728 x 90

,اعتياد و مواد مخدر,

اعتیاد، ارمغان نظام ولایت برای جوانان!

-

اعتیاد در ایران
اعتیاد در ایران
اعتیاد یکی از ارمغانهای حاکمیت آخوندی برای جوانهای ایران است. نظام ولایت‌فقیه ترجیح می‌دهد که جوان ایرانی درگیر اعتیاد به مواد مخدر باشد، تا صدایی از او در نیاید و این حاکمیت سیاه را زیر سؤال نبرد. کار به جایی رسیده که حتی تلویزیون رژیم هم در برنامه‌هایش اعتراف می‌کند که سن اعتیاد به زیر هشت سال رسیده، یعنی حتی کودکان خردسال هم در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند.

شبکه خبر رژیم 23فروردین95در گفتگویی تحت عنوان چرا ”مبارزه با مواد مخدر به نتیجه نمی‌رسد ”: ”در مورد سن اعتیاد آمارهای مختلفی گفته شده، از جمله این‌که پایین آمدن سن اعتیاد تا سن 8سالگی، این را قبول دارید؟ الآن سن اعتیاد چقدره؟

سن اعتیاد در کشور ما در سنوات گذشته یک مقدار کاهش پیدا کرده، گزارشی از افراد زیر 17سال هم داریم اما اینقدر تعدادش زیاد نیست که ما یک آمار کشوری ارائه بدهیم و بگوییم که سن اعتیاد به زیر 8سال رسیده ”

اما چطور ممکن است یه جوان یا یک کودک به این سادگی معتاد شود. بسیاری از کارشناسان، علت آن را دسترسی سهل و ساده به مواد مخدر می‌دانند. برخی آمارها نشان می‌دهد که سرعت دسترسی به مواد مخدر حتی کمتر از ایستادن در صف یک نانوایی و خریدن چند نان است. باز هم آمار تکان‌دهنده‌ای در این رابطه در همین گفتگو: ”بعد یک آمار دیگر این هست که امکان و سرعت دسترسی به مواد مخدر می‌گویند تا 5دقیقه آمده این را قبول دارین.

این یک شاخص بسیار مهمه. قبول داریم که دسترسی به مواد در کشور ما راحت هست ”.

آری این کارگزار رژیم در ستاد به‌اصطلاح مبارزه با مواد مخدر است که در این گفتگو این‌طور اعتراف می‌کند، تمامی اینها در حالی اتفاق می‌افتد که رژیم ولایت‌فقیه به‌طور مستمر انسانهایی را تحت عنوان قاچاقچی مواد مخدر اعدام می‌کند یا به زندانها می‌فرستد و با این کار خود می‌خواهد نشان بدهد که در حال مبارزه با مواد مخدر است اما آیا آنچه در پشت پرده می‌گذرد همین است؟، آیا واقعاً اقدامی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گیرد یا نه؟ در پاسخ به این سؤال به همین گفتگو مراجعه می‌کنیم: ”معمولا توی تشکلهایی که چند دستگاه باهم مرتبط می‌شوند ستادی تشکیل می‌شود مثلاً حالا این‌جا 24 دستگاه تو این حوزه تصدی دارند، این اتفاق می‌افتد یعنی همه به نوعی کار را گردن یکدیگر می‌اندازند، چرا رسانه نیامده، رسانه می‌گوید چرا اون نیامده و عملاً با این آمار مواجه می‌شویم که 44 درصد زندانیان ما زندانیان مواد مخدرن ”.

با این آمارهای تکان‌دهنده باید پرسید پس آن همه اعدام و زندان برای چیست؟ چطور است که فروشنده‌های خرده پا را دستگیر و اعدام می‌کنند، ولی هیچ وقت عوامل اصلی ترانزیت و توزیع مواد مخدر دستگیر نمی‌شوند؟! پاسخ این است که چاقو هیچ وقت دستهٴ خودش را نمی‌برد. افشاگریهای مستند و از آن مهمتر اعتراف سرکردگان سابق وزارت اطلاعات یا پاسداران، پیش از این بارها نشان داده که سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، عامل اصلی ترانزیت، قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران و به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی است. آنها از این طریق هم جیبهای گشاد خود را پر کرده و هم بودجه کارهای تروریستی خود را تأمین می‌کنند و هم از این پولهایی که وزیر کشور آخوندها در جنگ باندی، اسمش را «پولهای کثیف» گذاشت، برای انتخاب شدن در مجلس ارتجاع استفاده می‌کنند.

واقعیت این است که مادامی که سایهٴ شوم حاکمیت آخوندی بر کشور ماست، این ظلم و جنایت ادامه خواهد داشت. پس باید دست به‌کار شد و تیشه بر ریشه مشکل زد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f951c3d-c99f-475d-9f89-98fea3f53fb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات