728 x 90

روابط ایران و غرب,

پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع: علت لغو سفر حسن روحانی مجاهدین بودند

-

تظاهرات نه به رئیس جمهور اعدام و شکنجه آخوند روحانی - آرشیو
تظاهرات نه به رئیس جمهور اعدام و شکنجه آخوند روحانی - آرشیو
پاسدار علی لاریجانی به صراحت اعتراف کرد علت لغو ناگهانی سفر آخوند روحانی به اتریش، نگرانی از تظاهرات و اعتراضات مجاهدین بوده است.
 خبرگزاری حکومتی ایسنا روز 14فروردین نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش بود. وی با اشاره به بی‌توجهی دولت اتریش به‌درخواست تیم حفاظتی حسن روحانی مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی (مجاهدین) در جریان سفر روحانی به این کشور گفت: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم.
لاریجانی با انتقاد ضمنی به رسانه‌های باند خامنه‌ای افزود: رئیس‌جمهور به درستی تصمیم بر لغو سفر به اتریش گرفت، اما برخی رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آمیز و غیرشفاف موضوع را جور دیگری جلوه دادند. بر اساس اخبار دریافتی زمینه سفر از نظر امنیتی وجود نداشت، ولی در داخل برخی رسانه‌ها با استناد به سخنان رئیس‌جمهور اتریش گفتند «مشکل امنیتی» در این کشور وجود نداشت.

خاطرنشان می‌شود موضوع لغو سفر روحانی در روزهای اخیر وجوهی از شکاف در رأس نظام را بارز کرده است، از جمله وزیر بهداشت دولت حسن روحانی نیز در روز 14فروردین در مطلبی که رسانه‌های این باند انعکاس دادند از جمله نوشت: قرار بود روز سه‌شنبه بعد ازظهر، رئیس‌جمهوری را در سفر به اتریش همراهی کنم. در واپسین ساعتهای، سفر از سوی روحانی لغو و به زمان مناسب موکول شد. دفتر رئیس‌جمهور علت تعویق سفر را «ملاحظات امنیتی و تأمین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور» اعلام کرد. این‌که رسانه‌های خارجی، شبکه‌های بیگانه و ضدانقلاب، چه گفته و چه تفسیر کرده و می‌کنند؛ اهمیتی ندارد. اما آنچه رسانه‌های ما می‌گویند، قاعدتاً مهم است. به‌ویژه انتظار می‌رود که رسانه ملی مسیر آنها را نرود. متحیرانه برنامه‌ای دیدم که آشکارا رویکرد رئیس‌جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست‌جمهوری خودمان ترجیح می‌داد. این‌که گویی «امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده» و ... لذا اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهوری ایران بی‌اساس است! عده‌یی ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می‌کنند و البته مقامات و بخش‌های مسئولی هم، با کم‌کاری و بی‌دقتی، باعث تخریب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می‌شوند. در همین حد و با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس‌جمهوری شجاعانه و از موضع «عزت، حکمت و مصلحت» یک تصمیم انقلابی گرفت» (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری 14فروردین).
 
تلویزیون رژیم روز 12فروردین در گزارشی به‌نقل از رئیس‌جمهور اتریش گفت: «رئیس‌جمهور اتریش می‌گوید: علت لغو سفر رئیس‌جمهور ایران به اتریش دلایل امنیتی نبوده. هاینس فیشر با ابراز تأسف از به تأخیر افتادن این سفر گفت: هیچ خطر امنیتی این سفر را تهدید نمی‌کرده».
تلویزیون رژیم بعد از نقل تأکید رئیس‌جمهور اتریش مبنی بر این‌که برای این سفر حفاظتی همسان روسای جمهور چین یا آمریکا در نظر گرفته شده بود افزوده است: «دفتر حسن روحانی اعلام کرده است علت لغو سفر دلایل امنیتی بوده است».
 
تلویزیون رژیم که خط باند خامنه‌ای را دنبال می‌کند در مصاحبه دیگری با رئیس‌جمهور اتریش سؤالاتی را مطرح کرد که رو در روی ادعاهای باند روحانی در مورد پیشرفت برجام و لغو تحریمها بود. یک سایت وابسته به باند رفسنجانی-روحانی در این مورد نوشت: «در کنار این دلایل، برخی از مصاحبه ‌هاینتس فیشر، رئیس‌جمهوری اتریش با خبرگزاری صدا و سیما در آستانه سفر حسن روحانی به اتریش و ناخرسندی دولت از برخی از سخنان او در مورد لغو سوئیفت به‌عنوان یکی از دلایل لغو سفر دو روزه روحانی به اتریش یاد می‌کنند. فیشر در این مصاحبه اختصاصی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی تحریم‌ها و به‌عنوان مثال مشکل ارتباط از طریق سوئیفت علیه ایران لغو خواهند شد با اشاره به مشخص نبودن زمان اتصال مجدد به سوئیفت تأکید کرد: اتریش و اروپا به تنهایی نمی‌توانند تحریم‌های سوئیفت را لغو کنند. موضوع لغو تحریم‌های سوئیفت در حال حاضر در جامعه بین‌الملل به‌ویژه در آمریکا در حال بررسی و گفتگو است. با این حال نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که به چه مدت زمان نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم او همچنین در این گفتگو اظهار کرده بود: باید به این مسأله توجه داشت که هنوز همه تحریم‌های ضدایرانی برداشته نشده‌اند، چون گام‌ها و اقدامات مهمی وجود دارند که باید در مسیر لغو تحریم‌ها برداشته شوند. این اظهارات فیشر در شرایطی صورت گرفته که دولت پس از اجرایی شدن برجام از ماه‌ها قبل بر لغو تحریم‌ها و بازگشایی سوئیفت تأکید می‌کند.
بیان همه این دلایل برای لغو برنامه سفر حسن روحانی به اتریش در شرایطی است که دولت تا کنون واکنشی در قبال این گمانه‌ها نداشته و ممکن است لغو این سفر به دلایل دیگری صورت گرفته باشد».

سایت حکومتی راه دانا از باند دلواپسان خامنه‌ای روز 12 فروردین به‌نقل از مهدی محمدی عضو باند مذاکره‌کننده پاسدار سعید جلیلی نوشته بود: «وجود تهدید امنیتی حتماً بهانه‌ای بیش نیست، چرا که همزمان تعداد زیادی مقام بین‌المللی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در وین هستند. من تصور می‌کنم مسأله اصلی این است که مقدمات خرید وین - شبیه به خرید پاریس - به‌طور کامل فراهم نبوده است. استراتژی دولت روحانی این است که با واگذاری امتیازهای اقتصادی و خریدهای کلان از دولتهای غربی، مطلوبیت خود را تضمین و پایبندی آنها به برجام را گارانتی کند. شاید مقدمات قراردادهای نان و آب‌دار برای اتریشی‌ها هنوز آماده نبوده است. این مسأله بسیار مهم‌تر از آن است که فی المثل رئیس‌جمهور اتریش فاش کرد تعلیق تحریم سوئیفت در حال مذاکره است!».

سایتهای حکومتی از باند خامنه‌ای علتهای دیگری را مطرح کرده‌اند: از جمله سایت حکومتی موسوم به آزادگان ایران روز 13 فروردین نوشت: «برخی جهات سیاسی در داخل کشور اصرار دارند که ایران باید به‌دنبال تقویت توان موشکی خود نباشد و دنیا، دیگر دنیای موشک نیست بلکه دنیای گفتگو است.
موضعگیری این جهات سیاسی، بهانه‌یی به دست عوامل رسانه‌یی دشمن داد و (با) خط رسانه‌یی جدیدی علیه انقلاب به فرافکنی و خبرسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند. «الشرق‌الأوسط» وابسته به عربستان سعودی طی ادعای عجیبی نوشت: «منابع آگاه به الشرق‌الأوسط گفتند: حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران احتمالاً استعفای خود را تقدیم رهبر این کشور کرده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb8c3bed-8858-4428-88dc-d224b3abaef1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات