728 x 90

ئی. یو ریپورتر: افشاگریهای سازمان مجاهدین در مورد ضرورت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران
لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران

ئی.یو. ریپورتر در گزارش مفصلی پیرامون ضرورت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا نوشت: اتحادیه اروپا و ۲۷کشور عضو آن تحت فشار فزاینده‌ای برای قرار دادن سپاه پاسداران رژیم ایران در لیست سازمانهای تروریستی هستند.

این گزارش با ذکر عملکردهای سرکوبگرانه و تروریستی سپاه پاسداران از بدو تأسیس آن در سال۱۳۵۸، از جمله نقش آن در استمرار جنگ ضدمیهنی با عراق، استفاده از کودکان برای پاکسازی میدانهای مین، سرکوب اقلیتهای قومی، هم‌چنین به انجام ۱۵۰رشته عملیات تروریستی طی سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ علیه سازمان مجاهدین خلق ایران، به‌عنوان اپوزیسیون اصلی این رژیم اشاره کرده است.

در گزارش ئی.یو ریپورتر هم‌چنین آمده است: مجاهدین خلق در سال۱۹۹۳ با انتشار کتاب پر ارزش «بنیادگرایی اسلامی، تهدید جدید جهانی»، برای اولین بار نیروی قدس را به‌عنوان بازوی برون‌مرزی سپاه پاسداران افشا کردند. مجاهدین سپس در کنفرانسهای مطبوعاتی و افشاگریهای متعدد، بر نقش غیرقابل انکار و چندین دهه سپاه در اقدامات تروریستی، از جمله ترور و ربودن مخالفان تأکید کرده‌اند.

ئی.یو. ریپورتر سپس با برشمردن عملیات تروریستی نیروی قدس طی سالهای۱۳۸۷ تا ۱۳۹۴ علیه مجاهدین و کشتن ۱۴۱تن از اعضای آنها در عراق، به‌قتل‌عام ۱۰شهریور ۹۱ مجاهدین در اشرف اشاره کرده و می‌افزاید: سپاه پاسداران هم‌چنین نقش اصلی کشتار مردم در داخل را نیز به عهده داشته است که نمونه بارز آن کشتن ۱۵۰۰تن از مردم در جریان قیام آبان۹۸ می‌باشد. اپوزیسیون ایران می‌گوید حکومت مذهبی حاکم، بقای استراتژیک خود را بر دو چیز قرار داده، سرکوب در داخل و صدور تروریسم در خارج.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: در سال۱۳۹۷ مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران بر ضرورت قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی تأکید کرد و یادآوری نمود که مقاومت ایران بارها و بارها گفته است لیست‌گذاری تمامیت سپاه، الزام برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه است.

اکنون بسیاری از نمایندگان اتحادیه اروپا و هم‌چنین آمریکا و کانادا لیست‌گذاری سپاه پاسداران را پیشنهاد داده‌اند. پارلمان اروپا نیز قرار است طی هفته جاری موضوع قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی را مورد بحث قرار دهد.

به گفته مخالفان ایرانی، به‌ویژه شورای ملی مقاومت ایران، قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی، مدتهاست به تعویق افتاده و تحریم مهره‌ها و نهادهای درون سپاه یا سازمانهای وابسته به آن، تأثیری بر فعالیت‌های این ارگان نداشته و نخواهد داشت.

(ئی.یو. ریپوتر ۲۷دی ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68af8500-cf45-4f87-948a-1dcfc609df8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات