728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,روابط ایران و غرب,

اصغر زارعی عضو مجلس ارتجاع: سفر موگرینی به تهران کارساز نخواهد بود

-

موگرینی در ایران
موگرینی در ایران
اصغر زارعی عضو مجلس ارتجاع سفر موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا به تهران را خالی از دستاورد عنوان کرد و افزود: خانم موگرینی تحت فشارهای لابیهای صهیونیستی است.
زارعی با سوز و گداز از این‌که «نه تنها تحریمهای پسابرجام برنداشته شده و تحریمهای جدیدی به بهانه آزادی حقوق اقلیتها و آزادیهای مدنی نیز بدان افزوده شده» گفت: «با توجه به گذشت بیش از سه ماه از آغاز عملیاتی شدن برجام از ژانویه سال نو میلادی جمهوری اسلامی هم‌چنان شاهد بدعهدی و بی‌صداقتی طرفهای غربی خصوصاً ایالات متحده آمریکا بوده که هیچ‌گونه اقدام و امکانی را در مقابل تعهدات جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام انجام نداده است». این عضو مجلس ارتجاع در مورد علت سفر موگرینی افزود: «قبل از سفر ایشان به تهران بسیاری از محافل آمریکایی و صهیونیستی با فشار آوردن به ایشان خواستار بررسی و زیر سؤال بردن مسائلی اعم از موشکی، حقوق‌بشری، آزادیهای مدنی و زندانیان سیاسی شده‌اند تا از این موضوعات برای مسائل خصمانه خود و تحریمهای جدید علیه ایران بهره‌برداری کنند».

اصغر زارعی با بیان این‌که سوئیفت در ظاهر باز است و برای کاربر ایرانی پیامی فرستاده نمی‌شود گفت: «عدم آزادسازی ذخایر بانکی ایران که چیزی قریب به صد میلیارد دلار نزد بانکهای خارجی است نیز یکی از موضوعاتی است که هم‌چنان نمایش دهنده بی‌تعهدی آمریکا در قابل اموال عمومی ملت ایران است چرا که دسترسی به این مبالغ هم‌چنان مسدود نگه داشته شده است. در گذشته جمهوری اسلامی ایران از طریق برخی بانکها چون بانکهای کشور سوئیس می‌توانست نیازمندیهای دلاری خود را به‌صورت مستقیم انجام دهد اما مدتهای مدیدی است که تحریمهای آمریکا مانع فعالیتهای بانکها در این باره شده‌اند و هر گونه اقدامی در جهت انجام معاملات دلاری و برداشت از دلارهای مورد نیاز منوط به اخذ مجوز سیستم مالی پولی آمریکاست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3374dca-3c2c-49b0-adae-657a3fd3d688"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات