728 x 90

اخبار اعتراضي,

دو بیانیه اعتراضی از کانون صنفی معلمان ایران و بازنشستگان فرهنگی برای تجمع سکوت و آزادی معلم زندانی

-

کانون صنفی معلمان - آرشيو
کانون صنفی معلمان - آرشيو
 بازنشستگان فرهنگی و کانون صنفی معلمان ایران دو اطلاعیه صادر کردند.

در اطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران در مورد حکم معلم زندانی طاهر قادرزاده در بیدادگاههای آخوندی از جمله آمده است:

در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه بر علیه مدافع حقوق معلمان طاهر قادرزاده
مطلع شدیم در آستانه روز معلم، بار دیگر یک مدافع حقوق معلمان، به واسطه فعالیتهای صنفی و تلاش در جهت احقاق حقوق فرهنگیان، با محکومیت قضایی مواجه شده است.
بر علیه طاهر قادرزاده عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان و از فعالان صنفی شهرستان سقز که جرمی جز فعالیتهای صنفی نداشته است، حکم ناعادلانهٴ 91روز حبس تعزیری صادر گردیده است.
کانون صنفی معلمان ایران ضمن اعتراض به صدور چنین احکام ناعادلانه‌یی بر علیه فعالان صنفی، اعلام می‌نماید که برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان صنفی معلمان، که هدفشان منزلت فرهنگیان و اعتلای آموزش کشور است، نتایجی ناگوار برای آموزش کشور به‌دنبال خواهد داشت.
کمیته اطلاع‌رسانی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

تهران - بیانیه بازنشستگان فرهنگی در آستانه تجمع سی‌ام فروردین‌ماه95

 در بیانیه بازنشستگان فرهنگی ضمن فراخوان به تجمع سکوت در مقابل مجلس ارتجاع در روز 30 فروردین از جمله آمده است:

بازنشستگان فرهنگی را دریابید.
امروزه با پیشرفت جوامع نیازهای مادی و معنوی انسانها سیر صعودی پیدا کرده که در این میان در جامعه و کشور عزیزمان ایران نیز این مهم مصداق عینی داشته و به‌وضوح قابل مشاهده است.
روز به روز بر مشکلات اقتصادی اضافه شده و فاصله طبقاتی بیشتر و بیشتر می‌گردد. متأسفانه جامعه فرهنگیان به‌ویژه بازنشستگان از این معضل بیشترین آسیب را به خود دیده و با وجود تعریف و تمجیدهای فراوان که بیشتر در حد شعارهای رسانه‌ای است، کمترین عایدی و حقوق و مزایا نصیب این قشر نشده است.
بازنشستگان که بهترین سالهای عمر خود را صرف آموزش و تعلیم و تربیت میلیونها دانش‌آموز کرده‌اند و در این سالها با وجود مشکلات معیشتی و فقدان دستمزد مناسب، صادقانه فعالیت کرده‌اند و بدین واسطه متحمل مشکلات عدیده جسمی و روحی هستند، حال در آستانه کهنسالی درگیر مشکلات معیشتی و سختی گذران زندگی، به‌دلیل پایین بودن حقوق بازنشستگی و عدم حمایتهای بیمه‌یی لازم هستند.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نه تنها بهبودی در وضعیت بازنشستگان ایجاد نشد بلکه تبعیض درون سازمانی نیز به مصائب قبلی اضافه گردید. به گونه‌یی که در رتبه‌بندی ناقص، بیمه طلایی، فوق‌العاده شغل و غیره، پیش کسوتان فراموش شده و مصائب و مشکلاتشان بیشتر شده است.
 
 
شرایط ویژه زندگی بازنشستگان، وضعیت آنها را حتی در شرایطی بسیار سخت‌تر از فرهنگیان شاغل قرار می‌دهد.
سوال ما این است، در شرایطی که مسئولیت تأمین نیازهای طبیعی فرزندان از جمله ادامه تحصیل در دانشگاه و ازدواج برعهده والدین می‌باشد، این حقوق اندک که کفاف هزینه‌های معیشتی خانواده را در یک ماه هم نمی‌دهد، چگونه می‌تواند برآوردکننده نیازهای طبیعی و به حق فرزندانمان باشد؟
از طرف دیگر با این هزینه‌های بالای درمانی، فقدان بیمه کار آمد و مناسب، چگونه می‌تواند بازنشستگانی را که به‌دلیل شرایط سنی به بیماریهای متعدد دچار هستند را مورد حمایت قرار دهد؟
بازنشستگان فرهنگی با توجه به شرایط ذکر شده، در جهت آگاهی رسانی و انعکاس مشکلات در آستانه تصویب بودجه در مجلس، در روز دوشنبه 30 فروردين 95 تجمعی سکوتی در مقابل مجلس برگزار می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/470bfec4-7ba0-4e6d-932b-ef0bfa1de936"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات