728 x 90

حوادث,

ژاپن در پنجمین سالگرد سونامی بزرگ

-

 -
-
11مارس، 21اسفند مصادف با پنجمین سالگرد سونامی بزرگ ژاپن است. فاجعه هولناکی که دست‌کم ۱۸ هزار قربانی گرفت و چرخهای این کشور را، برای مدتی کوتاه، متوقف کرد.
تعدادی از راکتورهای نیروگاه هسته‌یی فوکوشیما هم از کار افتادند و علاوه بر وارد آمدن خسارات بسیار از آتش‌سوزی گرفته تا تخریب، مسئولان محلی به‌خاطر ظن نشت مواد رادیواکتیو مجبور شدند بیش از ۱۶۰ هزار سکنه اطراف نیروگاه را به مکان دیگری منتقل کنند.
افکار عمومی بارها و بارها با یادآوری فاجعه فوکوشیما خواستار صرفنظر کردن توکیو از این منبع مهم انرژی شده است.
 
 
طبق آخرین آمار رسمی پنج سال پس از این فاجعه هنوز حدود ۱۰۰ هزار نفر به محل زندگی خود بازنگشته‌اند و دست‌کم ۷ درصد از مساحت منطقه فوکوشیما به علت احتمال وجود تشعشعات رادیواکتیو قابل سکونت نیست.
یکی دیگر از مشکلات عمده، زمینهای اطراف نیروگاه هستند که وجود مواد رادیواکتیو در آنها مشهود است. آبهای جاری اطراف که عمدتاً راه اقیانوس در پیش می‌گیرند هم از این قاعده مستثنی نیستند.
با این حال نخست‌وزیر این کشور در تازه‌ترین موضعگیری خود اذعان کرده که ژاپن نمی‌تواند از انرژی هسته‌یی چشم‌پوشی کند.
شینزو آبه روز پنجشنبه 20اسفند گفت: تولد دوباره ژاپن بدون احیای شمال کشور امکانپذیر نیست. با تأکید بر این اعتقاد، بار دیگر بر عزممان در ساختن شمال ژاپن، شمالی که مملو از امید باشد، تأکید می‌کنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2b838b2-b605-4706-a09f-501b34eb657b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات