمام تحصیلاتش در ایالات متحده در هنگام بازگشت به ایران دستگیر شد و اکنون در حال گذراندن دوره حبس ده ساله خود است. او دچار سرطان کلیه شده و اخیراً کلیه راست وی را از بدنش خارج ساخته‌اند، این رویداد تلخ می‌توانست با دسترسی منظم و مناسب به درمان پزشکی در مراحل قبل قابل پیشگیری باشد. در مواردی که شرایط بحرانی مانند وضعیت دکتر امید کوکبی پیش آید و رژیم مجبور به انتقال وی به بیمارستان گردد، او را به تخت بیمارستان به زنجیر می‌کشند!
 
گزارشگران ویژه ملل‌متحد تأکید نموده‌اند که ’وضعیت این زندانیان و بی‌توجهی پیوسته مقامات رژیم به شرایط آنها کاملاً غیرقابل قبول است، به‌ویژه با در نظر گرفتن این‌که بر اساس گزارشهای موجود همه این زندانیان فقط و فقط به‌دلیل تلاشهای صلح‌آمیز در بهره‌گیری از آزادیهای اساسی و حقوقشان، بازداشت و حبس شده‌اند.’
 
آنها تأکید کردند: ’فراهم نساختن درمان پزشکی برای زندانیان، نقض تعهدات بین‌المللی ایران در رعایت حقوق‌بشر و استانداردهای حقوق شهروندی می‌باشد... ما متاسفیم که حکومت تا کنون به‌درخواستهای مربوط به رسیدگیهای پزشکی به زندانیان بیمار بی‌توجهی کرده و اقدامات لازم را به‌عمل نیاورده است’.
 

محکومیت صدور احکام سنگین برای خبرنگاران در ایران

سازمان گزارشگران بدون مرز

سازمان گزارشگران بدون مرز صدور احکام سنگین توسط دستگاه قضایی رژیم آخوندی برای خبرنگاران را محکوم کرد.

در بیانیه گزارشگران بدون مرز آمده است: سه تن از روزنامه‌نگاران به 22سال زندان محکوم شده‌اند که سازمان گزارشگران بدون مرز آن را قاطعانه محکوم می‌کند.

در این گزارش خاطرنشان شده که رژیم ایران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال 2016، از میان 180 کشور در رده 169 قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6ea5b1b-a2ca-4b9e-89b8-41b854b20932"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات