728 x 90

اخبار اعتراضي,

تجمع جمعی از معلمان مشهد از حمایت از معلمان زندانی

-

تجمع جمعی از معلمان مشهد از حمایت از معلمان زندانی
تجمع جمعی از معلمان مشهد از حمایت از معلمان زندانی
جمعی از معلمان مشهد در حمایت از معلمان زندانی محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی تجمع کردند و خواستار آزادی آنان شدند.

این تجمع روز جمعه دهم اردیبهشت95 برگزار شد و تجمع‌کنندگان خواسته‌های خود را در تراکتهایی که حمل می‌کردند ابراز کردند.
 
بیشتر بخوانید:

شروع اعتصاب‌غذای نامحدود زندانیان سیاسی اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده

جعفر عظیم زاده زندانی مدافع حقوق کارگران و اسماعیل عبدی مدافع حقوق معلمان از ظهر روز جمعه 10اردیبهشت95 اعتصاب غذای نامحدود خود را شروع کردند.

آنها تصمیم خود به اعتصاب غذا را رسماً به رئیس زندان اوین اعلام کردند.

هر کدام از این زندانیان اعلام کردند:

در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و معلمان، دستمزدهای زیر خط فقر، ممنوعیت برگزاری مستقلانه و آزادانه روز جهانی کارگر و روز جهانی معلم، عدم شفافیت و عمل مؤثر سازمان جهانی کار در قبال نقض حقوق بنیادین کارگران و معلمان ایران و با خواست خارج کردن اتهام ”اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور “و دیگر اتهامات امنیتی از پرونده‌های مفتوح کارگران و معلمان معترض و برداشتن این‌گونه اتهامات جعلی و ساختگی از پرونده‌های خود و دیگر فعالان کارگری و معلمان زندانی از امروز دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ از دریافت غذای زندان خودداری و دست به اعتصاب‌غذای نامحدود می‌زنم.
 

حمایت کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز از اعتصاب‌غذای معلمان در بند

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز طی بیانیه‌یی حمایت خود را از اقدام همکاران دربند خود زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی که برای احقاق حق خود از اول اردیبهشت دست به اعتصاب‌غذا زده و همچنین زندانی سیاسی اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی فرهنگیان تهران که قصد دارد از تاریخ یازدهم اردیبهشت اعتصاب‌غذا کند، اعلام کردند.

کانون صنفی معلمان در این بیانیه از همکاران فرهنگی خود در شهرستان الیگودرز خواسته است جهت بیان سمبلیک خواسته‌هایشان روز یکشنبه دوازدهم و دوشنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت هشت صبح الی هشت شب از خوردن و آشامیدن خودداری نمایند.

بیانیه اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران شهر سنندج جهت دفاع از خواسته‌های جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی

اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در شهر سنندج طی بیانیه‌یی از خواسته‌های جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی حمایت کردند.
 

در این بیانیه از جمله آمده است:

کارگران، انسانهای آزادیخواه و شریف ایران
کارگران منشأء کار و تولید ثروت جامعه، در آستانه روز جهانی کارگر در زندان بسر می‌برند. و مدام مورد تهدید و حمله و ارعاب نیروهای سازمانهای امنیتی قرار می‌گیرند. جعفر عظیم زاده صدای ما، نقشه راه ما، پیش آهنگ ما، در زندان به‌سر می‌برد. ایشان به همراه اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان با اعلام شروع اعتصاب‌غذا در مورخه 10 اردیبهشت ماه امسال به اتهامات صادره از طرف دستگاه قضایی اعتراض نموده و خواهان لغو این اتهامات هستند. کسی باید سؤال ما را جواب دهد آیا دفاع کردن از حقوق کارگران و تشکیل اجتماع پیش‌بینی شده در قانون اساسی و مقاوله نامه‌های امضاء شده بین‌المللی، اقدام علیه امنیت ملی است؟
قضات محترم! را باید به اتهام جدا کردن منافع کارگران از منافع ملی محاکمه کرد! مسلماً زندانی کردن و صدور احکام سنگین علیه کسانی مانند جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی و... از نگاه افکار عمومی و بین‌المللی قابل پذیرش نیست! این کار مصداق واقعی خفه کردن کارگران برای سرمایه دارانی است، که یک لحظه هم از منافع ملی دفاع نمی‌کنند، جالب است کارگران و دوستان مردم ایران، آنان که بار مقاومتها بر دوششان سنگینی می‌کند، برایشان حکم زندان صادر می‌شود. و برای زالو صفتان، پیچ و خمهای صادرات، هموار می‌شود.
کارگر، در زندان است و سودجو در حکومت.
ما می‌خواهیم به خواسته‌های صدای کارگران و معلمان رسیدگی شود و اتهام اقدام علیه امنیت ملی لغو شود مسئول سلامتی جعفر عظیم زاده و تمامی زندانیان قابل پیگیری است ما نمی‌خواهیم یک روز گرسنگی بکشند، بدون تردید آزادی جعفر عظیم زاده و تمامی کارگران در بند، یکی از بندهای قطعنامه روز جهانی کارگر امسال خواهد بود.
اعضاء اتحادیه آزاد کارگران شهرستان سنندج

اطلاعیه مشترک اعلام اعتصاب‌غذای نا محدود

 یادآوری می‌شود روز 21 فروردین زندانی سیاسی اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان که در اسفند 94در بیدادگاههای رژیم به شش سال حبس محکوم شد همراه زندانی سیاسی جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، که با اتهامات آخوند‌ساخته در 18آبان 94به شش سال زندان محکوم گردیده، طی اطلاعیه مشترکی اعلام اعتصاب‌غذای نا محدود کردند. در این اطلاعیه آمده است: این اعتصاب در اعتراض به احکام بیدادگاههای رژیم علیه معلمان و کارگران، و سرکوب تشکلهای کارگری و چپاول حقوق کارگران و معلمان و سایر اقشار محروم و گسترش بی‌عدالتیها انجام می‌گیرد. در این نامه از جمله نوشته شده است: ما هم‌چون هزاران کارگر و معلم معترض، هیچ فعالیتی جز دفاع از کرامت انسانی خود و هم طبقه‌یی‌هایمان نداشتیم. تمام فعالیتهای ما و دیگر همکاران زندانی‌مان در کانون صنفی معلمان، اتحادیه آزاد کارگران ایران و دیگر تشکلهای مستقل کارگری و معلمان در مقابل دیدگان افکار عمومی قرار دارد و بر همگان روشن است.
فعالیتهای ما برای دستیابی به مطالبات قانونی و انسانی‌مان چنان محرز است که حتی مصادیقی هم که بر اساس آنها در پرونده‌هایمان به ما اتهامات امنیتی وارد کرده‌اند تماماً معطوف به فعالیتهایی از قبیل جمع‌آوری امضا در اعتراض به دستمزدهای زیر خط فقر، ایجاد تشکلهای مستقل کارگران و معلمان و فعالیت در آنها، شرکت در تجمعات صنفی در مقابل مجلس و وزارت کار و ارائه نامه‌های اعتراضی به نهادهای مسئول و دیگر کنشگریهای صنفی است.
بدینگونه بر اساس مستندات رأی هایی که بر علیه ما صادر شده است باید گفت هر گونه تلاش برای اجرای قوانین حداقلی موجود و مبارزه برای بهبود شرایط زندگی و معیشت کارگران و معلمان در این کشور اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود.
ما می‌دانیم و بر این امر اذعان داریم که با فعالیتهایمان امنیت و آسایش کسانی را که بر بستر قانون‌شکنی و تحمیل فقر و فلاکت بر کارگران و معلمان سالیان سال دست به غارتگری زده‌اند به خطر انداخته‌ایم و با اصرار بر تحقق خواستهای بر حق‌مان تداوم منافع چپاولگرانه آنان را به چالش کشیده‌ایم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fd80772-53ad-497d-be4c-4442254087b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات