728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمد امین آگوشی در زندان مرکزی تبریز

-

اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمدامین آگوشی
اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمدامین آگوشی
زندانی سیاسی محمدامین آگوشی از روز یکشنبه پنجم اردیبهشت95در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب‌غذا زده است. وی در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان اعتصاب‌غذا کرده و خواستار برگشت به زندان زاهدان شده است. به گفته خانواده این زندانی سیاسی وضعیت جسمی محمد امین آگوشی در زندان مرکزی تبریز در خطر است.
 
بیشتر بخوانید:
 

پرونده‌سازی جدید برای فشار به زندانیان سیاسی ایرج محمدی و محمد امین آگوشی

دستگاه قضاییه رژیم آخوندی به‌منظور فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی ایرج محمدی و محمد امین آگوشی، در زندان تبریز اقدام به پرونده‌سازی جدیدی به بهانه ”اخلال در نظم زندان“ برای آنها کرده است.

به گفته یکی از بستگان زندانی سیاسی ایرج محمدی ”وضعیت وی در زندان تبریز بسیار نامساعد است و بعد از این همه سال حبس حتی یک تخت و پتو ندارد و روی موزائیک می‌خوابد. اعتراض هم که می‌کنند برایشان پرونده جدید تشکیل می‌دهند “.

وی افزود: ”به‌دلیل شرایط سخت زندان و تحمل هشت ماهه سلول انفرادی در بازداشتگاه سپاه پاسداران ارومیه که توأم با ضرب و شتم بوده و به‌طور خاص به‌دلیل ضرباتی که به سرش خورده دچار بیماری و اختلالات اعصاب و روان شده است و در حال حاضر در زندان تبریز نیازمند درمان و دارو است ”.

خاطر نشان می‌شود که ایرج محمدی در اردیبهشت ماه سال ۸۸ به همراه محمدامین آگوشی و احمد پولادخانی دستگیر و سرانجام در فروردین ۱۳۹۱ هر کدام به ده سال حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم شدند.

انتقال زندانی سیاسی محمد امین آگوشی به زندان تبریز

زندانی سیاسی و معلم بازنشسته محمد امین آگوشی پس از گذراندن ۷ سال و ۸ ماه از دوران محکومیت خود به زندان تبریز منتقل شد و از سوم فروردین 95 در این زندان محبوس است.

محمد امین آگوشی در تاریخ اول مهرماه ٨۶ در ارومیه دستگیر شد و به ده سال تبعید در زندان زاهدان محکوم شد.. وی به مدت 7ماه و ۲۰ روز در سلول‌های انفرادی قرارگاه رمضان وزارت اطلاعات واقع در شهرستان ارومیه تحت بازجویی و شکنجه بود.

پیام زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر

بسم الله الرحمن الرحیم
روز جهانی حقوق‌بشر را تبریک عرض می‌کنیم انشاالله روزی بیاید که ظلم و ستمی در دنیا نباشد. ما ملت مظلوم بلوچستان ایران از نهادهای حقوق‌بشری سازمان ملل تقاضا داریم تا جلوی ظلم و جنایت حکومت سلطه‌گر رژیم ایران را گرفته و از حق و حقوق مردم بلوچستان ایران دفاع کنند.
در بلوچستان به‌خصوص در شهر زاهدان که بزرگترین شهر بلوچستان است بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه قدس مردم بلوچ را با اتهامات مختلف گرفته و مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار داده‌اند و در تک سلولهای این ارگانها، ماهها و سالهای زیادی بدون ملاقات با خانواده نگه می‌دارند. و بعدها آنها را به زندان منتقل می‌کنند و در زندان نیز بدترین رفتارها را با این عزیزان دارند به چند نمونه از شکنجه‌های این ارگانها اشاره می‌کنیم:

ناخنهای دست و پا را می‌کشند، کلاه آهنی بر سر می‌گذارند و به برق وصل می‌کنند که انسان دچار برق گرفتگی می‌شود، به تختی به نام معجزه می‌بندند و لخت می‌کنند و با زدن ضربات سنگین به کف پا طوریکه ستون فقرات دچار آسیب می‌شود.

در خارج از زندان نیز توسط این ارگانها در رسانه‌های دولتی به عقاید اهل سنت توهین بسیار شده و ادامه نیز دارد و چند مورد از مساجد اهل سنت را تخریب کرده، علما را دستگیر و به زندان انداخته‌اند، چند مورد اعدام علما را داشته‌ایم، چندین مورد شکنجه علما را داشته‌ایم، تعدادی از علما توسط این ارگانها ترور شده‌اند.

مردم بلوچستان در هیچ‌یک از ادارات بزرگ بکار گرفته نمی‌شوند و از این حق نیز مردم بلوچستان محروم شده‌اند. کسانی که از حق دفاع کرده‌اند به زندان انداخته‌اند و اعدام کرده‌اند. اعدامهای دسته جمعی در زندان زاهدان هم‌چنان ادامه دارد. مردم مورد ظلم قرار گرفته و هم‌چنان ادامه دارد.
ما از سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق‌بشر و حامیان حقوق‌بشر عاجزانه تقاضا داریم تا از حق و حقوق مردم بلوچ دفاع کنند و جلوی جنایات رژیم آخوندی را بگیرند.
باز هم فرا رسیدن روز جهانی حقوق‌بشر را گرامی می‌داریم و از تمام حامیان حقوق‌بشر در سراسر دنیا که در حال زحمت کشیدن برای مردمی هستند، که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند تشکر می‌کنیم انشاالله که در کار خیر و انسان دوستانه خود موفق باشند.

زندانیان سیاسی زندان زاهدان
آذر ۱۳۹۴
از طرف زندانیان سیاسی زندان زاهدان ایران:

بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان در محکومیت حمله وحشیانه موشکی به کمپ لیبرتی

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان 9آبان 94 در بیانیه‌یی حمله وحشیانه موشکی، به کمپ لیبرتی را محکوم کردند. متن بیانیه به قرار زیر است:

با احترام و عرض ادب،
اینجانبان زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان، حملات اخیر موشکی به اردوگاه لیبرتی را که یک هجوم و یورش وحشیانه و غیرانسانی می‌باشد، شدیداً محکوم نموده و از مجامع جهانی درخواست رسیدگی عاجلانه را داریم.

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان
آبان ماه ۱۳۹۴
 
امضا کنندگان:
محمد امین آگوشی، ایرج محمدی، محمد ملک آبادیان، هادی آبادیان، جواد آبادیان، ایوب ریگی، عبدالغنی ریگی و حمزه ریگی
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b416464-d4ec-4efe-95cb-2782e2361e4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات