728 x 90

روابط ایران و غرب,

خامنه‌ای: نتیجه رفت و آمد دولتها و شرکتهای اروپایی به ایران، محسوس نبوده است

-

خامنه ای
خامنه ای
خامنه ای روز سه‌شنبه 24فروردین 95 در دیدار با ماتئو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا در تهران گفت: «نتیجه رفت و آمد دولتها و شرکتهای اروپایی به ایران و گفتگوی آنان با مقامهای جمهوری اسلامی تا کنون محسوس نبوده است».

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا ـ خامنه‌ای رفت و آمد هیأتها و گفتگوهای خارجی را در صورتی مفید دانست که باعث عملیاتی و اجرایی شدن توافق اتمی شود.

خامنه ای در اسفندماه گذشته نیز در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ارتجاع گفته بود رفت و آمد هیأتهای اروپایی اثر مثبتی نداشته است.

دولت آخوند حسن روحانی و مدافعان برجام و زهرخوران اتمی افزایش تردد هیأتهای خارجی به تهران را به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم خود قلمداد می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

سراب سرمایه‌گذاری خارجی

باند رفسنجانی - روحانی و به‌ویژه مقامات دولت آخوند حسن روحانی با ورود هیأتهای اقتصادی خارجی این وعده را می‌دهند که گویا با ورود این هیأتها گره اساسی از اقتصاد به بن‌بست رسیده رژیم حل خواهد شد. اما واقعیت این است که به دلایل متعدد از ورود این هیأتها آب آن‌چنانی برای بهبود وضعیت اقتصادی رژیم گرم نخواهد شد. مساله‌ای که رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی نیز به این امر اعتراف می‌کنند.

هیأتهای اقتصادی اروپایی که به ایران سفر می‌کنند عمدتاً برای فروش کالا و سرمایه‌گذاری روی تولیدهای زود بازده هستند و در زمینه سرمایه‌گذاری روی صنایع تمایل ندارند.
بخشی از آنها نیز که روی صنایع سرمایه‌گذاری می‌کنند عمدتاً روی نفت و گاز است.

در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران خارجی حاضر نیستند روی صنایعی سرمایه‌گذاری کنند که بازده درازمدت دارند. لذا دنبال سرمایه‌گذاری زودبازه از طریق سرمایه‌گذاری در زمینه تولید کالاهای خدماتی و مصرفی هستند.

دلیل دیگر برای این‌که سرمایه‌گذاران خارجی به فکر سرمایه‌گذاری درازمدت نیستند، عدم امنیت در ایران تحت حاکمیت آخوندها است، به گونه‌یی که نظام آخوندی شرایطی را به وجود آورده که کمتر سرمایه‌گذار خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری درازمدت و در صنعت دارد.
در این زمینه خبرگزاری تسنیم29شهریور 94 ازقول یکی از کارگزاران وابسته به باند رفسنجانی- روحانی با اشاره به نبودن امنیت و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در ایران تحت حاکمیت آخوندی می‌نویسد: ”بعد از تصویب برجام همه در انتظار ورود سرمایه‌گذاران جدید خصوصاً سرمایه‌گذاران خارجی بودند اما با توجه به این‌که رونقی در بازار نیست تا دگرگونی ایجاد کند و امنیتی نیست که سرمایه‌گذاران را ترغیب کند، به نظر نمی‌رسد که سرمایه‌گذاران خارجی وارد شوند یا اگر بیایند هم مقدار سرمایه‌گذاری آنها چندان قابل ملاحظه باشد که بتواند در اقتصاد تحرک ایجاد کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6bc13c2-b5fe-4be0-a66c-71a2b7da6750"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات