728 x 90

اخبار اعتراضي,

تجمع اعتراضی روستای آقبلاق در مشکین شهر و کارگران شهرداری آبادان

-

تجمع اعتراضی مردم روستای آقبلاق مشکین شهر
تجمع اعتراضی مردم روستای آقبلاق مشکین شهر

تجمع اعتراضی مردم روستای آقبلاق مشکین شهر

جمعی از مردم روستای آقبلاق در مشکین شهر با تجمع در محل خاک برداری از زمینهای غصب شده خود توسط بنیاد مسکن رژیم تجمع کردند.

یکی از تجمع‌کنندگان گفت: ”در دو سال گذشته بنیاد مسکن شهرستان مشکین‌شهر بی‌صدا و به دور از چشم مردم این روستا اقدام به فروش16 هکتار از زمینهای کشاورزی این روستا کرده و برای آن سند نیز دریافت کرده است و با قطعه بندی به اشخاص خاص واگذار کرده است و آنان نیز با خرید و فروش به افراد دیگر واگذار کرده‌اند، این در حالی است که بنیاد مسکن این زمین‌ها را به بهانه واگذاری آن به نیازمندان تصرف کرده بود اما متأسفانه زمین به افرادی واگذار شد که خود دارای سرمایه هستند و با فروش آن میلیاردها ریال کاسب شده‌اند“.

شایان ذکر است که روستای آقبلاق شهرستان مشکین‌شهر در خروجی این شهرستان به طرف آب‌های گرم معدنی و در مسیر بازدیدکنندگان از این آبهای معدنی قرار دارد و با توجه به این‌که مسیر گردشگری و آب‌های گرم معدنی از وسط این روستا عبور می‌کند، مردم این روستا با ایجاد مراکز اقامتی و تجاری و... به استقبال مسافران و گردشگران می‌روند و این امر موجب شده است زمینهای این روستا به‌صورت چشم گیری ارزش ویژه‌ای پیدا کند.

بر اساس اظهارات ساکنان و کشاورزان این روستا زمینهای مورد کشت مردم این روستا قبل از انقلاب با واریز هزینه به حساب بانک کشاورزی و دریافت فیش، خریداری شده و اسناد این زمینها نیز موجود است لذا طبق اسناد و مدارک فوق زمین‌ها اطراف روستا و مسیر گردشگری متعلق به مردم این روستاست.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری آبادان

کارگران شهرداری سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان روز شنبه 11اردیبهشت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده در مقابل دفتر این سازمان تجمع کردند

یکی از کارگران معترض گفت: ”ما در بخشهای مختلف شهری نظیر فضای سبز، جمع‌آوری زباله و دیگر بخشهای این منطقه فعالیت می‌کنیم و با وجود این‌که هم اکنون نیز مشغول فعالیت هستیم، از مهرماه سال گذشته تا کنون بدون بیمه درمانی و بازنشستگی به‌کار و فعالیت مشغول هستیم. از دیماه سال 94 تا کنون، تسویه‌حساب نشده‌ایم و حتی عیدی و سنوات و پاداش پایان سال گذشته را نیز دریافت نکرده‌ایم“.

یکی دیگر از کارگران معترض گفت: ”برخی از همکاران، حین کار با آسیب هایی نظیر افتادن از ارتفاع، تصادف با خودرو مواجه شدند ولی به‌دلیل این‌که بیمه‌ای نداشته‌اند، مجبور شدند با هزینه‌های بالا نسبت به درمان خود اقدام کنند. در این ایام که کارگران با مشکلات مختلفی نظیر نبود امنیت شغلی، نبود بیمه، حقوق کم و ترس از بیکاری مواجهند، پرداخت نشدن بیش از 5ماهه حقوق نیز بر مشکلات ما افزوده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27f90e87-fdf3-4610-87c6-a4628b2478a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات