728 x 90

تظاهرات عليه آخوند حسن روحانى,

گزارش رسانه‌های فرانسه و جهان از تظاهرات «نه به روحانی» در پاریس

-

گزارش رسانه‌های فرانسه و جهان از تظاهرات «نه به روحانی» در پاریس
گزارش رسانه‌های فرانسه و جهان از تظاهرات «نه به روحانی» در پاریس
تلویزیون ای تله – 28ژانویه
تلویزیون خبری 24ساعته ‌ای تله فرانسه، در بخشهای مختلف خبری، گزارشهای زنده و مستقیمی از تجمع و تظاهرات نه به روحانی در پاریس را پخش کرد:
تلویزیون ای تله – 28ژانویه 2016-
امروز بعدازظهر مخالفان ایرانی در پاریس و به‌طور خاص فعالان حقوق‌بشر تظاهرات کردند. گزارشگر ما فیلومن در صحنه است. پیام تظاهر کنندگان چیست؟

قبل از هر چیز تظاهر کنندگان در پشت من خیلی پرشمار هستند. آنان رنگ زرد را به‌عنوان اعتراض انتخاب کرده‌اند. اولین پیام آنان اعدامهای وسیع و خودسرانه است به‌گفته کمیته دفاع از حقوق‌بشر حداقل 52نفر از ابتدای ژانویه کشته شده‌اند و از وقتی که روحانی در سال 2013 قدرت را به‌دست گرفته است حداقل 2000نفر اعدام شده‌اند. در این‌جا سمبلهای قوی وجود دارد.

همان‌طوری که می‌بینید پشت این میله‌های زندان افرادی هستند که به دستگیری زندانیان سیاسی اعتراض می‌کنند و کمی بالاتر افراد، اعدام در ملأعام را تجسم می‌بخشند. به‌گفته عفو بین‌الملل رژیم ایران بیشترین اعدام کودکان را دارد.

همچنین بر روی سن شخصیتهایی را می‌بینید. راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر را می‌بینید و ژوزه بووه و ژیلبر میتران رئیس بنیاد میتران که سخنرانی می‌کنند و موضع رژیم ایران در رابطه با سوریه و حمایت تزلزل‌ناپذیر رژیم ایران از دیکتاتور بشار اسد از ابتدای جنگ (در این کشور) که به کشته شدن دویست و شصت هزار نفر انجامیده است افشا می‌کنند.

تلویزیون ای تله – 28ژانویه 2016-اخبار ساعت 1430
به تظاهرات مخالفان رژیم ایران می‌پیوندیم در میان مخالفان ایرانی شرکت کننده در این تظاهرات راما یاد هست.

بله آنان خیلی پرشمارند. تعدادی از شخصیتها در این تظاهرات سخنرانی کردند. ژیلبر میتران رئیس بیناد دانیل میتران و ژوزه بوه و همچنین راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه.

خانم راما یاد برای ما توضیح دهید که چرا مهم است که امروز این‌جا حضور داشته باشید؟

می‌خواستم همبستگی خودم را با مردم ایران نشان دهم که میلیونها فرانسوی به فکر آنان هستند و امروز مهم است که در سرزمین حقوق‌بشر رئیس‌جمهور امضای قراردادها را مشروط کند به رعایت حقوق‌بشر. در ایران اعدام می‌کنند مجازات اعدام را اجرا می‌کنند و دو هزار نفر در ماههای اخیر از جمله زنان و کودکان اعدام شده‌اند این شرایط قابل‌قبول نیست و این مهم است که امروز در این‌جا پرشمار باشیم و به روحانی همین را بگوییم.

آنچه که باید این است که شجاع باشیم. و در برابر این رژیم زبان حقیقت را به‌کار ببریم و به آنان گفت که به‌عنوان دموکرات لاییک و آزاده ما بنا داریم که رنج مردم ایران به‌دلیل رژیم ملاها متوقف شود. آنچه که اکنون می‌گذرد غیرقابل تحمل است و نمی‌توان چشمان را بسته نگه داشت در مقابل چنین وضعیتی. بهمین دلیل آنچه که امید دارم و آنچه که آرزو دارم و درخواست دارم بهمراه میلیونها تن که به سرنوشت مردم ایران علاقمندند این است که امروز پرزیدنت اولاند توافقها و اقدامات دیپلوماتیک را به وضعیت حقوق‌بشر و لغو مجازات اعدام در ایران مشروط کند.
خیلی متشکرم خانم راما یاد. این تظاهرات به میدان انولید منتهی می‌شود.

تلویزیون ای تله – 28ژانویه 2016 – اخبار ساعت 16
گوینده: بعد از امضای چند قرارداد، در میدان دانفرروشرو چند هزار نفر از مخالفان ایرانی علیه روحانی اعتراض کردند این به‌طور خاص مربوط می‌شود به مدافعان حقوق‌بشر که سیاست اعدام که به‌وسیله جمهوری اسلامی ایران پیش برده شده و بالاترین اعدام کودکان را افشا می‌کنند.

تلویزیون اسکای نیوز عربی در چند بخش خبری خود به‌طور مستقیم از تظاهرات نه به روحانی در پاریس گزارش داد:
تلویزیون اسکای نیوز-28ژانویه
مخالفین ایرانی، تظاهراتی را در پایتخت فرانسه در اعتراض به دیدار حسن روحانی از فرانسه برگزار کردند تظاهر کنندگان وابسته به سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران می‌باشند. در طول این تظاهرات سخنرانی‌هایی ایراد شد که سیاستهای منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم ایران را محکوم می‌کردند. پرچم انقلاب سوریه نیز در این تظاهرات برافراشته شد.

تلویزیون اسکای نیوز-28ژانویه
تلویزیون اسکای نیوز در یک گزارش دیگر گفت:
در فرانسه دو صحنه وجود دارد صحنه اول دیدار رئیس‌جمهور رژیم ایران از فرانسه و صحنه دوم تظاهرات و محکوم کردن این دیدار است.

این تصاویر مربوط به اعتراضاتی است که اپوزیسیون ایران در اعتراض به دیدار روحانی از پاریس سازمان داده‌اند.
مخالف سوری میشل کیلو در این تظاهرات درباره نقض حقوق‌بشر در ایران و دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه صحبت کرد. تعداد زیادی از پرچمهای ایران در این تظاهرات در اهتزاز درآمده است. بسیاری از سازمانهای حقوق‌بشری جهانی و گروهها و جنبشهای عربی در همبستگی با ایرانیان در این اعتراضات شرکت کرده‌اند.

تلویزیون نیل - مصر
همزمان با دیدار روحانی از فرانسه، نقض حقوق‌بشر در ایران در جریان تظاهرات علیه رژیم حاکم در تهران توسط شخصیتهای بین‌المللی شرکت کننده در تظاهرات محکوم شد. سازمان عفو بین‌الملل تهران را متهم می‌کند که بالاترین بیلان اعدام افراد زیر سن بلوغ را دارا می‌باشد.

دولت نوروزی به تلویزیون نیل گفت: پولهایی که به‌خاطر آزاد شدن دارائیها به‌دست آنها می‌رسد در اختیار سپاه پاسداران قرار می‌گیرد که عامل سرکوب در ایران به‌ویژه اعدامهاست. شمار اعدامها در دوران روحانی به بیش از 2000نفر رسیده است...

اورینت نیوز-تلویزیون اپوزیسیون سوریه:
مقاومت ایران در پاریس تظاهراتی را در اعتراض به دیدار حسن روحانی از این کشور برگزار کرد. رژیم ایران تلاش می‌کند قراردادهای تجاری مانند آنچه که با ایتالیا بسته است، با فرانسه نیز ببندد.

روزنامه الحیات چاپ لندن:
هزاران تن از اعضای مجاهدین خلق برجسته‌ترین سازمان مخالف رژیم ایران، در تظاهراتی در پاریس شرکت کردند، در این تظاهرات پلاکاردهایی برافراشته شد که روی آن نوشته شده بود ”نه به روحانی “، در همین حال 61 پارلمانتر فرانسوی ضمن ارسال نامه‌ی سرگشاده‌یی به اولاند، پرونده حقوق‌بشر تهران و ”استراتژی آشوب “که رژیم ایران در خاورمیانه پیش می‌برد را محکوم کردند و اولاند خواستند که برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران اقدام کند.

الشرق‌الأوسط چاپ لندن:
تظاهراتی عظیم و کوبنده علیه سفر رئیس‌جمهور (رژیم) ایران حسن روحانی به پاریس.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a57db05c-de37-4195-a5f3-19e114194ee9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات