728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

همبستگی با مقاومت مردم ایران و مبارزه زنان ایرانی در برابر استبداد زن‌ستیز آخوندی - در آستانهٴ ۸مارس، روز جهانی زن

-

گابریلا لولا آنگل - آن فریرا - نادیا بوآلاک
گابریلا لولا آنگل - آن فریرا - نادیا بوآلاک
گابریلا لولا آنگل – عضو کمیته امور خارجی پارلمان رومانی
نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران، از جمله حلق‌آویز در ملاء عام، اعدام زنان و نوجوانان، شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی و همچنین مجازاتهای قرون‌وسطایی و غیرانسانی مانند شلاق‌زدن، چشم از حدقه در آوردن و قطع اعضای بدن در دوران روحانی ادامه یافته و بیش از ۲۳۰۰ نفر حلق آویز شده‌اند.
سرکوب گسترده زنان، نوجوانان و اقلیتهای قومی و مذهبی از خصوصیات بارز دولت روحانی است.
رژیم ایران این جنایات علیه بشریت علیه زنان و کودکان را نهادینه کرده است.
علاوه بر این، هیچ‌گونه عدالت و روند دادرسی مکفی و در بسیاری موارد حتی حق داشتن وکیل برای افراد متهم وجود ندارد. زنان اولین قربانیان این بی‌عدالتی هستند. در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۴، ریحانه جباری، یک زن جوان ۲۶ ساله به‌دلیل کشتن یک مأمور وزارت اطلاعات رژیم که سعی داشت به او تعرض کند اعدام شد.
(با این حال) زنان ایران در خط مقدم مبارزه و مقاومت هستند. زنان اشرفی در کمپ لیبرتی جلودار این کارزار هستند. آنها قلب بنیادگرایی و تروریسم را هدف قرار داده‌اند که در تهران به‌عنوان مرکز بنیادگرایی و گسترش آن در خاورمیانه و جهان می‌تپد.
من به رهبر اپوزیسیون ایران مریم رجوی درود می‌فرستم؛ او یک برنامه ۱۰ ماده‌یی را برای آیندهٴ ایران ارائه داده است که بر روی برابری کامل جنسی در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأکید دارد. خوشحالم که طبق برنامه او، هر گونه تبعیض علیه زنان و مجازات ملغی خواهد شد. بهترین آرزوها را برای مردم ایران دارم و امیدوارم روزی بتوانند، با کمک همهٴ ما، به کشوری که در پی آن هستند، دست پیدا کنند.

آن فریرا – نمایندهٴ پیشین پارلمان اروپا
سلام به همگی.
به‌مناسبت روز جهانی حقوق زنان، از این‌که این فرصت را به من دادید تا این پیام کوتاه را برایتان بدهم متشکرم. پیام همبستگی و حمایت از همهٴ زنان و همهٴ کسانی که علیه ظلم در جهان مبارزه می‌کنند. مریم رجوی علیه بنیادگرایی مذهبی مبارزه کرده است و من این‌را تحسین می‌کنم. او در کنار خودش زنان برجسته‌ای دارد که من فرصت دیدار با آنها را در فرانسه داشته‌ام. آنها زنان تحسین‌برانگیزی هستند. من در کنار آنها هستم. تمام خشونتها علیه زنان چه در ایران یا سایر کشورها که در آن دیکتاتوری مذهبی حاکم است، غیرقابل دفاع هستند و ما مشترکاً علیه آن مبارزه می‌کنیم. می‌دانم که خانم رجوی در رأس این مبارزه است و این مبارزه اصلی او است. من هم در کنار او هستم و امروز باید هر گونه استمالت از آخوندها را متوقف کنیم.
متشکرم و روز حقوق زنان خوبی داشته باشید. من با شما هستم.

نادیا بوآلاک - رئیس کمیته شهروندان مونتروی فرانسه
می‌خواستم در این کارزار شرکت کنم، برای این‌که با هم این روز جهانی زن را جشن بگیریم. در این روز به‌طور خاص آنهایی را که در ایران و جهان قربانی بدترین قساوتها می‌شوند نباید فراموش کرد. من همچنین از شورای ملی مقاومت ایران تشکر می‌کنم.
من برای اولین بار از طریق خواندن کتاب "بهای انسان ماندن" که خواندنش را به همه توصیه می‌کنم، از انگیزه مبارزات زنان ایران مطلع شدم. این گواهی تکان‌دهنده مبارزات یک زن در برابر ملاهاست.
در ایران زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند. رژیم سرکوبگر آخوندها تصمیم گرفته است که این زنان را تحت کنترل خود بگیرد. رژیم یک سیستم تبعیض جنسیتی به‌وجود آورده که به‌طور روزمره در محل کار، خیابان و دانشگاه آن‌را به‌کار می‌برد.
(با این حال) در ایران زنان در صف مقدم تظاهرات‌ها، اعتراضات، اعتصاب‌ها و کمپین دفاع از حقوق‌بشر قرار دارند. زنان در مقاومت ایران در مواضع قدرت هستند. مقاومتی که برابری زن و مرد را که بهترین سلاح علیه بنیادگرایی اسلامی است، از 20سال پیش عملی کرده است.
مقاومتی که 52 درصد اعضای پارلمان در تبعیدش، شورای ملی مقاومت را زنان تشکیل می‌دهند. آنها مریم رجوی را به سمت رئیس‌جمهور انتخاب کرده‌اند. کسی که سمبل امید است.
ما هم مبارزاتی داریم که باید انجام بدهیم. این کار را نباید فقط یک بار در سال در روز جهانی زن بکنیم. بنابراین به تمام زنان در ایران، و در تمام نقاط جهان هر جایی که مورد تبعیض، تحقیر، محدودیت و ضرب و شتم قرار می‌گیرند می‌گویم، در این روز به همهٴ شما فکر می‌کنم. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b251cce4-8300-4a28-b9e0-2d8e91357e05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات