728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,اذيت و آزار زندانيان,

ادامه اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی امیر امیرقلی و سعید پورحیدر

-

زندانیان سیاسی امیرامیرقلی - سعید پورحیدر در اعتصاب غذا
زندانیان سیاسی امیرامیرقلی - سعید پورحیدر در اعتصاب غذا
اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی امیر امیرقلی در زندان اوین و سعید پور حیدر در زندان گوهردشت ادامه دارد.

در زندان اوین تهران زندانی سیاسی امیر امیر قلی پانزدهمین روز اعتصاب‌غذای خود را پشت سر گذاشت.


زندانی سیاسی امیر امیرقلی روز یکشنبه 5 اردیبهشت95 شانزدهمین روز از اعتصاب‌غذای خود را ادامه می‌دهد. این زندانی دچار ضعف جسمی گردیده و از افت شدید فشار خون و ضعف جسمانی رنج می‌برد. وی از روز جمعه دچار سردرد و ضعف مفرط گردیده بود.
امیر امیرقلی در دی‌ماه ۱۳۹۴ به اتهام آخوند‌ساخته «توهین به مقدسات» ، «توهین به رهبری» ، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» ، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ بیدادگاههای رژیم به ریاست دژخیم صلواتی به ۲۱ سال حبس محکوم شد.

امیر امیر قلی هفدهمین ماه حبس خود را در بند هشت زندان اوین پشت سر می‌گذارد.
پیش‌تر پدر این زندانی سیاسی درباره وضعیت او در زندان اوین هشدار داده و گفته بود: «بند هشت زندان اوین کمترین امکانات رفاهی را دارد. در ضمن این‌که به‌دلیل مشکلی که امیر در ناحیه لوزالمعده دارد، باید مرتب تحت نظر باشد و قند خونش آزمایش شود اما متأسفانه در این یک‌سال و نیم حبس، آزمایشی نشده و ما برایش نگرانیم».
زندانی سیاسی امیر امیرقلی، مدافع حقوق کودک، به‌دلیل حمایت از مردم «کوبانی» در تاریخ ۱۰ آذرماه سال ۱۳۹۳ توسط عوامل وزارت بدنام اطلاعات بازداشت و در شعبه ۱۵ بیدادگاه موسوم به انقلاب تهران به ریاست قاضی دژخیم صلواتی محاکمه شد.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در سال ۸۷ به‌دلیل فعالیتهای دانشجویی بازداشت و از دانشگاه اخراج شده بود.

 

در زندان گوهردشت کرج زندانی سیاسی سعید پور حیدر هشتمین روز اعتصاب‌غذای خود را سپری کرد.

روز شنبه چهارم اردیبهشت 95 سعید پور حیدر در زندان گوهردشت کرج، هشتمین روز اعتصاب‌غذای خود را پشت سر گذاشت. روز شنبه این زندانی بعد از افت فشارخون و بی‌حال شدن توسط تعدادی از زندانیان به وسیله پتو به بهداری منتقل می‌شد که به علت محدود کردن ترددات زندانیان، از رفتن زندانیان به بهداری جلوگیری به‌عمل آورده‌اند. دژخیمان زندانیانی که قصد کمک به پور حیدر را داشته‌اند، به داخل بند برگشت داده‌اند و این زندانی در حالی که در داخل یک پتو پیچیده شده بود، توسط چهار سرباز به بهداری منتقل شد مجدد، بعد از چند ساعت بدون رسیدگیهای درمانی به داخل بند برگشت داده شد.
زندانی سیاسی سعید پورحیدر روزنامه‌نگاری است که از بهمن 93 و پس از بازگشت از آمریکا به ایران توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی با دوختن لبهایش دست به اعتصاب‌غذا زده است. این روزنامه‌نگار که پس از بازداشت مدتی را در بند 209 و بند هشت زندان اوین گذرانده اکنون در سالن 12زندان گوهردشت کرج، نگهداری می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47665264-f7ca-41fc-8aab-a94905b77ed1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات