728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,انتخابات,

رویارویی آخوند روحانی با خامنه‌ای در جنگ انتخابات

-

رفسنجانی، خامنه‌ای و روحانی
رفسنجانی، خامنه‌ای و روحانی
1بهمن 94- آخوند روحانی صبح اول بهمن در جمع استانداران و کارگزاران دولتش حاضر شد و در یک رو در رویی آشکار در پاسخ به اظهارات روز قبل ولی‌فقیه ارتجاع پاسخ داد.

آخوند روحانی در پاسخ به این گفته خامنه‌ای که مذاکرات هسته‌یی می‌توانست بهتر باشد، گفت: ما تقریباً به همه اهداف اصلی‌مان بدون استثنا دست یافتیم. در پاسخ به گفته خامنه‌ای که‌مر قانون را رعایت کنید روحانی گفت: مرقانون، نه مر سلیقه.

در پاسخ به خامنه‌ای که گفته بود همه بیایند پای صندوق رأی روحانی از جمله گفت:‌همه بیایند پای صندوق آراء! چه جوری بیایند پای صندوق آراء، ... یک جناح اگر هست، که خوب همانها دیگر انتخابات هفتم اسفند نمی‌خواهند، همانها تشریف ببرند مجلس دیگه!.

آخوند روحانی در پاسخ به اظهارات تأیید آمیز خامنه‌ای در مورد شورای نگهبان با تمسخر گفت ‌همه دغدغه‌ها این است که این آقا یک میزان الحراره را بگذاریم ببینیم که التزامش به اسلام، التزامش به قانون اساسی چه مقدار است، خیلی خوب، حالا این میزان الحراره‌ها هم درست کار نمی‌کند.

آخوند روحانی در پاسخ به خامنه‌ای که شورای نگهبان را نهادی قانونی که اشتباه نمی‌کند خوانده بود گفت: قانون می‌گوید مجری انتخابات وزارت کشور است و شورای نگهبان طبق قانون نظارت کند.

آخوند روحانی خود خامنه‌ای را هم به چالش کشید و گفت هیچ مقامی بدون رأی مستقیم یا غیرمستقیم مشروع نخواهد بود.

شایان ذکر است که بر اساس گزارش سپاه پاسداران رفسنجانی نیز تحت عنوان دیدار با آخوندهای حوزه قم امروز به صحنه آمد و به اظهارات روز گذشته خامنه‌ای پاسخ داد، رفسنجانی در دفاع از مذاکرات هسته‌یی دولت روحانی از جمله مدعی شد:‌نه تنها فعالیت هسته‌یی صلح‌آمیز ایران متوقف نشده است، بلکه ضمن ارتقاء تکنولوژی این دانش، فرآورده‌های آن به‌ویژه آب سنگین نیز مشتریانی به‌ویژه غربی دارد.

رفسنجانی رد فله‌یی مهره‌های باندش توسط شورای نگهبان خامنه‌ای را رد کرد و گفت: مردم باید بتوانند نامزدهای مورد نظر خود را از بین سلایق و گرایش‌های مختلف آزادانه انتخاب کنند.

رفسنجانی در اظهاراتش به خامنه‌ای نسبت به بروز قیام هشدار داد و از جمله گفت:‌ توجه نکردن به خواست مردم، در درازمدت عواقب بدی به‌دنبال داشته و این امر با دین مبین اسلام نیز منافات دارد.

رفسنجانی در پایان به خامنه‌ای خاطرنشان کرد اگر مردم نخواهند خود وی هم باید کنار برود، وی گفت:‌ هیچکس مستحق‌تر از حضرت علی (ع) برای حکومت به امر خداوند نبود، اما پیغمبر (ص) به او گفتند اگر مردم خواستند، بر آنها حکومت کن و اگر نخواستند، به خودشان واگذار کن.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/967f87ab-4e10-47ef-8b99-4a7df5126e7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات