728 x 90

اخبار سوريه,

چشم بستن آمریکا و سازمان ملل‌متحد بر نقض آتش‌بس و جنایات رژیم اسد

-

 -
-
ارتش آزادی سوریه نسبت به ادامه نقض آتش‌بس و جنایات رژیم اسد علیه مردم بی‌دفاع هشدار داد.

اتاق عملیات فتح حلب وابسته به ارتش آزادی سوریه اعلام کرد پایگاههای نظامیان اسد و شبه‌نظامیان آنها هدف گلوله‌باران این ارتش قرار خواهد گرفت و شهروندان را از نزدیک شدن به این پایگاهها برحذر داشت. ارتش آزادی گفت که فرماندهانی از ارتش روسیه، عملیات نظامیان اسد در حلب را هدایت می‌کنند.

 

 
حوادث خونینی که شهر حلب شاهد آن است، توافق آتش‌بس را به لبه پرتگاه کشانده است. نبردها، به‌طور رسمی در مناطق گسترده‌ای در حلب تا دمشق و حمص از سر گرفته شد. این در حالیست که مهلت اپوزیسیون برای توقف حملات هوایی رژیم اسد به پایان رسید. رزمندگان اپوزیسیون، آتش‌بس را در صورت ادامه حملات هوایی، پایان یافته تلقی می‌کنند.

سرگرد یاسر عبدالرحیم فرمانده اتاق عملیات فتح حلب:

آتش‌بس فروپاشیده است و ما هم به جامعه جهانی به‌عنوان آخرین فرصت مهلت دادیم که دخالت کند و به رژیم اسد و اعوان روسی آن افسار بزند که این مهلت تمام شد. ما این پیام را می‌دهیم که تمامی پایگاههای نظامی و امنیتی رژیم اسد در مناطق تحت کنترل رژیم هدف قرار می‌دهیم و تمامی شهروندان را از نزدیک شدن به این پایگاهها و پستهای ایست و بازرسی و نظامی بر حذر می‌داریم زیرا این پایگاههای اهداف ما خواهند بود.

ادامه بمبارانهای حلب و جان باختن شهروندان بیگناه

بمبارانهای شهر حلب برای چندمین روز متوالی ادامه یافت. بمبارانها محله طریق الباب را هدف قرار داد که در اثر آن 12تن از شهروندان کشته و دهها تن دیگر مجروح شدند. هواپیماهای جنگی اسد هم‌چنین چند محله دیگر شهر حلب را به‌شدت بمباران کردند.
 
هواپیماهای جنگی اسد، بمبارانها را با انواع بمبهای خلأزا و شدیدالانفجار ادامه می‌دهند. این بار محله طریق الباب یکی از محله‌هایی بود که هدف بمباران قرار گرفت. این محله به‌شدت ویران شده و شعله‌های آتش، منازل و مغازه‌های تجاری را فرا گرفت.

یک شهروند:

نگاه کنید، این‌جا همه‌اش مواد غذایی است چیز دیگری نیست نه رزمنده و نه پایگاه نظامی، هیچی این‌جا نیست. کلی این‌جا شهید شدند و همه جا آتش گرفت. بیش از 15نفر زخمی شدند.

این‌جا همه مغازه‌های تجاری است. وسایل خانگی است. این‌جا کودکان و زنان زیاد رفت و آمد می‌کنند. بیشترین شلوغی مردم طی روز در این محل است که آن را بمباران کردند تا بیشترین تعداد را از شهروندان و این زنان و کودکان کشتار کنند.

در جریان این بمباران، 12 شهروند در زیر آوار منازلشان در منطقه حلوانیه در شهر حلب جان باختند. بمبارانها در این محله متوقف نمی‌شود بلکه... محله‌های دیگر را نیز فرا گرفت. سخت است تعداد حملات هوایی را شمارش کرد. دهها تن در این حملات جان خود را از دست داده و دهها تن دیگر مجروح شدند.

یک شهروند:

ما تا همین الآن نمی‌دانیم تعداد شهیدان و مجروحان چند نفر است اما تعداد خیلی زیاد است. 4 ساختمان فروریخته و 4 موشک به یک منطقه که بازار و مجتمع تجاری است، اصابت کرده است. این‌جا مطلقاً ارتش آزادی حضور ندارد. این‌جا منازل مردم و مغازه است. این‌جا فقط نفر بود که آتش گرفته بود و به بیمارستان منتقل می‌کردند. علت چیست؟ مگر ما حیوان هستیم؟ ما مگر بشر نیستیم؟

یک شهروند:

لعنت خدا بر هر کسی که با رژیم اسد گفتگو می‌کند. لعنت خدا بر هر آن‌که با این رژیم مذاکره می‌کند. بر روی خون مردم سوریه.. بر روی خون کودکان.. بر روی خون زنان.. نه به مذاکره.. نه به مذاکره.. ما سرنگونی اسد را با سلاح می‌خواهیم. ما می‌خواهیم اسد را با سلاح سرنگون کنیم.

آمبولانسها و کادرهای دفاع شهری که برای نجات هر آنچه که می‌توان نجات داد، تلاش می‌کنند نیز از بمباران در امان نماندند. به‌طوری‌که یکی از کادرهای اورژانس پزشکی به‌شهادت رسید و چندین خودرو نیز منهدم گردید. این در حالیست که بیمارستانهای صحرایی در حلب نیز در معرض بمباران اسد و هم‌پیمانان او یعنی رژیم ایران و روسیه قرار دارند.

بيشتر بخوانيد:

اپوزیسیون سوریه خواهان تسلیحات پیشرفته برای ارتش آزادی شد

محمد علوش مذاکره‌کننده ارشد هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه رژیم اسد را متهم کرد که تلاش می‌کند آتش‌بس را منهدم کند. او روز دوشنبه 6اردیبهشت 95 گفت: به‌دلیل نقض عامدانه تمامی بندهای توافق توسط رژیم اسد، آتش‌بس در روی زمین و در عمل پایان یافته است.

علوش انداختن مسئولیت نقض آتش‌بس به گردن اپوزیسیون سوریه را محکوم کرد و گفت: نمی‌توان از اپوزیسیون خواست تا به آتش‌بس ملتزم باشد در حالی‌که طرف دیگر آن را روزانه نقض می‌کند و با موشک و هواپیما و تانک به مردم تهاجم می‌کند و برای تهاجماتش از عناصر مزدور استفاده می‌کند و محاصره شهرها و مناطق سوریه را برنمی‌دارد و حتی کمکهای انسان‌دوستانه اهدائی را به سرقت می‌برد. علوش اضافه کرد اپوزیسیون سوریه در طول آتش‌بس خویشتنداری کرده و حتی یک ساعت تلاش نکرده است که آن را تضعیف کند..

محمد علوش از جامعه جهانی و به‌طور مشخص از آمریکا خواست تا در ارسال محموله‌های تسلیحات پیشرفته برای ارتش آزادی که بارها در تبلیغاتش اعلام کرده سرعت عمل داشته باشد.
 

بمبارانهای وحشیانه رژیم اسد در زمان آتش‌بس و چشم بستن سازمان ملل‌متحد و آمریکا

بمباران سوریه توسط هواپیماهای جنگی اسد و روسیه

بمباران وحشیانه مناطق مختلف و شهرهای آزاد شده سوریه توسط نظامیان اسد هم‌چنان ادامه دارد. آمار قربانیان روز به روز افزایش می‌یابد. گزارشی از سیر تحولات در بحران سوریه.

تنها در روزهای جمعه و شنبه در شهر حلب 38 شهروند در جریان بمباران هوایی رژیم اسد جان خود را از دست دادند. بمبارانهایی که از یک هفته پیش به‌شدت از سر گرفته شد.

صحنه‌های ویرانی و کشتار در زیر ویرانه‌ها مجدداً پدیدار شد. امری که فروپاشی آتش‌بس را به‌طور کامل تهدید می‌کند.

اتاق عملیات حلب که شامل گردانهای ارتش آزادی سوریه است، در بیانیه ای که صادر کرد از جامعه جهانی خواست بر رژیم اسد و هم‌پیمانان او فشار بیاورند. ارتش آزادی 24ساعت مهلت داد که اگر بمبارانها متوقف نشود، آتش‌بس پایان یافته تلقی شده و مواضع رژیم اسد را هدف قرار خواهد داد.

رئیس عالی هیأت گفتگوکننده به نوبه خود مسئولیت توقف عملیات جنگی اسد را برعهده جامعه جهانی دانست و خواستار تسلیح اپوزیسیون برای توقف پافشاریهای رژیم اسد گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04dd46d8-fffd-4155-a56c-1d4e74876cf3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات