728 x 90

امارات خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای محکومیت حمله حوثیها به ابوظبی شد

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه ۲۸دی نوشت: امارات خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت حمله اخیر حوثی‌ها در یمن شد.
خبرگزاری دولتی وام روز سه‌شنبه گزارش داد، امارات متحده عربی خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت حمله اخیر حوثیهای یمن به ابوظبی، پایتخت مرکز تجاری و گردشگری منطقه شد.
گروه حوثی وابسته به رژیم ایران در یمن روز دوشنبه در عملیاتی با استفاده از موشک و پهپاد به امارات متحده عربی حمله کردند و انفجارهایی را در کامیونهای حامل سوخت انجام دادند که منجر به کشته شدن ۳نفر و آتش‌سوزی در نزدیکی فرودگاه ابوظبی، پایتخت و مرکز تجاری و گردشگری منطقه شد.

 

حمله حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی به ابوظبی با پهپادهای انفجاری با محکومیت گسترده بین‌المللی روبه‌رو شد. سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلستان، فرانسه، عربستان، مصر، کویت، بحرین، قطر، اردن، الجزائر، یمن و سازمان همکاری اسلامی این حمله را محکوم کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آمریکا حمله پهپادی روز دوشنبه به ابوظبی را که حوثی‌های یمن مسئولیت آن را برعهده گرفتند، محکوم کرد و متعهد شد که از شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به‌خاطر این «حمله تروریستی» که سه کشته بر جای گذاشت، حسابرسی کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد: «حوثی‌ها مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند و ما با امارات متحده عربی و شرکای بین‌المللی علیه آنها کار خواهیم کرد. تعهد ما به امنیت امارات تزلزل ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده‌ایم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2cfd5d9-a185-4cde-b544-c65eb2ab7fc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات