728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,اعتصاب زندانیان,اعتصاب زنداني

اعلام حمایت اتحادیه آزاد کارگران ایران از جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی

-

اسماعیل عبدی - جعفر عظیم زاده
اسماعیل عبدی - جعفر عظیم زاده
اتحادیه آزاد کارگران ایران طی اطلاعیه‌یی از جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی اعلام حمایت کرد.
جعفر عظیم زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان، روز 18فروردین 95طی اطلاعیه مشترکی در اعتراض به وضعیت کارگران و معلمان و زندانی شدن نمایندگان آنان اعلام اعتصاب‌غذا کردند. در اطلاعیه اتحادیه آزاد کارگران ایران از جمله آمده است:
تحمیل دستمزدهای زیر خط فقر، عدم پرداخت به موقع دستمزدها در ابعادی گسترده، نابودی کامل امنیت شغلی اکثریت قریب به اتفاق کارگران با قراردادهای موقت و سفید امضا و بخش چشمگیری از معلمان تحت عناوین مختلفی هم‌چون معلمان آزاد، حق‌التدریس، شرکتی، پیمانی و پیش دبستانی، بکارگیری معلمان آزاد با مدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر با حقوق سیصدهزار تومانی و بدون بیمه، نهادینه کردن گسترده شرکتهای پیمانکاری در صنایع بزرگ و متوسط دولتی و غیردولتی و غارت مضاعف دسترنج کارگران، گسترش کار کودکان، عدم اجرای کامل قانون نظام هماهنگ پرداخت و مصوبات هیأت وزیران در مورد فرهنگیان شاغل و بازنشسته، رشد فزاینده مدارس غیرانتفاعی و هیأت امنایی و نابودی تدریجی آموزش و تحصیل رایگان، غارت و چپاول صندوق تأمین اجتماعی و برخی دیگر از صندوقهای بازنشستگی، ممنوعیت ایجاد تشکلهای مستقل کارگران و معلمان و امنیتی کردن اعتراضات آنان، قطع سوبسید کالاهای اساسی مانند نان، آب، برق، گاز، لبنیات و غیره و همچنین برخورد دولتهای مختلف در مدت ۳۷ سال گذشته به اعتراضات و نحوه پاسخگوییشان به مطالبات کلیه مزد بگیران جامعه که چیزی غیر از سرکوب، تعقیب، بازداشت، اخراج و زندانی نمودن فعالان و رهبران اعتراضات، یورش به تشکلهای مستقل و بازداشت و زندانی کردن اعضاء آنها به اتهامات واهی امنیتی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی نبوده، اعلام کرده‌اند از روز دهم اردیبهشت به مدت نا محدود دست به اعتصاب‌غذا خواهند زد.
 
خواست مشخص جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی، رفع کلیه مشقات معیشتی و برقراری امنیت شغلی و حذف نابرابریهای آموزشی و در دسترس قرار گرفتن امکانات تحصیلی رایگان و یکسان مطابق با استانداردهای پیشرفته برای همه است که ضمانت رسیدن و برخورداری از این مطالبات، حذف کلیه اتهامات امنیتی موجود در پرونده‌های فعالان زندانی و آزادی آنها، مختومه شدن پرونده‌های قضایی علیه معترضان به وضعیت موجود، آزادی اعتراض و اعتصاب، حق ایجاد تشکلهای مستقل و آزادی عضویت در آنها می‌باشد.
خواست این دو رهبر زندانی همان‌طور که در بخشی از بیانیه آنها تأکید شده و به‌روشنی واضح و گویا است، خواست و آرزوی اکثریت انسانهای جامعه است. هر انسانی نیازمند برخورداری از امکانات زندگی مدرن و مرفه است که در بیانیه جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی موکداً بر آنها انگشت گذاشته شده است. نباید جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی را که در زندان صدای اعتراضشان به فقر و فلاکت بلند کرده‌اند، تنها گذاشت. باید برای تحقق این خواستها خواهان آزادی فوری آنان و بقیه فعالان زندانی و مختومه شدن هر گونه پرونده قضایی علیه کسانی که خواهان پایان یافتن مشقاتی هستند که بر زندگیشان سایه انداخته است، شد.
کارگران، معلمان و پرستاران، تشکلها و سازمانهای کارگری، معلمی و پرستاری در ایران و هر نقطه دیگر از جهان. به هر طریق ممکن از این دو رهبر زندانی دفاع کنید.
اتحادیه آزاد کارگران ایران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d2412b4-cd21-4657-b15e-d6b0fcaea897"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات