728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد علیه سفر آخوند روحانی به ایتالیا

-

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد
کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد
کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، با صدور اطلاعیه‌ای در آستانه سفر آخوند روحانی به ایتالیا، نقض وخیم حقوق‌بشر و موج اعدامها در دوره روحانی را محکوم کرد.

یک هفته مانده به دیدار روحانی از ایتالیا، کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، خاطرنشان می‌کند که ایران هم‌چنان یکی از کشورهایی است که در آن نقض حقوق‌بشر و نقض آزادیهای اساسی بسیار وخیم و سیستماتیک است. به‌ویژه، از شروع ریاست‌جمهوری روحانی بیش از 2هزار اعدام در ماههای اخیر صورت گرفته است. که در بسیاری از موارد، مخالفان سیاسی جزو اعدام شدگان بوده‌اند.

‌در این اطلاعیه، اعمال شکنجه در زندانهای رژیم به‌منظور گرفتن اعترافهای اجباری، و همچنین افزایش سرکوب اقلیتهای قومی و مذهبی، مورد بررسی قرار گرفته و با یادآوری ابراز نگرانی کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و محکومیت رژیم در مجمع عمومی سازمان ملل آمده است: رژیم ایران به‌رغم این‌که نشان داد که شرایط سازمان بین‌المللی انرژی اتمی را در توافق هسته‌یی پذیرفته، ولی در 12اکتبر و 21نوامبر 2015 به آزمایش موشکهای بالستیک پرداخت و به این خاطر و به‌خاطر حمایت از سازمانهای تروریستی هم‌چنان در لیست بعضی تحریمهای آمریکا باقی می‌ماند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد از دولت ایتالیا می‌خواهد که مبادلات تجاری و روابط سیاسی با رژیم ایران را مشروط به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c24dcb02-f03a-40ab-a632-ddf80fc5dbb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات