728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,سپاه پاسداران,اخبار امريكا,

گزارش خزانه‌داری آمریکا در مورد شبکه جهانی قاچاق مواد مخدر و پولشویی رژیم ایران و حزب‌الله

-

گزارش وزارت خزانه‌داری امریکا - فعالیتهای تبهکارانه رژیم ایران و حزب‌الله
گزارش وزارت خزانه‌داری امریکا - فعالیتهای تبهکارانه رژیم ایران و حزب‌الله
تلویزیون العربیه 6اردیبهشت خبر داد: آمریکا آماده می‌شود گزارشی را منتشر کند که مربوط به فعالیتهای تبهکارانه رژیم ایران و حزب‌الله است. این گزارش به‌طور خاص بر روی تجارت مواد مخدر و پولشویی توسط حزب‌الله تمرکز خواهد داشت.

این گزارش را اداره مبارزه با مواد مخدر و وزارت خزانه‌داری آمریکا در پروژه‌یی به‌نام کاساندرا تهیه کردند.

گزارش یاد شده از فعالیتهای یک شبکه جهانی لبنانی وابسته به رژیم ایران که در آمریکا و اروپا مقادیر زیادی کوکائین را خرید و فروش و توزیع می‌کند پرده برداشته است.
 
بیشتر بخوانید:

هیل: فرماندهان حزب‌الله که نامگذاری تروریستی شدند در ارتباط با نیروی قدس بودند

هیل ـ نشریه کنگره آمریکا در گزارشی به دلایل نامگذاری تروریستی دو نفر از سرکردگان حزب‌الشیطان لبنان به نامهای خلیل حرب و محمد قبلان توسط عربستان پرداخته است.
در این گزارش آمده است هر دو نفر دارای سابقه طولانی در اقدامات تروریستی حزب‌الله می‌باشند. دخالتهای گسترده حزب‌الله در کشورهای منطقه باعث شده است تا عربستان این تهدیدات را جدی قلمداد کند.
مقامهای دولت آمریکا می‌گویند خلیل حرب مسئول فعالیتهای حزب‌الله در یمن بوده است و خبرگزاری رسمی عربستان نیز گزارش کرد محمد قبلان در فعالیتهای تروریستی حزب‌الله در مصر نقش جدی داشته است.
بر اساس اظهارات یکی از فرماندهان حزب‌الله هشت نفر از اعضای این گروه تا کنون در یمن کشته شده‌اند.
هیل گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا تأیید کرد که خلیل حرب در موارد بسیاری به ایران سفر کرده تا فعالیتهای حزب‌الله را با رژیم تهران هماهنگ کند. گزارشهای مختلف نشان می‌دهند برای مدتها حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران عملیاتی خودشان در یمن را با همدیگر هماهنگ می‌کرده‌اند.
بنا‌ به گزارش هیل، جان برنن رئیس فعلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سال 2012 که مشاور ضدتروریستی کاخ سفید بود گفت: ”ما شاهد بوده‌ایم که حزب‌الله شبه‌نظامیان یمنی و سوری را آموزش می‌دهد“.
جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ژانویه 2014 گفت: رژیم ایران به تأمین تسلیحات و دیگر کمکهای خود به گروه حوثی در یمن و شبه‌نظامیان شیعی در بحرین ادامه می‌دهد تا بتواند دخالتهایش را گسترش دهد.
یک فرمانده نظامی حزب‌الله در لبنان گفت: رژیم ایران در یمن احتمالاً درگیر راه‌اندازی سکوهای موشکی و دیگر تسلیحات است و ما نیز در حال انتقال تجاربمان در زمینه جنگ چریکی به حوثیها هستیم.

جزییاتی از شبکه قاچاق سلاح رژیم ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا برملا شد

فاکس نیوز جزییات جدیدی از فعالیتهای یک شبکه قاچاق سلاح متعلق به نیروی تروریستی قدس در خاورمیانه و شمال آفریقا را افشا کرد. بر اساس اطلاعات این منبع واحد سری رژیم ایران به خونریزی خاورمیانه با محموله‌های مخفی سلاح دامن می‌زند.
فاکس نیوز نوشت: در حالیکه درگیری و جنگ خانگی در خاورمیانه و شمال آفریقا در جریان است، یک (واحد) مخفی وابسته به رژیم ایران سوخت این خونریزی را تأمین می‌کند. واحد 190 از نیروی قدس ، ارتش مخفی سپاه پاسداران نزدیک به24نفر را به استخدام درآورده است که سالهاست به این منطقه جنگی سلاح قاچاق می‌کند. یک تحقیقات همه‌جانبه از زمین، هوا و دریا به این نتیجه انجامید که نیروی قدس برای حزب‌الله، و حالا به حوثیهای یمن سلاح تأمین می‌کند. فاکس‌ نیوز از یک سرویس مخفی غربی اسم فردی را که نقش کلیدی در واحد 190 دارد را به‌دست آورده است: بهنام شهریاری متولد 1968 در اردبیل در شمال شرقی ایران.
فاکس نیوز افزود: در ماه می‌2007 وقتیکه ترکیه یک کانتینر مملو از خمپاره 122 و مواد منفجره را توقیف کرد که از طریق سوریه برای حزب‌الله ارسال می‌شد و ناقض قطعنامه 1717 شورای امنیت بود، امضای شهریاری بر روی سند آن بود.
بنا بر گفته سرویس اطلاعاتی غربی که به فاکس‌ نیوز رسیده است یک آشیانه در بخش غیرنظامی فرود گاه بین‌المللی تهران، نزدیک به ترمینال هوایی ایران، به‌عنوان انبار برای واحد 190 مکرراً مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عملاً وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریمی را بر شرکتهایی که به‌وسیله واحد 190 نیروی قدس، با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای ارسال سلاح به حزب‌الله و بقیه گروه‌های تروریستی در خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند اعمال کرده است.
سخنگوی پنتاگون دریادار جان کربی سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: ما می‌دانیم که بین حوثیها و تهران روابطی وجود دارد. ما در چندین نوبت بسیار واضح نگرانیهایمان را نسبت به این روابــط آشکار کرده‌ایم...
... در اکتبر 2012 انفجارها خارطوم را لرزاند. فیلمی از آن شب کارخانه‌ای را در قسمت جنوب غربی پایتخت سودان نشان می‌دهد. آن محل جایی است که رژیم ایران در آنجا سلاح انبار کرده بود. مقامات اطلاعاتی می‌گویند که آنها می‌خواستند این سلاحها را از طریق راه زمینی از مصر به نوار غزه و جاهای دیگر در خاورمیانه ارسال کنند.
ایزن اشتاد توضیح می‌دهد که ظاهراً، آن محل مجمتمعی بود که ممکن است از موقعیت ان برای نقل‌و انتقال استفاده می‌شد. مقامهای رژیم ایران می‌توانند تسلیحات را از ایران به شهر پورت سودان در شمال این کشور بیاورند و بعد آن تسلیحات را به محل ترانزیت ببرند و منتظر بمانند تا در زمان مناسب مجدداً به مناطقی مثل غزه و یا دیگر نقاط آفریقا انتقال داده شود.
در آن هنگام گزارش شد که 8 فروند جت اف 15 اسرائیلی انبار سلاحهای رژیم ایران در سودان را در آن شب بمباران کردند...
... اثر انگشت رژیم ایران در تمامی نقل‌و انتقال غیرقانونی در سرتاسر منطقه رویت شده است.
در اکتبر 2010، نیروهای امنیتی نیجریه یک عضو نیروی قدس رژیم ایران را بازداشت کردند. این بازداشت بعد از توقیف یک محموله از گلوله‌های خمپاره و موشکهای مختلف که به مقصد گامبیا بارگیری شده بود، انجام شد.
در ژانویه 2009، ناو آمریکایی یو.اس.اس فاراگوت به توقیف مواد منفجره در دریای سرخ کمک کرد. این محموله در یک کشتی که سابقاً به روسیه تعلق داشت، بارگیری شده بود. کشتی مزبورتا قبرس توسط ناو آمریکایی اسکورت شد جایی که بعداً محتویات محموله آن منفجر شد و انفجار آن باعث کشته شدن یک افسر ارشد نیروی دریایی قبرس شده و حفره‌ای به عرض 600 یارد (540 متر) ایجاد کرد.
در نوامبر 2009، اسرائیل کشتی فرانکوپ که 500تن سلاح در آن وجود داشت را توقیف کرد...

شبکه کلیدی حامی حزب‌الشیطان در لبنان در لیست‌گذاری تروریستی آمریکا قرار می‌گیرد

خبرگزاری فرانسه چهارشنبه20خرداد 94 گزارش داد:
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز 4شنبه 20خرداد 94 سه مرد لبنانی و شرکتهای مرتبط با آنها را که به‌عنوان بخشی از شبکه کلیدی حزب‌الله است؛ لیست‌گذاری تروریستی کرد.
وزارت خزانه‌داری سرمایه‌های اعظم تباجه و گروه شرکتهای الانمع، کاظم حجاج و حسین علی فور و یک شرکت خودرو را که تحت اداره اوست، مسدود کرد و محدودیتهایی را برای تجارت تجار وضع نموده است.
وزارت خزانه‌داری گفت: تباجه یک عضو حزب‌الله است و حزب‌الله رسماً توسط واشینگتن برچسب تروریستی خورده است و الانمع نیز توسط حزب‌الله برای سرمایه‌گذاری و حفظ مایملک استفاده می‌شود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین گفت، مهندسی و پیمانکاری الانمع اخیراً قراردادهای پروژه‌های نفت و ساختمانی در عراق در دست گرفته که از این طریق هم حمایت مالی و هم زیرساخت سازمانی حزب‌الله را تأمین می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/401909c3-15b5-472a-af8d-96a2d82ad2fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات