728 x 90

-

مانور در وحشت از خیزش کارگران

-

 -
-
در هیاهوی نمایش انتخابات رژیم آخوندی، خبر انجام مانور ضداغتشاش کارگران در استان گلستان کمرنگ شد. هر چند که سرکوب وحشیانهٴ کارگران توسط نیروهای سرکوبگر نظام غارتگر آخوندی به بهانه‌های مختلف از ابتدای سرقت رهبری انقلاب مردم ایران توسط خمینی در جریان بوده است، اما این رژیم وانمود می‌کرد که طرفدار مستضعفان است و خمینی خونخوار هم برای فرار از پاسخگویی به مطالبات بر حق کارگران، دجالگرانه می‌گفت: ”خدا هم کارگر است“. وی می‌خواست وانمود کند که گویا آن‌قدر حقوق کارگران در این رژیم ارزش و اعتبار دارد که خدا هم در کنار کارگران قرار دارد!

اما زیر این عنوان به کشتار کارگران مجاهد و مبارز می‌پرداخته و به اخراجهای گروهی کارگران معترض مشروعیت می‌دادند.

البته دیری نپایید که ماهیت دجالگرانهٴ این رژیم در مورد کارگران و حقوق آنها برملا شد و کارگران فهمیدند که از هیچ‌کدام از باندهای این رژیم نه تنها آبی برایشان گرم نمی‌شود بلکه هر سال از سال قبل بدتر و وضعیت فلاکت بارتری را باید انتظار بکشند.

از طرف دیگر ادعاهای فریبکارانه این رژیم که هیس! حرف نزنید! حالا جنگ است، حالا تحریم است و غیره، نه تنها دیگر اثر خود را از دست داده است بلکه کارگران با دیدن دزدیهای نجومی باندهای پاسدار و آقازاده‌ها و آنهایی که از طرف این رژیم بر کارخانه‌ها چنگ انداخته‌اند، صدای اعتراضشان را بلند کردند و در بسیاری از موارد این اعتراضها به درگیری با نیروهای سرکوبگر انتظامی منجر می‌شد.

در همین روزهای اخیر یعنی در شنبه شب 8اسفند، بیش از 7هزار نفر از کارگران وکارکنان شرکت نفت پالایشگاه بندرعباس دست به شورش زدند، کارگران ضمن بهم ریختن خوابگاه شرکت نفت، همه کانکسهای حراست پالایشگاه را درهم شکستند، به‌نحوی که مأموران و نگهبانها و حراست از شدت خشم کارگران فرار کردند.

کارگران خشمگین علاوه بر درهم شکستن کانکسهای مأموران حراست، بوفه، میوه فروشی و بستنی فروشی را داغان کردند. نهایتاً مقامات ذیربط پالایشگاه در وحشت از این خیزش تضمین کردند که سه ماه ا ز5ماه حقوق عقب مانده کارگران را واریز کنند.

کارگران شرکت چاه مبارکه عسلویه که از آذرماه سال جاری حقوق دریافت نکرده‌اند، روز شنبه 8اسفند اعلام کردند که اگر حقوقشان تا ده اسفند پرداخت نشود، تمامی ورودی منطقه ورودی محل کارشان را مسدود خواهند کرد.

چاه مبارکه جزیی از چاههای محدودی است که در پارس جنوبی قرار دارد و درآمد این چاه که بسیار زیاد است، به جیب پاسدارانی که به این چاه چنگ انداخته‌اند می‌رود، ولی حقوق کارگران و سنوات و عیدیشان پرداخت نمی‌شود.

روز شانزدهم بهمن خبرگزاری حکومتی فارس از استان گلستان عکس زیر را منتشر کرد که در آن گروهی از مزدوران بسیج در یک مانور تحت عنوان کارگران اغتشاشگر اقدام به تظاهرات خیابانی می‌کنند و پلاکاردی در دست دارند که با توهین به خواسته‌های به حق کارگران نوشته شده است: ”از شنبه تا پنجشنبه تعطیل باید گردد“، و مزدوران هم در برابر آنها آماده حمله به این به‌اصطلاح کارگران اغتشاشگر هستند. و به این صورت مزدوران نیروی ضدشورش خود را برای باتون کشی بر سر و روی کارگران آماده می‌کند.

 
سایت حکومتی «کلاله خبر» تصاویر و خبری مبنی بر برگزاری مانوری توسط مزدوران بسیج و سپاه در استان گلستان منتشر کرد که در آن نوشته این مانور از سوی گردانهای به‌اصطلاح «بیت‌المقدس» وابسته به بسیج استان گلستان و به‌منظور «آمادگی کامل نیروهای بسیج» برای مقابله با اعتراضهای کارگری برگزار شده‌است. مهم‌ترین وظیفه این گردانهای سرکوبگر مقابله با اعتراضهای خیابانی است که برای آمادگی در این زمینه، تا کنون دهها مانور در خیابانها، کوه‌ها، دشتها و سواحل شهرهای مختلف کشور برگزار کرده‌اند. البته عنوان مانور علیه ”اغتشاشات کارگری“، جدید بود و نشان از وحشتزدگی سرکردگان سپاه غارتگر پاسداران از ”شورش گرسنگان“ دارد. اما آیا این قبیل مانورهای سرکوبگرانه علیه کارگران می‌تواند در برابر خشم فزاینده آنان تأثیر داشته باشد؟ چند خبر بالا از عسلویه و بندرعباس نشان داد که این قبیل مانورها هم دیگر اثر ندارد. کارگران به جان آمدهٴ میهن به‌خصوص پس از پرشدن قلب اتمی ولی‌فقیه ارتجاع از سیمان و شکست فاجعه بارش در نمایش انتخابات دست‌ساز خودش، بیش از گذشته خواهان حقوق غارت شده‌شان خواهند شد. امری که بی‌تردید مانورهای وحشت از ”اغتشاش کارگران“ را باز هم بی‌اثر تر از گذشته خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95c90a6b-88b1-4194-b176-b3a75be497bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات