728 x 90

تظاهرات عليه آخوند حسن روحانى,

گزارش العربیه از تظاهرات مقاومت ایران در پاریس: صدای تظاهر کنندگان به کاخ الیزه هم رسید

-

تظاهرات نه به روحانی در پاریس
تظاهرات نه به روحانی در پاریس
تلویزیون العربیه9بهمن94:
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد به حسن روحانی گفته است فرانسه به حقوق‌بشر احترام می‌گذارد.

روحانی که بعد از ایتالیا به فرانسه سفر کرد با تظاهرات اپوزیسیون ایران روبه‌رو شد. در این تظاهرات اپوزیسیون ایران از رئیس‌جمهور فرانسه خواست تا موضوع حقوق‌بشر را به همتای ایرانی‌اش یادآور شود. تظاهر کنندگان در سخنرانی‌هایشان از سرکوبی که مردم ایران با آن روبه‌رو هستند سخن گفتند. به‌ویژه اعدامهایی که در زمان روحانی انجام شده است.

العربیه ضمن پخش شعار تظاهر کنندگان گفت:
این صداها که سفر روحانی به فرانسه را محکوم می‌کند به کاخ الیزه هم رسید.

هزاران ایرانی و عرب و شخصیتهای فرانسوی و نمایندگان احزاب سیاسی و سازمانهای حقوقی مخالف این سفر در میدان دانفه روشرو پاریس تجمع کردند.

دومینیک لوفر نماینده پارلمان و رئیس کمیته ایران آزاد: فرانسه کشور حقوق‌بشر است. نمی‌بایست فردی که به حقوق‌بشر در کشورش احترام نمی‌گذارد و بسیاری را اعدام کرده را می‌پذیرفت.

راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر از قراردادهای تجاری فرانسه به حساب سرکوب و نبود آزادیها و حمایت از تروریسم توسط حکام ایران انتقاد کرد.

رامایاد: «مشکل در قراردادهای تجاری نیست ولی فرانسه باید برای رژیم ایران این شرط را بگذارد که به حقوق‌بشر احترام بگذارد و اعدامها را متوقف کند».

فعالان یمنی، عراقی و سوری نیز در این تظاهرات شرکت کردند و خواهان متوقف شدن حمایت رژیم ایران از تروریسم در کشورهایشان شدن و از سفر روحانی به پاریس انتقاد کردند.

میشل کیلو از مسئولان اپوزیسیون سوریه: فرانسه کشور حقوق‌بشر است. فرانسه اولین کشوری است که برای حقوق‌بشر انقلاب کرد ولی از جنایتکاری مانند روحانی استقبال می‌کند. او دستش در خون کودکان و زنان کسانی است که خواهان آزادی و دموکراسی در ایران هستند.

مریم رجوی پرزیدنت مقاومت ایران گفت: پهن کردن فرش قرمز برای روحانی توسط کشورهای اروپایی استقبال از پدر خوانده تروریسم و بنیادگرایی در جهان است.

سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران: روحانی رئیس‌جمهور اعدام است، رئیس‌جمهور سرکوب است، رئیس‌جمهور تروریسم است، رئیس‌جمهور صدور بنیادگرایی است، صدور جنگهای فرقه‌گرایانه در کشورهای منطقه است.

همزمان با ورود روحانی به کاخ ریاست‌جمهوری تظاهرات مشابهی از میدان انولید و جمهوری در زمانبندی مشابهی شروع شد و شعارهایی داده شده که از فرانسه می‌خواست تا از میهمانش به‌خاطر اعدام بیش از 2هزار ایرانی و سرکوب و تروریسم که کشورهای منطقه را فراگرفته حسابرسی کند.

سعد المسعودی خبرنگار العربیه: پرونده حقوق‌بشر و اعدامها و سرکوب روزانه در ایران در سفر حسن روحانی که برای امور اقتصادی به فرانسه آمده بود مطرح شد.

نزدیک به هشتاد درصد از فرانسویها با این سفر مخالفت کردند و برای دومین روز در حمایت از اپوزیسیون ایران و آزادیها در ایران در این تظاهرات شرکت کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28adc942-c16a-4036-a2b2-0979040fa380"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات