728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۲۸بهمن ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در روزنامه‌های حکومتی روز چهارشنبه 28بهمن، روزنامه‌های باند خامنه‌ای بااعترافها کم سابقه نسبت به فساد در باند رفسنجانی –روحانی دست به حمله سنگینی زده‌اند:

ابرار: توکلی در نامه‌یی به جهانگیری: در دولت روحانی هرماه 5352ایرانی شغلشان را از دست داده‌اند

رسالت: زاکانی: دولت در حال تولید رانت است – عده‌یی به قیمت فروختن کشور در حال پرکردن جیب خود هستند- می‌خواهند با پول ملت جیب غربیها را پرکنند- نوبخت درباره پول گرفتن از علی ترقی جاه پاسخگو باشد- چرا دولت نمی‌گذارد شفافقیت وجود داشته باشد


روزنامه‌های باند خامنه‌ای به‌صورت گسترده مشروح حملات پاسدار زاکانی علیه باند رفسنجانی –روحانی را انعکاس داده‌اند:

وطن امروز: اظهارات حسن روحانی درباره فساد و اتهام او علیه برخی نهاد‌ها کافی بود تا صبر جریان اصول‌گرایی لبریز شده و برخی موارد را به رئیس‌جمهور گوشزد کنند.
زاکانی با برگزاری یک نشست خبری با برشمردن موارد این فساد و اشاره به جزئیات فسادهای صورت گرفته، از حسن روحانی خواست برای مبارزه با فساد سازمان‌یافته، از برادر خود حسین فریدون، دفتر خود به ریاست محمد نهاوندیان و نیز بیژن زنگنه پیگیریهایی را انجام دهد.
زاکانی همچنین نام محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی را نیز به میان کشید و گفت او باید به‌خاطر دریافت مبالغ کلانی پول از فردی به نام ترقی‌جاه، پاسخگو باشد. سیروس ناصری، دلال بزرگ نفتی نیز از اسم‌هایی بود که زاکانی به آن اشاره کرد و درباره مراودات مالی و دلالی او با انگلیسیها اطلاعاتی ارائه کرد!


در روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی تبلیغ شرکت در نمایش انتخابات به امید به دست آوردن سهمی از قدرت، با گوشزد کردن شرایط منطقه موضوع اصلی سرمقاله‌های آنها است
 
 
ابتکار: امر سیاسی خشونت صحنه را کم می‌کند. هر چند طرف مقابل نخواهد دست از خشونت بشوید، اما با کنش سیاسی، می‌توان خشونت طلبان را در دام سیاست انداخت این سالها اتمسفر حوزه عمومی در منطقه (و شاید جهان) خشونت زا شده است. هیچ گره و مساله‌ای از آتش خشونت مصون نمانده است. با هر اعوجاج، به طرفه العینی، دود سیاه، سایه بر مناسبات می‌اندازد. این یعنی جهان مستعد خشونت شده است. اتمسفر حوادث منطقه، پاک از سیاست خالی شده است. لذا در این دوره، خشونت، سرنوشت هر بن‌بست و پایان هر عدم تفاهمی بوده است. ما نیز در این اتمسفر تنفس می‌کنیم و از تحولاتی که بر مفهوم قدرت رفته است مصون نمانده‌ایم. چرا که به جبر جغرافیا و تاریخ، در یک «هستی اجتماعی» مشترک محقق شده‌ایم.


روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی به‌رغم این‌که در مقابل حملات باند رقیب در عرصه فساد ساکتند، بر ضرورت خوردن زهر اقتصادی با الگوی برجام، برای بقای نظام تأکید می‌کنند:


مردم‌سالاری: همان‌گونه که خطوط قرمزی برای حل موضوع هسته‌یی ترسیم شد و تیم مذاکره‌کننده متعهد به رعایت خطوط قرمز، راهی میدان مذاکرات شد، بهتر است خطوط قرمز اقتصادی نیز مشخص شود و بر اساس آن تیمی با محوریت فردی مطلع و کار بلد مانند دکتر ظریف به اصلاح ساختار اقتصاد ایران بپردازد... نظام تصمیم‌گیری اقتصادی کشور به‌منظور تدوین و پیاده‌سازی برنامه‌های پساتحریم بر اساس یک رویکرد یکپارچه نیازمند بازنگری است.


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای به‌رغم تلاش برای کوچکنمایی تحولات منطقه نتوانسته‌اند، وحشتشان را از سیر تحولات پنهان کنند:


کیهان: صحبت از مداخله‌ نظامی عربستان در سوریه‌، بیش از آن که از یک واقعیت یا وضعیتی نزدیک به واقع خبر دهد، به شوخی شبیه‌تر است... مشکلات امنیتی در سوریه اگر‌چه به نفع دولت در حال تخفیف است اما در عین‌حال هنوز گروه‌های تروریستی بر بخشی از سوریه سیطره دارند و با توجه به پیچیدگی مبارزه با گروه‌های تروریستی هنوز زمان زیادی مانده تا سوریه کاملاً پاکسازی شود و به‌دلیل حاکم بودن دیوانگان بر کشورهایی نظیر عربستان و قطر وقوع اتفاقات خاص هم نباید از نظر دور داشت.

ابتکار: تأکید وزیر امور خارجه بر اتخاذ رویکردهای چند جانبه در حل مشکلات منطقه و جهان- ظریف یا باهم نجات پیدا می‌کنیم یا باهم غرق می‌شویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f60f7fc-48a7-491c-959d-b5409495539c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات