728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فقر و بيكارى,

درگیر شدن دستفروشان محروم کرج با مأموران سرکوبگر

-

 -
-
دستفروشان محروم کرج، ساعت 10 صبح روز شنبه 21فروردین 95 در مقابل ایستگاه متروی گلشهر، بار دیگر با مأموران سرکوبگر که قصد جمع کردن بساط آنها را داشتند، درگیر شدند و یکی از آنها را گوشمالی دادند و راهی بیمارستان کردند.

مأموران شهرداری که 5 خودروی مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی آنها را پشتیبانی می‌کردند، به دستفروشان حمله کرده و آنها را پراکنده کردند. مأموران سرکوبگر اجناس 5تن از دستفروشان محروم را مصادره و دو تن از آنها را دستگیر کردند.

خاطرنشان می‌شود از ابتدای سال 95 این چندمین بار است که مأموران شهرداری به کمک مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی به دستفروشان محروم حمله و اموال آنها را غارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

عده‌یی از جوانان گلشهر کرج مانع دستگیری یک دستفروش توسط مأموران شدند

صبح روز دوشنبه 16 فروردین 1395ساعت 10 در خیابان مقابل ایستگاه مترو گلشهر کرج، هنگامی که جمعی از دستفروش‌ها بازارچه خیابانی درست کردند، مأموران شهرداری ضمن ایجاد مزاحمت قصد دستگیری این دستفروشها را داشتند که عده‌یی از جوانان شاهد صحنه مانع شدند. مردم هم با حلقه زدن در اطراف آنها از دستفروشان حمایت کردند و مزدوران شهرداری را در دستگیری و اخاذی از آنها، ناکام گذاشتند. مأموران در وحشت از جمع حاضر به خودروهایشان برگشتند و از منطقه دور شدند.

خودسوزی یک دستفروش زحمتکش در اعتراض به مأموران جنایت‌پیشه انتظامی در تهران

 
خودسوزی دستفروش در خیابان جمهوری تهران 

خبرگزاریهای حکومتی 9اسفند 94 از خودسوزی یک هموطن زحمتکش که مشغول دستفروشی در خیابان جمهوری تهران بود و مورد حمله وحشیانه مأموران انتظامی قرار گرفت خبر دادند.
وی که امیر نام داشت در یک حرکت اعتراضی بر روی خود بنزین ریخت و خود را به آتش کشید.
مردم با تلاش زیاد شعله‌های آتش را خاموش کردند و او را به بیمارستان موسوم به مطهری تهران رساندند. این حادثه تکان‌دهنده در آستانه سال نو صورت می‌گیرد.


تهران - مزاحمت مزدوران شهرداری برای پیرمرد دستفروش موجب گوشمالی آنها توسط جوانان شد.

حدود ساعت 9 صبح روز یکشنبه 2اسفند 1394 در محدوده تقاطع تخت طاووس، مفتح، یک پیرمرد دستفروش مورد آزار مزدوران شهرداری قرار گرفت که واکنش مردم را به همراه داشت. هنگامی که مزدوران به قصد اخاذی با تند خویی کیف اجناس پیرمرد را از وی گرفتند مردم و جوانان حاضر در صحنه به مقابله با آنان پرداختند.
2 جوان با مزدوران درگیر شدند و با خارج کردن شوکر از دست آنها مزدوران را گوشمالی دادند. گفتنی است که با گشت نیروی انتظامی، که از راه رسید با مشاهده جمعیت خشمگین تنها مزدوران شهرداری را از محل دور کرد و جرأت نکرد با جوانان گوشمالی دهنده برخورد کند.

کرج‎ ‎ - گوشمالی مزدوران تعزیرات حکومتی و فراری دادن کودکان دستفروش در ماهدشت

صبح روز شنبه 3بهمن 1394، عده‌یی از نیروهای سرکوبگر شهرداری کرج موسوم به دایره تعزیرات حکومتی، همراه با وانتهای شهرداری به محدوده ایستگاه مترو ماهدشت کرج حمله‌ور شدند تا اقدام به دستگیری دستفروشهای این محدوده که اغلب کودکان و نوجوانان بودند بکنند، اما با مقابله جوانان و مردم حاضر در صحنه مواجه شدند.
مردم کودکان و بساط محقرشان را از دست مزدوران در بردند و به آنها پناه دادند و جوانان مزدوران را گوشمالی دادند.
مزدوران با مشاهده حمایتهای مردم از جوانان، از صحنه گریختند.

سرکوب 43هزار و 312 دستفروش طی 9ماه در مشهد

13دی 94 - یک کارگزار رژیم تحت عنوان شهردار مشهد به سرکوب 43هزار و 312 دستفروش طی 9ماه گذشته اذعان کرد.
سرکوب کارگران بیکار شده در مشهد که به دستفروشی برای امرار معاش خود روی آورده ‌اند
وی که صحراگرد نام دارد بدون اشاره به تعطیلی گسترده کارخانه‌ها و کارگاهها و نابودی کشاورزی و بحران بیکاری در کشور، دستفروشی را یک شغل کاذب خواند و گفت: دستفروشان مانع ایجاد زیبایی شهر هستند!.

یادآوری می‌شود کلان شهر مشهد با 25میلیون زائر در سال محل کسب معیشت اقشار محروم از طریق دستفروشی است. کسانی که نظام آخوندی نتوانسته برای آنها شغل پایدار و امنیت شغلی ایجاد کند.

مزاحمت نیروهای باج گیر انتظامی برای دستفروش خیابان آزادی تهران با مقابله مردم روبه‌رو شد

دوشنبه شب 18آبان 1394ساعت 23 در نزدیکی میدان آزادی، وقتی یک دستفروش مورد تعرض مزدوران انتظامی قرار گرفت مردم حاضر در صحنه به حمایت از هموطن خود پرداخته و با داد و فریاد مزدوران را به عقب‌نشینی وادار کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ebab15b-0c92-4fd6-8478-1dded4f0813b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات