728 x 90

زندانیان سیاسی,اذيت و آزار زندانيان,

تهران- شرایط بحرانی زندانی سیاسی آیت‌الله کاظمینی بروجردی، به‌رغم پایان محکومیت ۱۱ساله‌اش

-

زندانی سیاسی آیت‌الله سید محمد حسین کاظمینی بروجردی
زندانی سیاسی آیت‌الله سید محمد حسین کاظمینی بروجردی
تهران - نمایندگان زندانی سیاسی آیت‌الله کاظمینی بروجردی در گزارشی از مجامع جهانی حقوق‌بشر، برای نجات جان وی درخواست کمک کردند. آیت‌الله کاظمینی بروجردی به‌رغم پایان محکومیت 11ساله‌اش هم‌چنان در شرایط بحرانی در زندان به‌سر می‌برد.

در این گزارش از جمله آمده است: آیت‌الله سید حسین کاظمینی بروجردی 57ساله، از تاریخ 16مهر 1385 تا کنون به‌دلیل پایداری بر اعتقادات صلح طلبانه و جدایی دین از حکومت، تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی در بندهای انفرادی و عمومی زندانهای ایران، دوران محکومیت خود را می‌گذراند. این زندانی عقیدتی به‌دلیل شکنجه‌های طاقت‌فرسا به انواع بیماریهای حاد و مزمن مبتلا گردیده و صدمات جسمانی جبران ناپذیری بر ایشان وارد شده است. از جمله می‌توان به بیماریهای قلبی و کلیوی؛ تنفسی، از دست دادن بیش از 90 درصد از بینایی یکی از چشمها، کاهش وزن بسیار، عدم تعادل هنگام راه رفتن و همچنین طبق آخرین گزارشات رسیده؛ چربی خون و کج شدن و تورم پاهایشان که باعث سخت شدن راه رفتن وی شده است. این در حالی است که آقای بروجردی، یک دهه است که از هر گونه درمان مناسب و دارو محروم بوده و حتی یک دقیقه هم مرخصی نداشته است. در حال حاضر ایشان به‌دلیل محرومیت از حق درمان، برای تسکین دردهایش تنها از مسکن استفاده می‌کند که تاثیری بر تسکین دردهای بسیار وی ندارد.

مهمترین موارد نقض حقوق‌بشر در خصوص پرونده ایشان به شرح زیر می‌باشد:
- تشکیل پرونده جدید و ابلاغ حکم ارتداد در دادگاه ویژه روحانیت در تاریخ 23 فروردین 94 توسط محمد موحدی دادستان ویژه روحانیت، به‌طور شفاهی به اتهام ’بدعت و تفاسیر دینی مخالف با نظرات رهبری’
درخواست این زندانی برای مناظره زنده در حضور ناظران بین‌المللی که همچنین سبب نگهداری ایشان در قرنطینه اعدامی‌ها به مدت 44روز از اول اکتبر 2014 (۹ مهر‌ماه 1393) با دست و پای بسته با غل و زنجیر و محرومیت از تماس تلفنی به مدت 7ماه.
آیت‌الله بروجردی در این ده سال حبس، مدت 440روز را در انفرادی به‌سر برده است.
احکام صادر شده در خصوص پرونده ایشان از آغاز تا کنون به‌صورت شفاهی بوده و هیچ‌گونه حکم کتبی به ایشان رسماً ابلاغ نشده است.
- عدم برخورداری از حق داشتن وکیل مستقل چه در پرونده قبل و چه در این پرونده جدید ایشان که بتواند آن را مطالعه کند و سپس در مقام دفاع از ایشان پاسخ دهد.
- به‌رغم این‌که در ماه فوریه 2014، پزشکان زندان، تأکید کردند که آقای بروجردی باید در بیمارستانی بیرون از زندان بستری شود، مقامات رژیم همواره در راستای ممانعت از درمان این زندانی، از رسیدگی پزشکی و بستری ساختن وی در یک بیمارستان مناسب در خارج از زندان خودداری می‌کنند و تا کنون درمان پزشکی لازم برای آقای کاظمینی بروجردی فراهم نشده است.
- مسئولان زندان و دادگاه ویژه روحانیت حدود ده سال است که این زندانی عقیدتی را عمداً از حق برخورداری از دارو و درمان مناسب محروم کرده‌اند و حتی یک ساعت مرخصی درمانی به وی تعلق نگرفته است، تا ایشان را مجبور به نوشتن توبه نامه بنمایند. این در حالی است که حق انسانی هر زندانی است که نه تنها مرخصی معمولی، بلکه حداقل جهت درمان، مرخصی درمانی شامل حال وی شود.
درخواست ما، هیأت وکلا و نمایندگان ایشان از کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران و سایر مراجع بین‌المللی آن است که برای آزادی و نجات جان وی که دوران محکومیت 11ساله‌اش در انتهای سال 1394 به اتمام رسیده است، اقدام عاجل به‌عمل آورید و اجازه خفقان و غربت تحمیلی از ناحیه رژیم دیکتاتوری را ندهید.
نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98233920-6513-41b0-876c-3012a45b014b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات