728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,زندانیان سیاسی,

وخامت حال زندانی سیاسی امیر امیر قلی در زندان اوین

-

زندانی سیاسی امیر امیرقلی و عباس امیرقلی پدر امیر
زندانی سیاسی امیر امیرقلی و عباس امیرقلی پدر امیر
زندانی سیاسی امیر امیرقلی که در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان، سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشته به‌علت افت فشار و کاهش شدید وزن در شرایط وخیمی قرار دارد.

پدر این زندانی سیاسی گفت:“امیر در بند هشت زندان اوین است که اکثر زندانیان آن خارجی هستند. وی به علت نامناسب بودن شرایط بهداشتی و در خطر بودن سلامت خود از جمله همزیستی اجباری با زندانیان دارای بیماریهای عفونتی هم‌چون ایدز و هپاتیت بارها درخواست انتقال از این بند بر اساس اصل تفکیک جرایم را نموده است“.

خاطرنشان می‌شود امیر امیر قلی در دی‌ماه ۱۳۹۴ به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ بیدادگاه‌های رژیم به ریاست دژخیم صلواتی به ۲۱ سال حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید
امیر امیر قلی هفدهمین ماه حبس خود را در بند هشت زندان اوین پشت سر می‌گذارد.
پیش‌تر پدر این زندانی سیاسی درباره وضعیت او در زندان اوین هشدار داده و گفته بود: «بند هشت زندان اوین کمترین امکانات رفاهی را دارد. در ضمن این‌که به‌دلیل مشکلی که امیر در ناحیه لوزالمعده دارد، باید مرتب تحت نظر باشد و قند خونش آزمایش شود اما متأسفانه در این یک‌سال و نیم حبس، آزمایشی نشده و ما برایش نگرانیم».
زندانی سیاسی امیر امیرقلی، مدافع حقوق کودک، به‌دلیل حمایت از مردم «کوبانی» در تاریخ ۱۰ آذرماه سال ۱۳۹۳ توسط عوامل وزارت بدنام اطلاعات بازداشت و در شعبه ۱۵ بیدادگاه موسوم به انقلاب تهران به ریاست قاضی دژخیم صلواتی محاکمه شد.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در سال ۸۷ به‌دلیل فعالیتهای دانشجویی بازداشت و از دانشگاه اخراج شده بود.
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03514090-288d-48ad-938a-35cba8aee30c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات