728 x 90

اخبار اروپا,

سیاست جدید سوئد برای کنترل مرز خود با دانمارک

-

سوئد
سوئد
دولت سوئد سیاست جدید خود برای کاهش ورود مهاجران را با کنترل مدارک هویتی مسافرانی که از مرز دانمارک وارد این کشور می‌شوند، به اجرا گذاشت.
 
به موجب این سیاست جدید کلیه افرادی که با خودرو و یا از طریق وسائل حمل و نقل دریایی و ریلی از دانمارک وارد سوئد می‌شوند باید مدارک شناسایی خود را به مأموران کنترل مرزی نشان دهند.
 
فردی که باید برای رفتن به محل کار از مرز دو کشور عبور کند می‌گوید: ”این فقط باعث هدر رفتن وقت می‌شود.“
 
سیاست جدید دولت سوئد سبب شده تا افراد به جای طی کردن مسیر مستقیم، پس از کنترل شدن در ایستگاه قطار فرودگاه کپنهاگ برای عزیمت به سوئد قطار خود را عوض کنند.
 
فرد دیگری که یک پزشک است می‌گوید:”باید به جای مسیر مستقیم دوبار قطارعوض کنم و امروز نخستین بار است که این‌گونه سفر می‌کنم، نمی‌دانم چقدر طول خواهد کشید.“
 
اقدام دولت سوئد برای کنترل مرز خود با دانمارک سیاستی جدید محسوب می‌شود زیرا از اواخر دهه پنجاه میلادی حتی قبل از شنگن، تردد میان کشورهای اسکاندیناوی آزاد و بدون محدودیت بوده است.
 
تردد کلیه خطوط مستقیم قطار میان دانمارک و سوئداز روز دوشنبه متوقف شده و مسافران قطار پیش از عبور از پلی که دو کشور را به هم متصل می‌کند تعیین هویت می‌شوند.
این اقدام باعث اخلال در نظم و تردد قطارها و نیز افزایش بهای سفرهای ریلی و دریایی شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01fa82c4-e11a-4b4e-a956-d1a19c5f4841"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات