728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

معاون اسبق وزیر صنعت رژیم: قرارداد با پژو را باید ترکمانچای صنعت خودرو دانست

-

شرکت خودرو سازی در ایران - آرشیو
شرکت خودرو سازی در ایران - آرشیو
واعظی آشتیانی معاون اسبق وزیر صنعت رژیم روز سه‌شنبه 13بهمن 94 گفت: قرارداد دولت روحانی با پژو را باید ترکمانچای صنعت خودرو دانست.

وی که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد گفت: ”تصور بنده این است که قرارداد با شرکت پژو شاید یک بخش آن به این دلیل باشد که دولت برای ترمیم رابطه سیاسی خود با اروپا به آن تن داده است. بر اساس شنیده‌ها در این قرارداد اگر تحریمها برگردد شرکت پژو نیز گفته ما نیز ایران را ترک می‌کنیم مانند دفعه‌های قبل که این اتفاق افتاد و این قرارداد حکایت از یک قرارداد ترکمانچای خواهد داشت منتهی در بخش صنعتی“.

وی افزود: ”وقتی قطعه سازان بین 7 تا 10هزار میلیارد تومان از خودرو سازان طلب دارند و مقدار قابل توجهی از نقدینگی‌شان جزء دیون خودرو سازان است؛ چگونه قطعه سازان می‌توانند سرمایه‌گذاری در قطعات این خودروها را داشته باشند و بتوانند هزینه قالب سازی این خودروها را که پژو دارد بحثش را می‌کند انجام دهند. ما افق روشنی در صنعت خودرو نمی‌بینیم. استراتژی مشخصی هم خودرو سازان تعیین نکرده‌اند که به‌دنبال چه هدفی هستند؟ و دقیقاً اتفاقی که برای ال 90 در دولت خاتمی افتاد و به هر قیمتی ال 90 را ظرف 8 الی 9سال به یک شکل و مدل تولید می‌کنند، این اتفاق برای پژو نیز دارد تکرار می‌شود. همان تفکر و اشخاصی که ال 90 را به ایران آورد این قرارداد 400 میلیون یوروی پژو را انجام داده‌اند“..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d74f9f2-0913-4f33-9e36-adea4084c540"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات