728 x 90

اخبار عراق,اعتراضات در عراق,

گزارشهای تکمیلی از تظاهرات روز جمعه عراق علیه فاسدان و برای اصلاحات

-

تظاهرات بغداد - آرشیو
تظاهرات بغداد - آرشیو
گزارشهای تکمیلی رسانه‌های خبری از تظاهرات روز جمعه مردم عراق حاکی از شرکت گسترده جمعیت و بالا گرفتن فراخوانها برای اصلاحات و محاکمه فاسدان است.

تلویزیون البغدادیه گزارش داد روز جمعه مردم ساکن خیابان المتنبّی در بغداد خواستار گسترش تظاهرات برای گرفتن حقوقشان شدند. آنها خواستار محاکمه مالکی و همه فرماندهان نظامی او که به کشور عراق خیانت کرده‌اند، شدند.

یک شهروند به البغدادیه گفت: سر مار مالکی است، اگر مالکی را مجازات نکنیم، وضعیت بهبود نخواهد یافت، این مالکی است که مردم را کشت و بیچاره کرد…

یک شهروند دیگر خطاب به مالکی گفت: ای نوری مالکی تو جنایت‌کار هستی این شهروند گفت: عبادی باید مالکی را مورد محاکمه قرار بدهد. یک مادر به البغدادیه گفت: در سیدیه 55نفر توسط مالکی دستگیر شدند.

به گزارش تلویزیونهای سی.ان.ان و الحره و سایر رسانه‌های عربی، در تظاهرات بزرگ اعتراض به فساد که روز جمعه به‌دعوت مقتدی صدر در بغداد برگزار شد، جمعیت عظیمی خواستار مبارزه جدی با فساد و اجرای اصلاحات ریشه‌یی شدند.

تلویزیون العراقیه، تلویزیون دولتی عراق نیز این تظاهرات و خواستهای انبوه تظاهر کنندگان را گزارش کرد.

به گزارش العراقیه، مقتدی صدر در سخنان خود در مورد تظاهرات مردم عراق گفت: این صدای فقرا و ستمدیدگان است، این صدای سنیهای مظلوم عراق است، این صدای شیعیان مظلوم عراق است، این صدای تمامی کسانی است که خواهان اصلاح و بهبود هستند و بایستی بر صدای تمامی فاسدان برتری گیرد.

وی ضمن اشاره به جنایتهای به جا مانده از دولت مالکی، گفت: این جنایتها بر جای گذاشته شده تا دولت فعلی با این همه بحرانهای داخلی و خارجی مهلک دست و پنجه نرم کند و کسی نتواند از آنها نجات یابد.

مقتدی صدر تأکید کرد: اگر کسی بخواهد که در داخل دولت اصلاح کند باید فاسدین را کنار بزند و موارد فساد و دزدیهای آنها را افشا کند. امروز نخست‌وزیر در محک است و با توجه به خیزش مردم باید اصلاحات ریشه‌یی انجام بدهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20a25c70-e38e-4383-ad69-bae6398239d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات