728 x 90

اخبار سوريه,

مصاحبه جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه در مورد زندانهای رژیم اسد

-

جرج صبرا از چهر‌ه‌های بلندپایه‌ی اپوزیسیون سوریه
جرج صبرا از چهر‌ه‌های بلندپایه‌ی اپوزیسیون سوریه
تلویزیون الجزیره: شما به‌عنوان رئیس شورای ملی سوریه و عضو ائتلاف ملی سوریه، می‌دانید که اپوزیسیون سوریه توسط هیأت عالی گفتگوها نمایندگی می‌شود این هیأت به فرستاده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در سوریه استفان دمیستورا اعلام کرده رژیم سوریه باید قبل از ورود به گفتگوها، زندانیان سیاسی را آزاد کند. آیا شما هیچ‌گونه عکس‌العملی تاکنون در این باره از دمیستورا دریافت کرده‌اید؟

جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه: ما هیچ‌گونه پاسخی تا این لحظه از دمیستورا دریافت نکرده‌ایم. این امر برای ما یک راه‌حل نیست بلکه به‌طور واقعی جزیی از روند سیاسی است. در تمامی قطعنامه‌ها، از بیانیه ژنو در سال 2012 گرفته تا قطعنامه2118 شورای امنیت در 2013 و قطعنامه 2193 شورای امنیت در سال 2014 و حتی قطعنامه اخیر شورای امنیت که هم‌اکنون گفتگوها حول آن جریان دارد، در تمامی این اسناد و قطعنامه‌ها بند ویژه‌ای متعلق به آزاد کردن زندانیان سیاسی است.
ما همچنین خواهان توقف اجرای احکام اعدام شدیم که این روزها در داخل سوریه در جریان است.

تلویزیون الجزیره: وضعیت زندانها در سوریه چگونه است؟
جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه: پرونده زندانهای سیاسی در سوریه پرونده‌یی دردناک است. زندانهایی که به دستور یک دولت مستبد و سرکوبگر بنا نهاده شده. یک دولت انحصارطلب و خشونت‌گرا که خانواده اسد آن را بنا نهاده. یک رژیم پلیسی که سالها بر سوریه حکومت کرده است. صدها هزار سوری طعم زندان سیاسی را چشیده‌اند و سالهای طولانی در زندان بودند، زندانهای سوریه برای آنها و مردم سوریه شناخته شده بود. هرکس که وارد زندانهای رژیم اسد شود ناپدید می‌شود و هر زنی که از آن خارج می‌شود به او تجاوز شده است. برخی‌ها دهها سال را در زندانهای خانواده اسد گذرانده‌اند، شمار آنها از هزاران نفر تجاوز می‌کند.

اما پس از پیروزی انقلاب و هنگامی‌که جهان تمامی اوراق این پرونده را مشاهده کند، واقعیتهای رعب برانگیز و خوفناکی برملا خواهد شد. هزاران نفری که خارج شدند و سخن گفتند و تصاویری را با خود به بیرون منتقل کردند، ابعاد این جنایات را ترسیم می‌کنند.
تا به‌حال معروفترین پرونده که در جهان منتشر شده پرونده‌یی به‌نام قیصر است.
ما همگی طعم این زندان را چشیدیم. از رهبران سیاسی گرفته تا افسران ارتش و فعالان انقلاب...
اما زشت‌ترین چهره این زندان وجود انبوه زنان و کودکان است که با آنها به‌طور وحشیانه‌ای رفتار می‌شود. آنچه که به دست فعالان حقوق‌بشر رسیده تنها ذره‌یی از این وحشیگریها است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/379fec7f-51bf-4e5d-b22a-ce86809e16c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات