728 x 90

آمريكاى جنوبى,

برزیل- گسترش بحران سیاسی به پارلمان، بعد از تشکیل کمیسیون عزل رئیس‌جمهور

-

مردم برزیل  خواستار برکناری افراد فاسد شدند
مردم برزیل خواستار برکناری افراد فاسد شدند
28اسفند- تقابل و رویارویی مخالفان دولت و هواداران لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری سابق برزیل قبل از مراسم معارفه او به‌عنوان رئیس کابینه دیلما روسف رئیس جمهور فعلی، به بالا گرفتن دامنه تنش در این کشور منجر شد.
دولت بحران‌زده برزیل حالا با این انتصاب در مقابل دستگاه قضایی این کشور قرار گرفته که اعطای سمت دولتی به داسیلوا را مانع‌تراشی بر سر راه تحقیقات ضدفساد می‌داند.
تنش سیاسی در برزیل روز پنجشنبه 27اسفند با کلید خوردن روند عزل دیلما روسف در پارلمان این کشور به نقطه بحرانی خود نزدیک شد. نمایندگان پارلمان برزیل پانزده روز به اعضای یک کمیسیون ویژه مهلت داده‌اند تا با تهیه گزارشی به عزل یا ابقاء رئیس‌جمهوری این کشور رأی دهند. این گزارش سپس در دستور کار نشست عمومی پارلمان قرار خواهد گرفت.

لولا داسیلوا که به فساد مالی و پولشویی در ارتباط با رسوایی شرکت پتروبراس متهم است با حمایت متحد سیاسی خود دیلما روسف که خود نیز از مظنونان فساد مالی به‌شمار می‌رود، می‌تواند به‌عنوان عضو دولت از مصونیت قضایی برخودار باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f0170b3-9a66-412a-8106-e4496f052a62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات