728 x 90

-

باز هم اخاذی به بهانه‌یی دیگر

-

 -
-
رژیم آخوندی راه مقابله با ورشکستگی اقتصادی را در غارت جیب مردم و اخاذی و چپاول بیش از پیش از اموال مردم محروم دنبال می‌کند.

آخرین نمونه این اخاذی افزایش صددرصد نرخ جرایم رانندگی است. به گفته تلویزیون شبکه 5 آخوندی 22 دی 94: ”دولت با پیشنهاد پلیس برای افزایش نرخ جرایم رانندگی موافقت کرد. به این ترتیب با تصویب دولت جرایم رانندگی تا صددرصد افزایش می‌یابد ”. بنا‌ به اعلام همین شبکه نرخ جرایم رانندگی از 400هزار تومان تا 40هزار تومان بنا‌ به نوع جریمه تعیین شده است.

تعیین مالیاتهای مخلتف حتی صدای نمایندگان مجلس رژیم را هم درآورده، نمونه دیگری از این اخاذی است که دولت آخوند روحانی نه تنها به شکلهای مختلف آن را دنبال می‌کند بلکه از آن دفاع هم می‌کند.

در جلسه مجلس ارتجاع 26آبان 94، علی طیب نیا وزیر اقتصاد کابینه آخوند روحانی از اخاذی گسترده مالیاتی دفاع کرد و اخاذی مالیاتی از مردم را با فرستادن کودکان روی مین در جنگ خانمانسوز خمینی تشبیه کرد. وی گفت:
”... در شرایط رکودی ما مجبوریم 42 درصد رشد مالیاتی داشته باشیم واقعیت این است که خود منهم در این مورد سؤال دارم که آیا صحیح بود که با این رشد سراغ مالیات بریم؟
... در حال حاضر به غیر از این‌که نفت کمتر می‌فروشیم آن را هم که می‌فروشیم پولش در دسترس ما نیست واقعاً چاره‌ای جز این نداریم که به‌رغم شرایط رکودی آنچه را که شما در بودجه تصویب کرده‌اید وصول کنیم.
”... یکروز لازم بود بچه‌هامون بروند روی میدان مین. الآن دشمن دست گذاشته روی گلوگاه ما ”

نمونه دیگر آزادسازی قیمت بلیط هواپیما توسط دولت آخوند روحانی است. روز دوشنبه 9آذرماه 94 سازمان هواپیمایی رژیم از آزادسازی نرخ بلیط 170 پرواز داخلی خبر داد و مدعی شد این اقدام با هدف ایجاد رقابت بین شرکتهای هواپیمایی داخلی با هدف ارتقا خدمات پروازی انجام شده است. هنوز دو روز از آزادسازی قیمت بلیط هواپیما توسط دولت آخوند روحانی نگذشته، قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران - مشهد از 95هزار تومان به 400هزار تومان افزایش یافت.
در نظام آخوندی، اخاذی از مردم حد و مرز نمی‌شناسد و در هر حیطه‌ای که امکان داشته باشد، بی‌شرمانه این چپاولگری انجام می‌شود. به یک نمونه شرم‌آور دیگر توجه کنید:
دولت آخوند حسن روحانی بعد از بستن مالیات بر غذاهای رستورانها، وجه دیگری هم تحت عنوان عوارض اضافه کرده است، که این وجوه از مشتری اخذ می‌شود. در سند نمونه برای یک پرس چلوکباب علاوه بر مالیات 450تومان تحت عنوان عوارض اخاذی شده است.


واقعیت این است که غارت و چپاولگری از ابتدا با این رژیم در هم تنیده و به‌اصطلاح نهادینه شده بود، حالا که کف گیر نظام به ته دیگ خورده است دیگر مشخص است که این خوی ضد‌مردمی چه مرزهایی که نمی‌درد و چه دزدیها و غارتهایی که نمی‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2877e87-1b9d-4cd8-bb7d-1f4df77ed501"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات