728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی در روز ۱۸اسفند۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
روزنامه‌های باند خامنه‌ای در روز سه‌شنبه 18اسفند حملات خود را روی ادعاهای اقتصادی حسن روحانی و دولتش متمرکز کرده‌اند:


جوان: سانسور47دلاری- روحانی در جمع مردم یزد در حالی برای چندمین بار از اداره کشور با نفت 25دلاری سخن گفت که میانگین قیمت نفت در دولت او 72دلار بوده است

رسالت: زاکانی: زیرساختهای یک غارت ملی در حال شکل‌گیری است

کیهان: وعده 100روز گشایش اقتصادی تا پایان سال 95 تمدید شد!

عصر ایرانیان: 8اقتصاددان از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور تعجب کردند – نارضایتی مردم از اقتصاد؛ فرافکنی دولتی ها!

وطن امروز: کسی پول برای خرید ندارد


روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی بر ادامه حملات به باند رقیب در زمینه فساد و خیز برای کرسیهای بعدی در جنگ هژمونی متمرکز شده‌اند:


آرمان: رفسنجانی: انتخابات فریاد سکوت رأی مردم بود

آرمان: روحانی: یک فرد به اعدام محکوم شد اما پولهای نفت کجاست؟

آرمان: شکایت از قاضی‌پور به دستگاه قضا- ضرب و شتم خبرنگار منتشر کننده فیلم پرحاشیه

آرمان: واکاوی پروژه‌های نیمه تمام در دولت گذشته – خسارت 208هزار میلیاردی دولت کلنگ به دست

آفتاب یزد: چشم طمع احمدی‌نژادیها به‌ریاست مجلس

ابرار: بابک زنجانی معلول است دستگاه قضایی علت را بیابد

آفتاب یزد: روحانی در اقدامی معنادار از عارف دعوت کرد تا در سفر استانی یزد همراه او باشد- مانور ائتلاف برای ریاست مجلس

همدلی: یک فرد به اعدام محکوم شد پول نفت کجا رفت؟


روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی، ضمن تکرار حملات روحانی در یزد به خطوط قرمز خامنه‌ای، سخنان رفسنجانی را برجسته کرده‌اند:


آرمان: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سخنان یکی از حاضرین، با بیان این نکته که «... خمینی پس از ۱۰ سال اجازه دستور بازنگری قانون اساسی را صادر کرده بودند»، گفت: شاید همین الآن بعضی از اصول قانون اساسی با توجه به تجربه‌ها، نیاز به اصلاح داشته باشند، اما شرایط برای این کار کاملاً مهیا نیست.

مردم‌سالاری: هاشمی رفسنجانی، تصمیم مردم ایران در سال 92 را برای جلوگیری از انحراف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در مدیریت اجرایی کشور، نمونه‌ای از تأثیرگذاری تصمیم افکار عمومی‌دانست و گفت: در شرایطی که خیلی‌ها ناامید بودند، مردم با فریاد سکوت رأی، اعتدال را برگزیدند و آن شیوه را در انتخابات اخیر 7اسفند ادامه دادند و نگذاشتند شیوه نادرست آن سالها ادامه یابد که نتیجه آن به هدر رفتن درآمدهای کشور و ظهور اختلاس‌ها و فسادهای اداری بود.


روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی بر ضرورت زهر خوران نظام در سایر عرصه‌ها تأکید کرده و سخنان کنفرانس مطبوعاتی اخیر حسن روحانی تکرار کرده‌اند:


اعتماد: این فهوای پستی است که رئیس دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی اینستاگرام خود گذاشته است: برجام اجرایی شده اما هنوز از گوشه و کنار برخی رسانه‌ها از وجود برخی تحریم‌ها سخن می‌گویند و این موضوع حتی به نشست خبری روز دو‌شنبه رئیس‌جمهور هم رسید که حسن روحانی با اطمینان گفت تمام تحریم‌های مربوط به هسته‌یی شکسته شده و اگر تحریمی باقی مانده مربوط به مسأله هسته‌یی نیست با این حال اگر اجازه دهند ما می‌توانیم در این مورد هم با غربی‌ها وارد مذاکره شویم.

مردم‌سالاری: بزرگترین و اصلی‌ترین خواسته کارشناسان و مردم از مجلس دهم، این است که راه برجام را ادامه دهند. بالاخره اجرایی شدن برجام، قواعد تازه‌یی برای ما در کشور به وجود آورده است. باید از فضای جدید به وجود آمده، استفاده لازم را ببریم.
اقتصاد ایران در طول یک دهه اخیر با توجه به فشارهایی که روز به روز به واسطه تحریم‌ها به آن تحمیل شد، به یک اقتصاد درونگرا تبدیل شده است. بنابراین مجلس آینده باید دقت کند که نیازمند اصلاحات در قوانین هستیم تا از طریق وضع قوانین جدید بسیار سریعتر با کشورها و اقتصادهای برتر دنیا پیوند ایجاد کنیم.


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای به پاره‌یی از اظهارات حسن روحانی در 48ساعت گذشته پاسخ داده‌اند و بسیاری از حرفهایش را مسکوت گذاشته‌اند:


وطن امروز: حجم فشار به رئیس قوه مجریه آن‌قدر بالاست که می‌طلبد ایشان طعنه‌ای هم نثار آقای صالحی کند! چرا؟ چون صالحی فلان جا گفته که غربی‌ها به تعهدات خود در برجام، آن‌طور که انتظار می‌رفت عمل نکرده‌اند! خوب شد نمردیم و معنای اعتدال را فهمیدیم!... لیکن باید درک کرد آقای روحانی را... حتی موسم سکوت! فردی پیدا شده و مدعی است: «آقای روحانی 3 درصد بیشتر رأی نداشت و با حمایت من رئیس‌جمهور شد»، اما رئیس کابینه اعتدال به جای جواب به این فرد، آقای صالحی را می‌نوازد!
فشار دیگری از ناحیه برجام، سوار بر دوش آقای روحانی است. به نظر می‌رسد این بار نه سخنان رقبای انتخاباتی که بدعهدیهای ادامه‌دار طرف غربی تا این حد صدای آقای روحانی را «رسا» کرده است!...
راستی آقای صالحی! فرجام برجام دقیقاً یعنی همین! و دقیقاً همین است آخر و عاقبت رضایت از ریختن سیمان در قلب صنعت هسته‌یی کشور! آن روز در صحن بهارستان، یادتان هست متأثر از فلان مزاح بهمان نماینده، چه قشقرقی در حمایت از برجام راه انداختید؟! بفرمایید! این هم تشکر جناب روحانی از شما!
با جماعتی طرفیم که روزگار فتنه، آن همه هم‌صدایی و همراهی با دشمن کردند، آن وقت جوری گارد می‌گیرند کأنه ما به ایشان یک عذرخواهی بزرگ بدهکاریم! نظام در مواجهه با کسانی که حکمی جز حکم صادره در حق مفسدفی‌الارض برای‌شان متصور نیست، قناعت کرده به حصر در خانه‌های مجلل و یک قلم هم ممنوع‌التصویری، حالا ما یک عذرخواهی درشت هم بدهکار شده‌ایم به حضرات!
غم و غصه برادران بسیجی از دست داده با ما، زندگی در «بهشت اپوزیسیون» سهم این جماعت!


حمله به برجام و باند رفسنجانی همراه با گوشه‌یی از واقعیتهای اجتماعی، مضمون اغلب مطالب روزنامه‌های باند خامنه‌ای در تخاصمات باندی است.


وطن امروز: رویکرد عاطفی به برجام
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران اعلام کرد: «آجیل تبدیل به یک کالای لوکس شده و مردم آن را از چرخه اولویتهای شب عید خارج کرده‌اند. برخی واحدهای صنفی، آجیل را به‌صورت قسطی و با چک به کارگران و کارمندان می‌فروشند».
سراغ هر اقتصاددان و فعال اقتصادی از منتهاالیه چپ تا منتهاالیه راست را که می‌گیریم و از تغییر و تحولات اقتصادی پسابرجام سؤال می‌کنیم، پاسخ‌شان همان هیچ است، هیچ!
از دولت یازدهم که بیش از 2سال است با «حلوا حلواکردن» برجام و توافق و مذاکره، فقط حرف از رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می‌زند و در عمل نه به جیب مردم و نه به چندمیلیون فارغ‌التحصیل بیکار توجهی ندارد، انتظار می‌رفت حداقل مطالبه تجار و فعالان اقتصادی را در نظر بگیرد و با مذاکرات و گفت و شنودها، مشکل مبادلات بانکی و سوئیفت را حل کند اما امروز قریب به اتفاق فعالان اقتصادی تصریح می‌کنند سوئیفت حل نشده است
دولت روحانی رکورد واردات برخی محصولات را در 100سال اخیر شکسته است...
آمارها نشان می‌دهد سیل بیکاری و غیرفعالی ۸.۶ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی، بازار کار را تهدید می‌کند و امروز ۷۳۰ هزار نفر با مدرک فوق‌لیسانس و دکترا خانه‌نشین هستند
روحانی که پیش‌تر گفته بود «کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند» و بعد گفت «برجام را خدا آورد» در نشست خبری اخیر خود برجام را به آفتاب تابان تعبیر کرده است. آفتاب تابانی که به نظر می‌رسد گرمایش را فقط اهالی پاستور لمس می‌کنند...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/048383ab-d636-4402-8d0a-76e08714e627"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات