728 x 90

روابط ایران و غرب,

علت لغو سفر روحانی به اتریش

-

خبرگزاری رسمی اتریش درباره دلیل لغو سفر آخوند روحانی به اتریش
خبرگزاری رسمی اتریش درباره دلیل لغو سفر آخوند روحانی به اتریش
خبرگزاری رسمی اتریش درباره دلیل لغو سفر آخوند روحانی به اتریش نوشت:
بر اساس اخبار مخابره شده از طرف خبرگزاریهای دولتی در ایران، رئیس مجلس علی لاریجانی اظهار داشته که روحانی دیدار خود از اتریش را لغو کرد، زیرا کشور میزبان به خواسته [رژیم] تهران مبنی بر لغو اجازه برگزاری تجمع که برای روز 30مارس یعنی روز شروع دیدار روحانی، اعلام شده بود، ترتیب اثر نداده است.

این دیدار در سه‌شنبه شب به‌صورت غیرمعمولی تنها چند ساعت قبل از شروع برنامه‌ریزی شده آن به تعویق افتاد. خبرگزاری اتریش افزود که در مجلس این کشور یک سؤال پارلمانی از وزیر خارجه و صدراعظم اتریش مطرح شده تا در مورد دلایل لغو سفر روحانی و این‌که ”چه خواسته‌هایی از سوی رژیم ایران عنوان شده و دولت اتریش چه واکنشی نسبت به این خواسته‌ها نشان داده ”، به پارلمان توضیح داده شود.

خبرگزاری رسمی اتریش در پایان محکومیتهای بین‌المللی رژیم آخوندی را به به‌دلیل اعدامها و سرکوب مخالفان خاطرنشان کرده است.

به‌دنبال از پرده بیرون افتادن علت اصلی لغو سفر روحانی به اتریش و ترس و وحشت رژیم از تظاهرات مجاهدین و شکنندگی این رژیم در قبال مقاومت ایران، کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز خود یکبار دیگر به بندوبستها و توطئه‌های ارتجاعی – استعماری علیه مجاهدین اشاره کرد.
کیهان در یادداشت روز خود با تأکید بر بروز آثار زهر اتمی و شکستهای حکومت آخوندی در برابر مجاهدین می‌نویسد: وین دست بر قضا شهری است که توافق هسته‌یی پس از 12سال کش و قوس در آن نهایی شد... رفتار زننده دولت اتریش با روحانی و سفر وی به‌غایت عبرت‌آموز است... لاریجانی خبر داد: «بی‌توجهی دولت اتریش به خواست تیم حفاظتی (روحانی) مبنی بر لغو مجوز تجمع و راهپیمایی (مجاهدین) علت لغو این سفر بوده است». مفهوم و پیام این اتفاق چیست؟ چرا غرب از آمریکا و فرانسه تا اتریش حاضرند پای (مجاهدین) بایستند و سفر روحانی را که علی‌الظاهر باید پیام جدیدی به افکار عمومی (گشایش دیپلوماتیک) داشته باشد، قربانی کنند؟ روحانی بهتر از هر کس می‌داند که همین اروپایی‌ها 12سال پیش در ازای تعلیق هسته‌یی تعهد کردند (مجاهدین) را در فهرست تروریستها نگه دارند و اجازه فعالیت ندهند اما بعد از یک دهه در حالی که دولت با سخاوت تمام به فناوری هسته‌یی چوب حراج زده، هنوز روحانی و نگاه خوش‌گمان وی به غرب- که طبعاً باید دارای ارزش استراتژیک برای غربی‌ها باشد- به‌اندازه حل مسأله یک (گروه)، ارزش و اعتبار نیافته است. مفهوم دیگر این ماجرا این است که روحانی با برآورد و پیش‌بینی دور از واقع، پس از 12سال هم‌چنان در خانه اول بازی مار و پله با غرب است؛ البته با خسارتها و امتیازات واگذار شده بیشتر نسبت به سال 82.

کیهان خامنه‌ای پس از توضیحات مشروحی درباره آثار جام زهر اتمی و بن‌بست سیاسی رژیم در صحنه بین‌المللی و داخلی، خطاب به باند رقیب تأکید می‌کند:
کسانی در خط اول دفاعی کشور، در حالی که تک دشمن را می‌بینند، به جای این‌که بایستند... دانسته یا ندانسته اسباب غفلت عوام و خواص در جبهه خودی و مهیا شدن زمینه شبیخون دشمن را فراهم می‌کنند.

تلویزیون حکومت آخوندی نیز که تحت‌امر خامنه‌ای است سرانجام ناگزیر شد به علت لغو سفر آخوند روحانی که یک روز قبل توسط رئیس مجلس رژیم عنوان شد، اذعان کند:
پرده‌برداری رئیس مجلس از پشت پرده‌های لغو سفر رئیس‌جمهور.
آنطور که آقای لاریجانی گفته، بی‌توجهی دولت اتریش به‌درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر آقای روحانی به این کشور علت لغو این سفر بوده.
رئیس مجلس تصمیم رئیس‌جمهور برای لغو سفر رو درست دانست و از بعضی از رسانه‌ها انتقاد کرد که چرا با طرح برخی مسائل موضوع رو جور دیگه‌ای جلوه دادند و صحبتهای رئیس‌جمهور اتریش مبنی بر نبود تهدید امنیتی در این سفر رو منتشر کردند.
رئیس‌جمهور قرار بود یازده و دوازه فروردین به اتریش بره که در آخرین لحظات این سفر رو لغو کرد.
دفتر رئیس‌جمهور دلیل لغو این سفر رو مسائل امنیتی و لزوم هماهنگیهای بیشتر اعلام کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd4a7128-7479-4ee0-b053-0e766e499a0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات