728 x 90

اخبار ليبي,اخبار آفریقا,

موضع‌گیری رئیس پارلمان لیبی علیه مارتین کوبلر

-

پارلمان لیبی - آرشیو
پارلمان لیبی - آرشیو
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:
رئیس پارلمان لیبی که به‌لحاظ بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده است به نماینده سازمان ملل‌متحد اعتراض کرد، چرا که درصدد تحمیل یک دولت وحدت ملی است که مغایر با توافقهای انجام شده است.

عقیله صالح روز چهارشنبه 25فروردین 95 به تلویزیون ”لیبی 218 ”گفت: مارتین کوبلر نماینده سازمان ملل به‌عنوان ”حاکم “در لیبی عمل می‌کند و بدون رأی‌گیری در پارلمان راه را برای تحمیل دولت هموار می‌کند. انتظار می‌رود در تاریخ 18آوریل پارلمان لیبی در مورد دولت وحدت ملی رای‌گیری کند.

بیشتر بخوانید:

ترفند مارتین کوبلر در لیبی با شکست روبه‌رو شد

در تاریخ 12 دیماه 1394، کنگره ملی لیبی اعلام کرد به توافقنامه صخیرات که توسط مارتین کوبلر نماینده سازمان ملل‌متحد ترتیب داده شده بود، ملتزم نیست. این خبر بعد از ملاقات مارتین کوبلر نماینده سازمان ملل با رئیس کنگره ملی نوری بوسهمین و اعضای کنگره اعلام شد.

رئیس کنگره لیبی گفت: نتایج توافقنامه صخیرات مورد قبول کنگره نیست و خود را طرف آن نمی‌دانیم. به‌دنبال برملا شدن ترفند مارتین کوبلر، وی را به طرز تحقیرآمیزی از طرابلس پایتخت لیبی اخراج کردند. مدیر تبلیغات خارجی دولت لیبی کنفرانس مطبوعاتی کوبلر را هنگام برگزاری در یک پایگاه هوایی کنسل کرد و از او خواست از این پایگاه خارج شده و طرابلس را ترک کند. کوبلر نیز بعد از این واقعه طرابلس را ترک کرد.

به گزارش تلویزیون العربیه 12دی 94 مارتین کوبلر فرستاده سازمان ملل در لیبی به طرز تحقیرآمیزی از طرابلس پایتخت این کشور اخراج شد.

خبرنگار العربیه گفت: مدیر تبلیغات خارجی در طرابلس که دولت لیبی را نمایندگی می‌کند، کنفرانس مطبوعاتی کوبلر را هنگام برگزاری در یک پایگاه هوایی کنسل کرد و از او خواست از این پایگاه خارج شده و طرابلس را ترک کند.

کوبلر نیز بعد از این واقعه طرابلس را ترک کرد. کنگره ملی لیبی اعلام کرد کسانی که مارتین کوبلر برای امضای توافق صلح برده بودند، نماینده ما نبودند و فقط خودشان را نمایندگی می‌کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/031befd4-b9cb-4879-89d4-37cadee1a391"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات