728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

همبستگی با مبارزه زنان ایران پیامهای نمایندگان مجلس ملی فرانسه در آستانه روز جهانی زن

-

مارتین فور - کاترین کره - مارتین کاریون -  پائولا بینتی
مارتین فور - کاترین کره - مارتین کاریون - پائولا بینتی
مارتین فور - نماینده مجلس ملی فرانسه
من مارتین فور نماینده مجلس ملی فرانسه از منطقه ژروند و حدود ۴۰ سال است که منتخب مردم هستم. در اینجا در فرانسه مبارزه برای داشتن جایگاهی در مجلسی که عمدتاً از مردان هستند چندان ساده نیست. من مشخصاً نسبت به چیزی که در رابطه با زنان در ایران می‌گذرد نگران هستم. (در ایران) با تبعیض و زن‌ستیزی٬ زنان را به تبعیت وا می‌دارند ٬ حتی برای ازدواج در سنین ۱۳ سالگی یا ۹ سالگی. که قبول آن برای من غیرممکن است. همچنین٬ زنی که به‌کار اشتغال دارد، در محیط کار از طریق پرداخت دستمزد کمتر، مورد تبعیض قرار می‌گیرد و نمی‌تواند خودش را در سلسله مراتب ارتقا بدهد. اینها موضوعاتی هستند که ما در فرانسه برایش جنگیدیم و می‌خواهیم بهمراه زنان ایرانی برای جایگاهی که متعلق به آنها است بجنگیم تا آنها به‌عنوان یک انسان، با مردان برابر شناخته شوند.
می‌خواهم امروز مقاومت شما را تحسین کنم و شما را فرابخوانم که با شجاعت به مبارزه و مقاومتتان ادامه بدهید و اثبات کنید که لایق این هستید که با دید دیگری به شما نگاه شود. از شما می‌خواهم که به جنگاوری و مقاومت خودتان ادامه بدهید و اثبات کنید که دارای قدرتی هستید برای تغییر٬ برای گسترش ٬ برای به‌وجود آوردن کشوری که در تمامیتش، برابری زن و مرد در آن محقق شده باشد.
شما که در حال مقاومت هستید شایسته تمامی تحسین و احترام ما هستید.
کاترین کره - نماینده مجلس ملی فرانسه
من کاترین کره نماینده مجلس ملی فرانسه، از حزب حاکم سوسیالیست هستم. من نسبت به شرایط زنان در جهان بسیار حساسم و به همین دلیل، همواره از ملاقات با زنان ایرانی به‌خصوص در پاریس خشنود هستم. من نسبت به شرایط زنان در ایران بسیار نگران هستم. برابری زن و مرد در ایران وجود ندارد.. زنان در ایران بدون اجازه همسر یا پدرانشان از هیچ حقوقی از جمله مسافرت یا تحصیلات برخوردار نیستند. آنها را مجبور می‌کنند که در سن بسیار پایین ازدواج کنند. در حاکمیت آخوندها در ایران، نابرابری بین زن و مرد چندین برابر شده است.
اما می‌دانم افراد زیادی هستند که برای دفاع از حقوق (زنان ایران) مبارزه می‌کنند و می‌خواهم تمام حمایت خودم را از این مبارزه بزرگ اعلام کنم.

مارتین کاریون - نایب‌رئیس کمیته اجتماعی مجلس ملی فرانسه
من مارتین کاریون - کوروو، نایب رئیس کمیته امور اجتماعی در مجلس ملی فرانسه هستم. خوشوقتم که برای زنان ایرانی مثل هر سال به‌مناسبت 8مارس که روز مهمی برای همه زنان جهان است صحبت کنم.
می خواهم به شما زنان ایرانی که رنج می‌برند بگویم که ما بفکر شما هستیم. ما با پشتکار و مبارزه زنان ایران آشنا هستیم. همان‌طور که ما مبارزه خودمان را به پیش بردیم، برای آنها نیز آرزو می‌کنیم که همین کار را بکنند و بدانند که ما با آنها هستیم و از هدف آنها دفاع می‌کنیم.
همچنین به شما می‌خواهم بگویم که من به اتفاق نمایندگان زیادی از مجلس فرانسه، با مقاومت ایران مستمراً در تماس هستم. اخیراً در یک سالن با شکوه مجلس ملی با خانم رجوی دیدار کردم. و طی آن شرایط زنان ایران و وضعیت زنان در کشورهای مختلف را مورد بحث قرار داریم. می خواهم به شما بگویم که ما به اتفاق سایر فرانسویان، به حمایت از شما ادامه خواهیم داد و در مبارزه شما شریک هستیم.

پیام پائولا بینتی - نماینده پارلمان ایتالیا از حزب اتحاد دموکرات‌مسیحی
خانم مریم رجوی بهترین تبریکاتم را به‌خاطر برگزاری جلسه‌ای در روزهای آینده برای حفاظت و ترویج حقوق زنان در جهان و به‌ویژه در ایران، یعنی کشوری که شما آن را در بسیاری از جلسات بین‌المللی نمایندگی می‌کنید، ابراز کنم.
در گردهمایی که به‌زودی در پاریس به‌مناسبت روز جهانی زن برگزار می‌شود، صداهای بیشماری از کشورها، زبانها، فرهنگها، سنتها و اعتقادات مذهبی مختلف برای تحقق یک تعهد مشترک و قوی به‌منظور تحقق برابری حقوق زن و مرد متحد می‌شوند.
امروزه همه احتیاج داریم که از همدیگر بیاموزیم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم، گرمای دوستی بین خلقها، به ما این اجازه را می‌دهد که به‌رغم همه موانع، نسبت به آینده خوش‌بین باشیم.
صمیمانه، به شما و به همه شرکت کنندگان، گرمترین و صادقانه‌ترین احساساتم را تقدیم می‌کنم و امیدوارم این گردهمایی، فرصتی باشد برای بروز تواناییهای جدید جهت تحقق آرزوی یک دنیای بهتر.
یک شیوه قاطع تر و مصمم‌تر به‌منظور افزایش نقش زنان، قطعا در چالشی که جهان با آن روبه‌رو است و همچنین برای صلح و امنیت جهانی، و برای نسلهای مختلف، کمک کننده خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67dfebd5-ad0e-434d-a814-366f207af0ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات