728 x 90

فقر و بیکاری,اختلافات سیاسی در ایران,

اعتراف مرکز آمار ایران: در دولت حسن روحانی فاصله طبقاتی بیشتر و فقرا فقیرتر شدند

-

فقر در ایران
فقر در ایران
مرکز آمار ایران در گزارشی فاش ساخت در دولت آخوند حسن روحانی فاصله طبقاتی بیشتر، فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شدند.

بنا‌به این گزارش که رسانه‌های حکومتی روز شنبه 14فروردین 95 آن را درج کرده‌اند، یکی از شاخصهای سنجش نابرابری درآمد جامعه، ضریب جینی است. ضریب جینی عددی است بین صفر و یک (یا صفر و صد در صد) که در آن صفر به‌معنی توزیع کاملاً برابر درآمد یا ثروت و یک به‌معنای نابرابری مطلق در توزیع درآمد و ثروت است.

بنا‌به این گزارش نگاهی به نتایج شاخصهای نابرابری در سال 1393 در مناطق شهری و روستایی و کل کشور نشان می‌دهد، ضریب جینی در سال 1393 در کل کشور و مناطق شهری و روستایی به‌ترتیب ۰.۳۷۸۸، ۰.۳۶۰۹ و ۰.۳۴۰۱ بوده است که در مقایسه با سال 1392 که ضریب جینی در کل کشور و مناطق شهری و روستایی به‌ترتیب ۰.۳۶۵۰، ۰.۳۵۱۲ و ۰.۳۲۴۳ بوده، افزایش یافته یعنی فاصله طبقاتی بیشتر، فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شدند.

هم‌چنین بر اساس این گزارش، سهم ده درصد ثروتمندترین به ده درصد فقیرترین جمعیت از درآمد کشور در سال 1393 در کل کشور و مناطق شهری و روستایی به‌ترتیب ۱۲.۳۳، ۱۰.۳۷ و ۹.۷۲ بوده است که این رقم در سال 1392 که سهم ده درصد ثروتمندترین به ده درصد فقیرترین جمعیت از درآمد در کل کشور و مناطق شهری و روستایی به‌ترتیب ۱۰.۶۸، ۹.۵۱ و ۸.۲۳ بوده، افزایش یافته و نشان می‌دهد ثروتمندترها ثروتمندتر شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ac45bec-d46c-49dc-9ae7-619dc046c282"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات