728 x 90

-

جان باختن یک کارگر کارخانه پالایش قطران زرند در آستانه روز کارگر

-

به گزارش رسانه  های حکومتی شب گذشته «روح الله (سعید) صفاری پور» حدود ۳۵ سال سن، متاهل و دارای ۳ فرزند با سقوط در حوضچه خاموش کننده کک این کارخانه به طرز دلخراشی جان باخته است.

شایان ذکر است که این کارگر شب گذشته مشغول شبکاری در این کارخانه بوده است. اما با عدم مراجعه به منزل، خانواده وی به بخش حراست کارخانه مراجعه کرده و پیگیر وضعیت وی میشوند. در پیگیری موقعیت این کارگر مشخص میشود که وی در حوضچه خاموش کننده کک این کارخانه سقوط کرده و جان باخته است. بنابه این گزارش این حوضچه حاوی مقادیری زیادی آب و مایع با دمای بالا میباشد و برای خنک کردن سیستم از آن استفاده میشود.

بدین ترتیب در آستانه روز کارگر، یک کارگر دیگر به دلیل نبود امکانات ایمنی کافی قربانی سیاستهای ضدکارگری این رژیم شد.

 

بیشتر بخوانید:

سقوط کارگران در چاه

سه کارگر شرکت بسته  بندی گوشت مرغ و ماهی جان باختند

3 کارگر شرکت بستهبندی گوشت مرغ و ماهی که بترتیب 25 و 30 و 35ساله بودند در یک چاه فاضلاب سقوط کرده و جان باختند.

ابتدا کارگر 25سالهای که برای تخلیه، وارد چاه فاضلاب شده بود، بر اثر استنشاق گاز دچار خفگی شد و دو کارگر دیگر نیز که برای نجات جان وی تلاش کرده بودند با سقوط در چاه دچار خفگی شدند و هر 3نفر جان باختند.

طبق معمول واحدهای امدادی رژیم هیچ اقدام جدی برای این کارگران نتوانستند انجام دهند. عدم تأمین امنیت کارگران تحت حاکمیت آخوندها روزانه قربانیان جدیدی میآفریند.

سقوط یک کارگر تبعه افغانستان

روز 5اردیبهشت ماه نیز در حادثه مشابهی یک کارگر تابعه افغانستان با سقوط در چاه جان باخت. در این روز در یک ملک شخصی کارگری مقنی به عمق 25 متری چاهی خشک که احتمالاً برای آزمایش خاک حفر شده بود، سقوط کرده است. کمک امدادگران رژیم در این حادثه نیز به جایی نرسید و این کارگر افغانی متأسفانه جان باخت.

سقوط کارگر کاشمری در چاه

پیشتر در تاریخ 24فروردینماه در شهر کاشمر کارگر یک واحد شنشویی در یکی از چاههای قنات کشاورزی در اطراف محل کارش سقوط کرد. اما پس از ۳. ۵ساعت تلاش جسد این کارگر نگون بخت از چاه بیرون کشیده شد.

کارگزاران رژیم دلیل این نوع حوادث را چنین عنوان کردند: «در حال حاضر چاههای قنات کشاورزی به دلیل خشک شدن بدون متولی رهاشده است و بیاحتیاطی برخی افراد منجر به بروز چنین حوادثی میشود» .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74e08198-7653-4a38-9da9-2b7022932e7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات