728 x 90

زندانیان سیاسی,

اعتراض تشکلهای سراسری معلمان به محکومیت مجدد زندانی سیاسی رسول بداقی

-

زندانی سیاسی رسول بداقی در زندان اوین
زندانی سیاسی رسول بداقی در زندان اوین
شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان کشور طی بیانیه‌یی به تاریخ فروردین 95 تأیید حکم سه سال زندان برای زندانی سیاسی رسول بداقی را محکوم کرد و خواستار آزادی این معلم زندانی شد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: «بازداشت غیرقانونی اسماعیل عبدی، زندانی شدن محمود بهشتی، تبعید بعد از حبس علی اکبر باغانی و بازداشت مهدی بهلولی و محمدرضا نیک نژاد بخشهای دیگر پازل مقابله با احقاق حق معلمان بود که در سال ۹۴ در صفحه سرنوشت فرهنگیان چینش شد تا تصویری واژگونه و دردآور از قانون و اجرای آن در اذهان فرهنگیان نقش ببندد.

اما ظاهراً نمایش ناحق جلوه دادن خواسته‌های صنفی معلمان، پرده‌های دیگری هم داشت که هر یک مناسب نمایش در ایامی به‌خصوص بود و در واقع هر کدام ابزاری بودند که دربازه‌ی خاصی از زمان، کاربرد پیدا می‌کردند.

صدور حکم پنج سال زندان دیگر برای محمود بهشتی، شش سال حبس برای اسماعیل عبدی، پنج سال برای هر یک از آقایان نیک نژاد و بهلولی، قطعیت حبس سه ساله رسول بداقی که عنقریب است تاریکی هشتاد ماهه و لاینقطع محبس، بینایی چشم چپش را از او بگیرد و آغاز اجرایی شدن حکم تبعید باغانی به زابل پس از تحمل یک سال رنج زندان، همگی استمرار اعمال فشار بر معلمانی است که جز رفع تبعیض‌های ناروا در حقوق و مزایای کارکنان دولت و نیز کارآمد نمودن آموزش و پرورش، خواسته‌ای دیگر نداشته و ندارند».

خاطرنشان می‌شود28اسفند94 بیدادگاه تجدید نظر در استان تهران، حکم سه سال حبس برای معلم زندانی رسول بداقی را تأیید کرد. این معلم زندانی، در شهریور سال ۱۳۸۸ دستگیر شد و به شش سال حبس محکوم شد، با پایان دوره 6ساله حبس وی، دژخیمان پرونده دیگری برای این زندانی سیاسی ساختند و به جای آزادی، وی را پنج ماه به سلول‌های انفرادی در بند دو الف زندان اوین منتقل کردند. وی هم‌اکنون در بند هفت زندان اوین محبوس است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fc3d99b-3260-4919-aafc-903f5536c923"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات