728 x 90

اخبار سوريه,

بمباران محله قابون و شهر دوما در دمشق، درگیری و پیشروی رزمندگان سوریه

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
 

بمبارانهای محله قابون و شهر دوما در دمشق، توسط نظامیان اسد

آثار ویرانیهای بر جای مانده از بمبارانهای وحشیانه نظامیان اسد در مناطق و محله‌های مسکونی محله قابون دمشق و شهر دوما در حومه دمشق همه جا به چشم می‌خورد.
رژیم جنایتکار اسد با پیش‌بردن سیاست زمین سوخته، تمامی مناطق آزاد شده در سوریه را با خاک یکسان کرده است. این جنایتها با وجود آتش‌بس اعلام شده، ادامه دارد. در روزهای اخیر شاهد یک جنایت در شهر دیرالعصافیر در غوطه شرقی دمشق بودیم که بیش از 30 شهروند از جمله کودکان و زنان جان خود را در بمباران هوایی نظامیان اسد از دست دادند.

یک شهروند:

هواپیماهای روسیه یک مهد کودک را در این‌جا بمباران کردند. خانه من هم از بمباران در امان نماند و دخترم را از دست دادم. تمام این ساختمان فرو ریخت و الآن هم آتش‌بسی وجود ندارد و بمبارانهای اسد ادامه دارد. 14 منزل در این محله به‌طور کامل ویران شد. در آنجا 6 کودک و در این خانه نیز یک زن جان خود را از دست دادند.
هیأتهای علمی در غوطه دمشق در یک آکسیون، همبستگی خود را با اهالی شهر بمباران شده دیرالعصافیر اعلام کردند. آنها با حمل پلاکاردهایی بمباران مدارس توسط نظامیان اسد را محکوم کردند.

درگیری رزمندگان سوری در اطراف شهر حلب

تلویزیون الجزیره 18فروردین 95 منابعی در اپوزیسیون سوریه گفتند در تهاجم نظامیان اسد به منطقه خان طومان و زربه در حومه جنوبی حلب، رزمندگان این تهاجم را سد کرده و 15تن از آنها را به قتل رساندند.
نظامیان اسد با پوشش هوایی تهاجم گسترده‌یی را به حومه جنوبی حلب داشتند که در آن دهها تن از رزمندگان مسلح سوری کشته شدند.
در مقابل، رژیم اسد مواضع رزمندگان را در اشرفیه و جاده معروف به کاستلو شدیداً بمباران کرد.

نبردها در شمال حلب و پیشروی ارتش آزادی سوریه

نقشه نبردها در شمال حلب، پیشروی ارتش آزادی را نشان می‌دهد. رزمندگان ارتش آزادی هم‌چنان درگیر نبردهای شدیدی برای بیرون راندن داعش از این مناطق هستند.
در شمال حلب، رزمندگان ارتش آزادی پیشرویهای چشمگیری در مناطقی که قبلاً تحت کنترل داعش بود، داشته‌اند. آنها کمتر از 24ساعت بعد از آزادسازی شهرکها و روستاهایی در شمال حلب و خارج ساختن این مناطق از چنگ داعش، به منطقه بازگشته و پیشروی خود را در حومه شمالی حلب ادامه داده و شهرکهای دیگری از جمله شعبانیه و راغبیه و تل احمر را آزاد کردند. به این ترتیب ارتش آزادی خود را به منطقه استراتژیک راع در نزدیکی شهر الباب رسانده است. منابع محلی گفتند هزاران تن از رزمندگان، عملیات خود را برای بیرون راندن داعش از شهر الباب شروع کرده‌اند. داعش دو سال است که بر این کنترل دارد.

گزارشگر اورینت نیوز می‌گوید:

ما هم‌اکنون در بلندترین نقطه در شهرک تل احمر هستیم. رزمندگان موفق شدند این شهرک را بعد از نبردهای سنگین، به‌طور کامل از چنگ داعش خارج سازند. رزمندگان ارتش آزادی پیشتر سه شهرک دیگر را آزاد کرده بودند. هم‌چنان که در پشت سر من مشاهده می‌کنید شهر استراتژیک راعی دیده می‌شود که چند کیلومتر بیشتر با این‌جا فاصله ندارد. اکنون هیچ روستای در مسیر پیشروی رزمندگان به شهر راعی وجود ندارد. شهر راعی هم برای ارتش آزادی و هم برای داعش در حومه شمالی حلب اهمیت استراتژیک دارد. جزئیات بیشتر را از عبدالله یکی از فرماندهان تیپ حمزه وابسته به ارتش آزادی می‌شنویم.

عبدالله از فرماندهان تیپ حمزه:

ما الآن در بلندترین نقطه در شهرک تل احمر هستیم. هم‌چنان‌که دیده می‌شود آنجا شهر راعی است و ما به سمت آن پیشروی خواهیم کرد. ما الآن در آستانه دروازه‌های شهر هستیم و به اذن خدا به‌زودی آن را آزاد خواهیم کرد.
ما به یاری خدا تا سرنگونی رژیم اسد و سرنگونی داعش متوقف نخواهیم شد و عملیات ما ادامه خواهد داشت.

یک رزمنده:

جوانان رزمنده از همت بالایی برخوردارند و در مواضع خود مستقر و پایدار هستند ما در ساعتهای گذشته شعبانیه و راغبیه و تل احمر را آزاد کردیم. ما در عملیات خود به سمت شهر راعی و آزادسازی آن پیش می‌رویم. ما همه متحد هستیم و با پرچم واحد پیروزی ما تضمین شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be061da6-ee10-41db-85bf-04671a225548"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات