728 x 90

اخبار امريكا,

تنها یک زن در شورای امنیت

-

سامانتا پاور سفیر آمریکا  سفیر آمریکا در شورای امنیت
سامانتا پاور سفیر آمریکا سفیر آمریکا در شورای امنیت
آسوشیتدپرس با عنوان ”تنها یک زن از آمریکا در شورای امنیت “. به بررسی موقعیت زنان طی دهها سال گذشته در شورای امنیت پرداخت و نوشت: ”در سال 2014 ماکزیمم 6 زن و در 2015 فقط 4زن و امروز تنها یک زن در شورای امنیت حضور دارد که آن هم سامانتا پاور سفیر آمریکا می‌باشد... “..

جفری فلتمن رئیس سیاسی سازمان ملل‌متحد روز چهارشنبه 26اسفند گفت: این‌که تنها یک زن در شورای امنیت است نشان‌دهنده یک ضرورت برای تعهد مستمر ما، برای مقابله با بحرانها و منازعات جهانی در تساوی جنسیتی می‌باشد. .. وی افزود: ”شماره و تعداد، فی‌نفسه کافی نیستند اما علامت مهمی از این است که جامعه بین‌المللی باید برای اجرای هدف جهانی سازمان ملل‌متحد یعنی تحقق تساوی برای زنان شامل موقعیت آنها در موضع رهبری تلاش کند “.

سامانتا پاور سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل‌متحد نیز گفت: مردم می‌پرسند چرا هیچ زنی در موضع دبیرکل سازمان ملل‌متحد نبوده و به چه دلیل طی 70سال گذشته، تنها 2 زن تا کنون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد بوده‌اند.

همچنین رایموندا مورموکایته سفیر لتوانی در سازمان ملل‌متحد گفت: این‌که زنان در شورای امنیت باشند و امور بین‌المللی را مورد بحث قرار بدهند علامتی قوی برای کسانی است که می‌خواهند در آینده در آنجا باشند.

خاطرنشان می‌شود اولین زنی که در شورای امنیت خدمت کرده آنا فیگورا جایاردو از شیلی در سال 1952 و اولین زن آمریکایی نیز جین کرک پاتریک سفیر آمریکا در سال 1981 بوده است...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a17ee430-4144-483a-be09-ed75a5f50ce0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات