728 x 90

اخبار روسيه,

گزارش واشینگتن پست: روسیه، سوریه را به جایی برای آزمایش اسلحه‌اش تبدیل کرد

-

هواپیمای جنگی روسیه در سوریه - آرشيو
هواپیمای جنگی روسیه در سوریه - آرشيو
روزنامه «واشینگتن پست» در گزارشی نوشت، روسیه، جنگ داخلی سوریه را به جایی برای مانور نظامی جهت آزمایش انواع اسلحه خود تبدیل کرده است.

این روزنامه نوشت، روسیه طی مدت دخالتش در سوریه انواع جنگنده‌ها و شلیک موشکهای «کروز کالیبر» از دریای سیاه را آزمایش کرد و موشکهای ضدهوایی «S-400» را نیز در سوریه مستقر کرد.

طی 6ماه گذشته از مداخله نظامی روسیه، مسکو تلاش کرد تا سوریه را به جایی مناسب برای آزمایش توانایی برخی از سلاحهای خود، آزمایش تدارکات لجستیکی و آزمون نقشی که واحدهای نخبه ارتش روسیه استفاده کند تا نقاط ضعف ارتش و نیروها و تجهیزات خود را شناسایی کند.

این روزنامه به‌نقل از یک کارشناس نظامی، نوشت: «پوتین از طریق مداخله در سوریه توانایی‌های نظامی روسیه را به محک آزمایش گذاشت. او همچنین آمادگی کشورش برای استفاده از عملیات نظامی برای رسیدن به اهداف خود را نشان داد».

گزارش واشینگتن پست با استناد به کارشناسان نظامی می‌نویسد، سوریه به یک منطقه جدیدی برای تست واحدهای واکنش سریع، جنگنده مدرن مانند سوخو و همچنین برای آزمایش خلبانان تبدیل شده است.

روسیه همچنین طی این مدت توانست سیستم دفاع هوایی پیشرفته از نوع «S-400» که پیشتر با مخالفت اسرائیل روبه‌رو بود را در سوریه مستقر کند.

در جنگ داخلی سوریه، روسیه همچنین فرصت یافت تا از موشک «کلایبر» اهدافی را از دریای سیاه در داخل سوریه هدف قرار دهد. و این پیامی برای کشورهای اروپایی بود که روسیه قادر خواهد بود دورترین نقاط اروپا را هم هدف قرار دهد.

به نوشته واشینگتن پست درست است که روسیه در این جنگ توانست خطوط تدارکاتی خود را بهبود بخشد، اما در نقاط ضعف مهمات و اسلحه هدایت شونده مسکو در سوریه نشان داد که بسیار دقیق نیست و مشکلاتی در هدفگیری دارد. ضعف هدفگیری اسلحه‌های روسیه باعث ویرانی مناطق مسکونی در سوریه و مهاجرت دسته جمعی هزاران پناهجوی سوری شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f317ba5e-2494-4793-84df-4e132ec97770"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات