728 x 90

-

وحشت هردو باند نظام از پتانسیل انفجاری جوانان و دانشجویان بیکار!

-

بیکاری جوانان تحصیل کرده
بیکاری جوانان تحصیل کرده
سردمداران و کارگزاران نظام ولایت‌فقیه به‌طور روزانه یا یک روز در میان در رابطه با پتانسیل انفجاری ارتش بیکاران به هم هشدار می‌دهند، ارتشی که از جوانان بیکار و جویای کار تشکیل شده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهند.

رفسنجانی در پیامی به تجمعی تحت عنوان ”جمعیت اسلامی توسعه و آزادی کرمان ”صحبت از اوج ناراحتی و نگرانی از اقدامات نابخردانه‌ای که این روزها در ابعاد داخلی و منطقه‌ای، دامن مسلمانان را گرفته و همه جا صحبت از تلخی رکود اقتصادی، کاهش اشتغال و افزایش بیکاری است کرده است. (خبرگزاری ایسنای رژیم941018)

در همین رابطه باند ولی‌فقیه نیز از پتانسیل انفجاری جوانان بیکار ابراز وحشت کرده است

آخوند ابوتراب موسوی در نمایش جمعهٴ آبیک روز18 دی می‌گوید: «واردات رسمی و قاچاق کالا به کشور سبب شده بیکاری، بلای جان میلیونها نفر شود… قاچاق واردات با حجم بیش از 20میلیارد دلار سبب شده فرصت شغلی چهار میلیون نفر در کشور را بگیرد». . (خبرگزاری فارس رژیم941018)

آخوند موسوی هم به این شیوه نسبت به خشم انفجاری بیکاران که آمار «میلیون‌ها» نفر را برای آن ذکر می‌کند ابراز وحشت می‌کند و هم اعتراف می‌کند که علت این بیکاریها، نه تحریمها یا حتی پایین آمدن قیمت نفت، بلکه قاچاق واردات با حجمی بیش از 20میلیارد دلار است. قاچاقی که اساساً از طریق اسکله‌ها و فرودگاههای اختصاصی سپاه پاسداران انجام می‌شود.

واقعیت این است که روزانه نمودهای متعددی از بحران فزاینده بیکاری وجود دارد. تازه‌ترین نمونهٴ آن اعتراضات دانشجویان دانشکده نفت اهواز است که از چند روز پیش شروع شده و هم‌چنان ادامه هم دارد. تجمع‌کنندگان به مصوبه اخیر وزارت نفت کابینه آخوند روحانی که اولویت استخدام این دانشجویان را لغو کرده اعتراض دارند. در حالیکه در دفتر آزمون همین دانشکده، وقتی دانشجویان برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند اولویت استخدام آنها قید شده بود. (شبکه 2 تلویزیون رژیم- برنامه مشکلات دانشجویان-941016)
دانشجویان همین دانشکده چهارشنبه شب16 دی تجمع اعتراضی برگزار کردند و پنجشنبه شب 17دی هم دانشجویان از خوردن غذای دانشگاه امتناع کرده و به نشانهٴ اعتراض ظرفهای غذا را در مقابل ساختمان اداری دانشکده روی زمین چیدند. بر اساس خبرها دانشجویان یک مهلت یک هفته‌یی برای گردانندگان دانشگاه تعیین کردند تا خواسته‌های آنها جواب داده شود.

قابل توجه این‌که بیش از 900نفر در دانشکده نفت اهواز در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیلند و بر اساس آخرین خبرها، دانشجویان دانشکده نفت آبادان هم از پنجشنبه‌شب دست به اعتصاب زدند.

واقعیت این است که بحران بیکاری به سختی گلوی رژیم را فشار می‌دهد، بحرانی که دستاویزی برای هشدارهای باندی در آستانهٴ نمایش انتخابات و جنگ قدرت در نظام شده، هشدارهایی که خیلی زود به واقعیت تبدیل خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c472514-588d-4180-a05b-34cc39259eaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات