728 x 90

حمایتهای مردمی,8 مارس روز جهانى زن,

تهران - جمعی از مدرسین زبان انگلیسی به‌مناسبت روز جهانی زن: هم صدا با مریم رهایی می‌گوییم می‌توان و باید

-

8مارس روز جهانی زن
8مارس روز جهانی زن
تهران- بیانیه جمعی از مدرسین زبان انگلیسی به‌مناسبت روز جهانی زن
۸ مارس روز جهانی زن امسال در حالی برگزار می‌شود که دنیای کوچک ایران ما شاهد بدترین رفتارها با جنس زن است.
آری ما هیچ‌گونه حقی در انتخاب نوع پوشش ٬ داشتن اجازه برای برگزاری جلسات حزبی، حضوری بی‌طرف و غیروابسته در پارلمان کشوری و یا حضوری پر رنگ در زمینه قضا را نداریم و اینها همه رویاهایی هستند که حتی مرورشان در ذهن ها نیز قدغن است.
کافی است یک روز کاملاً معمولی از خانه بیرون بروید و به گوشه‌های این شهر بزرگ سر بزنید: در خیابانها مادرانی را می‌بینید که با نوزادان از افیون به خواب رفته در حال تکدی گری‌اند... .. در گوشه‌یی دیگر دختران و زنانی که کنار خیابان منتظر ماشینهای شاسی بلند می‌ایستند... . و یا زنان دستفروشی که پشت چراغ قرمزها به شیشه‌های بسته التماس می‌کنند و بالاخره شب هنگام در گوشه‌هایی از شهر که کمتر دیده شده زنان کارتن خواب زیر نور ماه و زیر سقف بلند آسمان به خواب می‌روند. این سیمای زن ایرانی است که ۳۷ سال پیش پر از آگاهی و درخشش در انقلاب ضدسلطنتی حضوری پر رنگ داشت ولی صدایش با گذشت زمان زیر فشار قهقرایی نظام آخوندی خفه شد.
در پایان؛ این روز بزرگ را به دختران زنان و مادران بزرگ این مرزوبوم آنان که در برابر ظلم سر فرود نیاوردند و ایستاده‌اند تا آزادی بزرگ ایران‌زمین را با دستان به هم گره خورده تمامی زنان این سرزمین به ثمر برسانند تبریک می‌گوییم و هم صدا با مریم رهایی فریاد بر می‌آوریم می‌توان و باید.

از طرف گروهی از مدرسان زبان انگلیسی تهران۹۴.۱۲.17.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc2d976d-7aef-4e53-8931-dcb26d15bbfb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات