728 x 90

حمایتهای مردمی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

الجزیره: اعتراض و تظاهرات به دیدار آخوند روحانی از فرانسه خیابانهای پاریس را فراگرفت

-

تظاهرات نه به روحانی در پاریس
تظاهرات نه به روحانی در پاریس
الجزیره روز شنبه سوم بهمن94 در پایگاه اینترنتی خود با عنوان ”در اعتراض به دیدار آخوند روحانی و سرکوب مردم ایران، تظاهرات خیابانهای پاریس را فرا گرفت“ نوشت: ”امروز صدها نفر برای ابراز مخالفت نسبت به دیدار پیش‌بینی شده آخوند روحانی از فرانسه در خیابانهای پاریس تظاهرات کردند. این دیدار قرار است 27و 28ژانویه (هفتم وهشتم دی ماه) انجام شود.

الجزیره افزود: ”اکثر تظاهر کنندگان از اعضای سازمان مجاهدین خلق بودند که شرکت خود را در این تظاهرات با راه‌اندازی هشتک ”نه به روحانی“ از قبل اعلام کرده بودند. این هشتک به سرعت به یک بسیج گسترده تبدیل شد که در آن خواسته می‌شد آخوند روحانی در اثنای دیدار پیش‌بینی شده‌اش از فرانسه دستگیر شود. این بسیج دلایل زیادی داشت از جمله این‌که ”در دوره آخوند روحانی روند نقض حقوق‌بشر و سرکوب و آزار و اذیت عدالت جویان افزایش یافته است “.

الجزیره افزود: ”این بسیج خواستار اخراج شبه‌نظامیان رژیم ایران از سوریه و فشار بر روی رژیم ایران برای توقف اعزام شبه‌نظامیانش به سوریه شد“.

الجزیره در پایان افزود: ”حمایت رژیم ایران به اعزام شبه‌نظامیان خلاصه نمی‌شود و این رژیم به‌طور علنی طایفه‌گرایی را دامن می‌زند و شبه‌نظامیان عراق و لبنان را تشویق می‌کند که برای جنگ به سوریه بروند و این موجب برانگیخته شدن درگیریهای فرقه‌گرایه در منطقه شده و همچنین موجب می‌شود که این درگیریها در دهه‌های آینده ادامه یابد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64564fa8-c08e-45d9-9d5c-911bbb5ad2a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات